Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

I chudí mohou létat. Obří drony mají vytlačit tradiční taxíky ve městech

20. dubna 2018, 06:09  -  frn
20. dubna 2018, 06:09

Německá firma Volocopter představila velkolepé plány. Jejich obří dron, volokoptéra, jež unese dva pasažéry, má vytlačit z měst tradiční taxíky. Na střeše mrakodrapu má jedno místo za den obsloužit deset tisíc zákazníků. Drony jsou autonomní a pouze na elektrický pohon. Takže tiché a ekologické, tvrdí zástupci firmy, kteří stroj od loňska testují v Dubaji.

Každých třicet vteřin vzlétne jeden obří dron, takzvaná volokoptéra s 18 rotory a motory pro dvě osoby, z terminálu na střeše mrakodrapu. Terminál obsahuje rampu, po které se volokoptéry pohybují. Robotické ruce vymění baterie, aby stroje váhové kategorie ultralightů mohly rychle opět vzlétnout.

Tak vypadá plán německé firmy Volocopter, jak si podmanit nebe ve městech. Denně má jeden terminál obsloužit deset tisíc zákazníků. Pokud terminálů bude po městě deset, kapacita se zvýší na sto tisíc, plánuje ředitel firmy Florian Reuter.

Vize německé firmy, jak budou moci i chudí lidé létat:

„Naším cílem není pouze vyvíjet létající stroj, ale také pracujeme na celém ekosystému, jenž nabízí městskou létající taxislužbu, která se může uplatnit po celém světě,“ prohlásil Reuter pro server GründerSzene.

Obří dron má dolet 27 kilometrů, takže má jít zejména o krátké vzdálenosti po městě. Výhodou je, že nepotřebuje letiště ani parkovací místa. Řízení je autonomní a poháněné devíti lithium-iontovými články. Pro případ poruchy je stroj vybaven padákem.

Firma tvrdí, že její ambicí je zpřístupnit létání každému člověku, nemá jít o službu pro elity. Pro svůj nápad německá společnost z města Bruchsal v Bádensku-Württembersku získala šejky z Dubaje, kde loni provedla testovací let bez posádky.

Testovací let v Dubaji v září 2017:

Zakladatel firmy Alexander Zosel tvrdí, že postupné vybudování terminálů ve městě umožní, aby byla služba skutečně dostupná všem. Podobně drahá jako jízda taxíkem, jen s tím rozdílem, že bude rychlejší a příjemnější.

Společnost získala na svou stranu také koncern Daimler, výrobce automobilů Mercedes-Benz. Loni jí dal na rozvoj 25 milionů eur (633 milionů korun). Trh s létající taxislužbou má mít do několika let velikost 200 miliard dolarů, uvedl Florian Holtzapfel z technické univerzity v Mnichově. Létající taxi by se mělo rozšířit ve městech do pěti let, věří letecký odborník firmy Gartner Michael Ramsey.


Jaká byla historie vývoje létajících aut?

Létající auta „útočí“. Podívejte se na budoucnost dopravy


Sám Zosel odhadl, že jejich vize levné městské přepravy vzduchem se uskuteční okolo roku 2030, kdy by měly ve vybraných městech létat tisíce jejich dronů.

I když město Dubaj není podle něj snovým místem pro testování nového dopravního prostředku kvůli vysokým teplotám a písku z pouště, přístup úřadů je naopak vynikající. Od roku 2016 má firma povolení k provozu v Německu jako ultralehká letadla.

Související články:

Drony a 3D tiskárny místo šroubováku. Řemeslo mohou zachránit „dílny 4.0“

Z Lipska do Berlína za 14 minut? Hyperloop představil plány pro Evropu

Elektrický dron má udržet člověka půl hodiny ve vzduchu



Čtěte také

Čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí. Ve sklárně Moser si úzkostlivě hlídají kvalitu

Sklárna Moser: čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí

V Moseru dělají všechno ručně, úzkostlivě hlídají kvalitu a za výtvor si klidně řeknou o…

před 9 hodinami

 Deutsche Bank a Commerzbank

Tragédie Deutsche Bank. Německý gigant čeká boj o přežití

Ještě nedávno nejrespektovanější finanční ústav evropského kontinentu čeká rozhodující…

před 10 hodinami

 Muži s bitcoinem. Ondřej Klofáč (vlevo) a Pavel Pulkráb se postili do zprostředkování obchodu s virtuálními měnami. Zabývají se zhruba dvacítkou z nich s největší kapitalizací.

Po padesátce zrychlit: zkušení byznysmeni vydělávají na kryptoměnách i aplikacích

Tyhle padesátníky ještě nikdo z oběhu nestáhl a chystají se znovu měnit svět.

před 11 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Srovnání pokut v sousedních zemích. Kde řidiči platí nejvíc?
Nvidia vydala GeForce GTX 1660 Ti: Turing s „RTX Off“, ale levnější. Jak dopadl?
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Hry pro příležitostné hráče