Krkonošská tramvaj je na prodej. Majiteli došla trpělivost - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Krkonošská tramvaj je na prodej. Majiteli došla trpělivost

,
Krkonošská tramvaj je na prodej. Majiteli došla trpělivost
Zdroj: Migormcz via CC A-SA 4.0

Všimne si ji každý, kdo jede do Špindlerova Mlýna. Tramvaj Tatra RT6S stojící u hlavní cesty na okraji Vrchlabí teď hledá nového vlastníka.

„Ta tramvaj stálé topí, svítí, je pojízdná. Už mě ale nebaví čekat,“ popisuje František Havlíček, majitel vystaveného nízkopodlažního vozu. Na konci roku 2013 jej za 200 tisíc korun odkoupil od libereckého dopravního podniku a nechal po železnici převézt do Vrchlabí. Převoz, kdy museli tramvaj rozložit na dva vagóny, byl prý dražší než samotný nákup.

Aby měl jediný existující exemplář vozu RT6S kde stát, nakoupily se koleje a pražce. A i když už tramvaj u výpadovky na Špindlerův Mlýn čeká čtyři roky, doteď se s ní nic neděje. Proto nyní František Havlíček hledá kupce. „Někoho, kdo bude mít sílu a energii,“ dodává Havlíček.

Přitom původně byly s tramvají velké plány. Regionální společnost EFA Edge For All v ní chtěla kvůli blízkosti skiareálu Bubákov vybudovat kavárnu s 80 místy či servis pro lyžaře. Záměr se ale neustále odsouval.

Nyní už EFA prakticky neexistuje, stala se součástí společnosti Yellow Point. „Chtěli jsme s tou tramvají něco vymyslet, ale její majitel, pan Havlíček, chtěl takový nájem, který jsme odmítli respektovat,“ reaguje Tomáš Kverka z Yellow Pointu.

Sám Havlíček čeká, že by o vůz mohl projevit zájem někdo z českých sběratelů. V minulosti prý už s několika z nich jednal, ale z prodeje nakonec vždycky sešlo.

S informací o prodeji vozu jako první přišel Roman Hloch ve facebookové skupině „Tramvaje v České republice“.

Smolný kus
Smutná současnost Tatry RT6S završuje celý její neveselý osud. Nízkopodlažní tramvaj vznikla v jediném exempláři, v Liberci jezdila od roku 1999. Už po čtyřech letech ji ale dopravní podnik kvůli velmi častým poruchám musel odstavit. Deset roků pak čekala, než ji noví majitelé převezou do Vrchlabí a pokusí se vdechnout druhý život. To se dosud nepodařilo.

Dále čtěte:

Prazdroj oživuje vlakové vlečky. Příští rok popovickou, uvažuje i o plzeňské

Pohádka o mašince: Češi a Poláci se přetahují o parní lokomotivu

 Lokomotiva U46.101


Ohodnoťte tento článek
Diskuze