Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Krkonošská tramvaj je na prodej. Majiteli došla trpělivost

Ondřej Stratilík 12. února, 16:29  -  Ondřej Stratilík
12. února, 16:29

Všimne si ji každý, kdo jede do Špindlerova Mlýna. Tramvaj Tatra RT6S stojící u hlavní cesty na okraji Vrchlabí teď hledá nového vlastníka.

„Ta tramvaj stálé topí, svítí, je pojízdná. Už mě ale nebaví čekat,“ popisuje František Havlíček, majitel vystaveného nízkopodlažního vozu. Na konci roku 2013 jej za 200 tisíc korun odkoupil od libereckého dopravního podniku a nechal po železnici převézt do Vrchlabí. Převoz, kdy museli tramvaj rozložit na dva vagóny, byl prý dražší než samotný nákup.

Aby měl jediný existující exemplář vozu RT6S kde stát, nakoupily se koleje a pražce. A i když už tramvaj u výpadovky na Špindlerův Mlýn čeká čtyři roky, doteď se s ní nic neděje. Proto nyní František Havlíček hledá kupce. „Někoho, kdo bude mít sílu a energii,“ dodává Havlíček.

Přitom původně byly s tramvají velké plány. Regionální společnost EFA Edge For All v ní chtěla kvůli blízkosti skiareálu Bubákov vybudovat kavárnu s 80 místy či servis pro lyžaře. Záměr se ale neustále odsouval.

Nyní už EFA prakticky neexistuje, stala se součástí společnosti Yellow Point. „Chtěli jsme s tou tramvají něco vymyslet, ale její majitel, pan Havlíček, chtěl takový nájem, který jsme odmítli respektovat,“ reaguje Tomáš Kverka z Yellow Pointu.

Sám Havlíček čeká, že by o vůz mohl projevit zájem někdo z českých sběratelů. V minulosti prý už s několika z nich jednal, ale z prodeje nakonec vždycky sešlo.

S informací o prodeji vozu jako první přišel Roman Hloch ve facebookové skupině „Tramvaje v České republice“.

Smolný kus
Smutná současnost Tatry RT6S završuje celý její neveselý osud. Nízkopodlažní tramvaj vznikla v jediném exempláři, v Liberci jezdila od roku 1999. Už po čtyřech letech ji ale dopravní podnik kvůli velmi častým poruchám musel odstavit. Deset roků pak čekala, než ji noví majitelé převezou do Vrchlabí a pokusí se vdechnout druhý život. To se dosud nepodařilo.

Dále čtěte:

Prazdroj oživuje vlakové vlečky. Příští rok popovickou, uvažuje i o plzeňské

Pohádka o mašince: Češi a Poláci se přetahují o parní lokomotivu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 7 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (1)
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Auta
Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou…
Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Technologie
Apple dá sbohem Intelu. Do Maců prý od roku 2020 bude instalovat vlastní čipy
Intel chystá velkou reorganizaci továren. Rozdělí se na tři části, jejich šéf odejde
Google slibuje revoluci. Digitální zoom v Pixelu 3 má být srovnatelný s optickým
Prohlížeč Seznam.cz synchronizuje otevřené stránky a překládá v pěti jazycích
AMD začalo prodávat Radeony RX 580 s parametry modelu RX 570. Zatím asi jen v Číně
Hry pro příležitostné hráče