Kofola kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Kofola kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná

, čtk,
Kofola kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná
Zdroj: Profimedia.cz

Nápojářská skupina Kofola kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná. Značku chce oživit a vrátit na výsluní. Kofola uvedla, že Kláštorná je známá neutrální chutí a pramenem, který splňuje nejnáročnější kritéria na kvalitu minerální vody. Z hlediska složení patří mezi nejkvalitnější zdroje na území Slovenska.

„Do povědomí Slováků se zapsala jako Královna minerálních vod. Kvůli komplikované vlastnické historii si však prošla složitými obdobími a téměř se na ni zapomnělo. Cílem Kofoly je tuto vysoce kvalitní minerální vodu oživit a vrátit tam, kam patří – na stoly spokojených zákazníků,“ uvedla mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.

V historii Kláštorné vidí Kofola podobnost se svou vlastní historií: Kofola po roce 1989 začala upadat, vytlačovaly ji zahraniční značky a na trhu měla velmi nízký podíl. Poté co značku a recepturu koupila rodina Samarasů, zažila Kofola výrazný vzestup a rozvoj. „Věříme, že stejný příběh zopakujeme i s touto minerální vodou, v níž vidíme výrazný potenciál,“ uvedl provozní ředitel skupiny Kofola René Musila.

Minerální voda Kláštorná podle ní má za sebou velmi pohnutou minulost. „Pečlivě jsme si prověřili legálnost nabytí aktiv, která jsme koupili,“ uvedla mluvčí. Kofola koupila společnost Minerálka a některá aktiva společnosti Novena.

„Společnost Kofola tedy koupila práva ke zdroji, pozemky, nemovitosti a technologie. Celkově se jedná o kompletní soubor hmotných a nehmotných aktiv potřebných pro výrobu a distribuci značky Kláštorná. Tato aktiva pocházejí z realizace bankovních zástav slovenských bank. Minerální voda Kláštorná má vynikající složení, chuť a esprit. To je to, co nás zajímá,“ uvedla Musilová.


Cukr je out. Coca-Cola hledá své místo v éře bio limonád

 Coca-Cola


Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří kromě Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Skupina má ve svém portfoliu i minerální vody: pramenitou vodu Rajec, slovinskou minerální vodu Radenska, Vincentku, Evian, minerální vodu Badoit a tradiční lázeňské prameny Bílinská kyselka, Rudolfův pramen a Zaječická hořká voda.

V loňském roce Kofola vytvořila tržby 6,96 miliardy korun. Dosáhla zisku před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) 950,2 milionu korun a provozního zisku 385 milionů korun. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly (akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek). Aetos vlastní 68 procent akcií.

Přečtěte si také:

Přijde český BioLidl? Branže kvalitních potravin hledá cestu z kruhu

Malých prodejen přibývá. Do trendu naskakuje Globus

Rohlíky s vůní benzínu. Na zákazu prodeje o svátcích profitují pumpaři

Řetězec Globus vykořisťoval dodavatele. Dostal pokutu 183 milionů


Ohodnoťte tento článek
Diskuze