Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Krkonošská tramvaj je na prodej. Majiteli došla trpělivost

Ondřej Stratilík 12. února 2018, 16:29  -  Ondřej Stratilík
12. února 2018, 16:29

Všimne si ji každý, kdo jede do Špindlerova Mlýna. Tramvaj Tatra RT6S stojící u hlavní cesty na okraji Vrchlabí teď hledá nového vlastníka.

„Ta tramvaj stálé topí, svítí, je pojízdná. Už mě ale nebaví čekat,“ popisuje František Havlíček, majitel vystaveného nízkopodlažního vozu. Na konci roku 2013 jej za 200 tisíc korun odkoupil od libereckého dopravního podniku a nechal po železnici převézt do Vrchlabí. Převoz, kdy museli tramvaj rozložit na dva vagóny, byl prý dražší než samotný nákup.

Aby měl jediný existující exemplář vozu RT6S kde stát, nakoupily se koleje a pražce. A i když už tramvaj u výpadovky na Špindlerův Mlýn čeká čtyři roky, doteď se s ní nic neděje. Proto nyní František Havlíček hledá kupce. „Někoho, kdo bude mít sílu a energii,“ dodává Havlíček.

Přitom původně byly s tramvají velké plány. Regionální společnost EFA Edge For All v ní chtěla kvůli blízkosti skiareálu Bubákov vybudovat kavárnu s 80 místy či servis pro lyžaře. Záměr se ale neustále odsouval.

Nyní už EFA prakticky neexistuje, stala se součástí společnosti Yellow Point. „Chtěli jsme s tou tramvají něco vymyslet, ale její majitel, pan Havlíček, chtěl takový nájem, který jsme odmítli respektovat,“ reaguje Tomáš Kverka z Yellow Pointu.

Sám Havlíček čeká, že by o vůz mohl projevit zájem někdo z českých sběratelů. V minulosti prý už s několika z nich jednal, ale z prodeje nakonec vždycky sešlo.

S informací o prodeji vozu jako první přišel Roman Hloch ve facebookové skupině „Tramvaje v České republice“.

Smolný kus
Smutná současnost Tatry RT6S završuje celý její neveselý osud. Nízkopodlažní tramvaj vznikla v jediném exempláři, v Liberci jezdila od roku 1999. Už po čtyřech letech ji ale dopravní podnik kvůli velmi častým poruchám musel odstavit. Deset roků pak čekala, než ji noví majitelé převezou do Vrchlabí a pokusí se vdechnout druhý život. To se dosud nepodařilo.

Dále čtěte:

Prazdroj oživuje vlakové vlečky. Příští rok popovickou, uvažuje i o plzeňské

Pohádka o mašince: Češi a Poláci se přetahují o parní lokomotivu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 7 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Banky loni poskytly hypotéky za více než 220 miliard. Hypotéky již nezdražují
Daně 2019: kdy podat a kdy zaplatit?
Jaké přílohy je třeba dodat k daňovému přiznání k dani z nemovitosti?
Zvýšení stravného a cestovních náhrad za pohonné hmoty v roce 2019
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
PCI Express 5.0 je skoro hotový, první hardware už letos. V PC si počkáme do roku 2020
Argument proti politické korektnosti (video s CZ titulky)
Místo zpráv jen prázdné obdélníky. Google se připravuje na „cenzuru“ v EU (aktualizováno)
Cnews FM: Windows 7 za rok čeká posmrtný život [podcast]
Hry pro příležitostné hráče