Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

Volokoptéra během testu v Dubaji.
Volokoptéra během testu v Dubaji.
Autor: Profimedia.cz

I chudí mohou létat. Obří drony mají vytlačit tradiční taxíky ve městech

20. dubna 2018, 06:09  -  frn
Volokoptéra během testu v Dubaji.
Volokoptéra během testu v Dubaji.
Autor: Profimedia.cz
20. dubna 2018, 06:09

Německá firma Volocopter představila velkolepé plány. Jejich obří dron, volokoptéra, jež unese dva pasažéry, má vytlačit z měst tradiční taxíky. Na střeše mrakodrapu má jedno místo za den obsloužit deset tisíc zákazníků. Drony jsou autonomní a pouze na elektrický pohon. Takže tiché a ekologické, tvrdí zástupci firmy, kteří stroj od loňska testují v Dubaji.

Každých třicet vteřin vzlétne jeden obří dron, takzvaná volokoptéra s 18 rotory a motory pro dvě osoby, z terminálu na střeše mrakodrapu. Terminál obsahuje rampu, po které se volokoptéry pohybují. Robotické ruce vymění baterie, aby stroje váhové kategorie ultralightů mohly rychle opět vzlétnout.

Tak vypadá plán německé firmy Volocopter, jak si podmanit nebe ve městech. Denně má jeden terminál obsloužit deset tisíc zákazníků. Pokud terminálů bude po městě deset, kapacita se zvýší na sto tisíc, plánuje ředitel firmy Florian Reuter.

Vize německé firmy, jak budou moci i chudí lidé létat:

„Naším cílem není pouze vyvíjet létající stroj, ale také pracujeme na celém ekosystému, jenž nabízí městskou létající taxislužbu, která se může uplatnit po celém světě,“ prohlásil Reuter pro server GründerSzene.

Obří dron má dolet 27 kilometrů, takže má jít zejména o krátké vzdálenosti po městě. Výhodou je, že nepotřebuje letiště ani parkovací místa. Řízení je autonomní a poháněné devíti lithium-iontovými články. Pro případ poruchy je stroj vybaven padákem.

Firma tvrdí, že její ambicí je zpřístupnit létání každému člověku, nemá jít o službu pro elity. Pro svůj nápad německá společnost z města Bruchsal v Bádensku-Württembersku získala šejky z Dubaje, kde loni provedla testovací let bez posádky.

Testovací let v Dubaji v září 2017:

Zakladatel firmy Alexander Zosel tvrdí, že postupné vybudování terminálů ve městě umožní, aby byla služba skutečně dostupná všem. Podobně drahá jako jízda taxíkem, jen s tím rozdílem, že bude rychlejší a příjemnější.

Společnost získala na svou stranu také koncern Daimler, výrobce automobilů Mercedes-Benz. Loni jí dal na rozvoj 25 milionů eur (633 milionů korun). Trh s létající taxislužbou má mít do několika let velikost 200 miliard dolarů, uvedl Florian Holtzapfel z technické univerzity v Mnichově. Létající taxi by se mělo rozšířit ve městech do pěti let, věří letecký odborník firmy Gartner Michael Ramsey.


Jaká byla historie vývoje létajících aut?

Létající auta „útočí“. Podívejte se na budoucnost dopravy


Sám Zosel odhadl, že jejich vize levné městské přepravy vzduchem se uskuteční okolo roku 2030, kdy by měly ve vybraných městech létat tisíce jejich dronů.

I když město Dubaj není podle něj snovým místem pro testování nového dopravního prostředku kvůli vysokým teplotám a písku z pouště, přístup úřadů je naopak vynikající. Od roku 2016 má firma povolení k provozu v Německu jako ultralehká letadla.

Související články:

Drony a 3D tiskárny místo šroubováku. Řemeslo mohou zachránit „dílny 4.0“

Z Lipska do Berlína za 14 minut? Hyperloop představil plány pro Evropu

Elektrický dron má udržet člověka půl hodiny ve vzduchu



Čtěte také

 Logo Britské národní loterie

Branson, Dánové a Komárek. Sazka chce naskočit do souboje o britskou národní loterii

V příštím roce vypíše britská komise pro hazardní hry nový tendr na provozování národní…

před 7 hodinami

Výstavba větrného parku, ilustrační foto

Bod zlomu: dánský Ørsted staví pro Němce první větrný park bez státní pomoci

První větrný park na moři, který se staví bez státní podpory, má být hotov v roce 2025.…

10. prosince 2019

 Předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová

TOP 09 chce prošetřit dotace pro Agrofert, podala podnět na Vrchní státní zastupitelství

TOP 09 dnes podala podnět Vrchnímu státnímu zastupitelství v Praze, aby prošetřilo, zda…

10. prosince 2019

Praha  Demonstrace za odstoupení premiéra

Milion chvilek chystá v Praze další demonstraci, pozve zástupce opozice

Spolek Milion chvilek, který pořádá dnešní demonstraci na pražském Václavském náměstí,…

10. prosince 2019

 Liberecký provoz výrobce biopaliv Temperatior

Nadšení střídá kocovina. Investice do biopaliv se zastavily

Biolíh z kukuřice nebo cukrové řepy a řepková bionafta. To jsou nejznámější zástupci…

10. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Zkrácený úvazek je „in“
Elektřina budoucnosti
Kdy vám o Vánocích dorazí balíček?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Auta
Kvíz: Poznáte dopravní letadla doby současné i relativně…
I váš Jaguar I-Pace může dostat dojezd delší o 20 km. Automobilka zužitkovala zkušenosti ze série eTrophy
Další řidič Tesly zjistil, že Autopilot není autopilot, když kontroloval psa vzadu
Jak se liší řidiči aut se spalovacím motorem a řidiči elektrifikovaných vozů? Ti druzí jsou ohleduplnější. Zatím…
Audi uvádí další elektrifikovaný model. S nulovými lokálními emisemi ujede Q7 TFSI e až 43 km
Hry pro příležitostné hráče