Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Sociální přesycení. Facebooku a spol. v USA přestali přibývat uživatelé

19. listopadu, 11:46  -  Jonáš Kříž
19. listopadu, 11:46

Uživatelské základny sociálních sítí ve Spojených státech v posledních měsících stagnují. Vzhledem ke své kupní síle sice pro online marketéry nadále představují lákavé sousto, konec dosavadního růstu počtu uživatelů ale pro prominentní sociální sítě znamená nutnost změnit strategii. Jak Facebook a další zareagují?

Sociální sítě jsou fenoménem dneška. V posledních letech výrazně posilovaly v oblasti marketingu. Zatímco objem peněz cílených v USA do televizní reklamy letos klesl, objem prostředků soustředěných do reklamy na internetu by měl v tomto roce vzrůst o 18,7 procenta až na částku 107 miliard dolarů, informoval magazín Forbes.

Internetová reklama, to samozřejmě nejsou jen sociální sítě. Jejich podíl nicméně roste. Podle zprávy týkající se marketingu na sociálních sítích za rok 2017 vydávané Social Media Examiner je 92 procent marketérů přesvědčeno o tom, že jsou sociální sítě pro jejich byznys důležité. 61 procent dotázaných pak uvedlo, že s tímto tvrzením souhlasí dokonce „velmi silně“.

Nejdůležitější síť? Facebook

Studie zahrnula 5700 marketérů, přičemž pro 62 procent oslovených byl nejdůležitější sociální sítí pro účely marketingu Facebook. Následují Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest a Snapchat. Co se týče reklamního obsahu, dominantní pozici drží obrázky, v závěsu za nimi pak videa.

Podle statistického portálu Statista v roce 2017 užívalo sociální sítě na celém světě 2,4 miliardy lidí. V roce 2018 by to podle predikce webu mělo být 2,62 miliardy a v roce 2021 až 3 miliardy uživatelů.


Záhada čínského čipu. Peking prý mohl proniknout do amerických serverů


Pro reklamní byznys to jsou dobré zprávy. Může se zdát, že zastavení růstu je v nedohlednu. A možnost ubývání uživatelů ideou zcela hypotetickou.

Nasycené státy

Nádech aktuálnosti nicméně v minulém měsíci nabrala v souvislosti se Spojenými státy. Právě v Severní Americe totiž technologičtí obři provozující ta nejvýznamnější sociální média jako Facebook, Instagram či Google začínají hlásit stagnaci či výrazné zpomalení růstu.

Server Recode věnující se technologiím informuje, že sociálním sítím Facebook, Twitter a Snapchat již na území státu nepřibývají noví uživatelé.

Uživatelská základna lidí, kteří Facebook užívají každý den, podle Recode stagnovala ve třech po sobě jdoucích kvartálech. Sociální sítě Twitter a Snapchat dopadaly v tom samém období podobně. Trend zmiňuje i web Telecomparer. Nejlépe je ovšem vývoj v sociálních sítí v USA za posledních několika měsíců vidět na portálu Statcounter.com.

Dojný Američan

Severní Amerika není nafukovací a nasycení regionu se dalo očekávat. Američtí uživatelé ovšem vzhledem ke své velké kupní síle představují „nejchutnější sousta“ z hlediska reklamního byznysu. Američané generují na hlavu nejvyšší zisky z reklam, poznamenává Recode.


Přečtěte si reportáž z hackerského kongresu:

Nový zašifrovaný pořádek. V Praze se sešli hackeři, geekové i političtí utopisté


Zatímco severoamerický uživatel Facebooku se na ziscích z reklamy v posledním čtvrtletí podílel průměrně částkou 27,61 dolarů (zhruba 631 korun), uživatelé z Evropy generovali v průměru pouze 8,82 dolaru (přibližně 201 korun).

Uživatelé v asijsko-pacifickém regionu, odkud pochází většina aktuálního růstu uživatelské základny sociální sítě Facebook, v tomtéž období generovali pouze 2,67 dolaru (asi 61 Kč).

A týká se to i Twitteru a sociální sítě Snap (dříve Snapchat). Severoameričtí uživatelé Twitteru vygenerovali v posledním čtvrtletí 5,19 dolaru (asi 119 korun) v zisku z reklamy na hlavu. Zbytek uživatelské základny Twitteru mimo Spojené státy generoval v průměru jen 1,17 dolaru (27 korun) na jednoho uživatele. V případě Snapu to bylo 2,62 dolaru v severní Americe a pouhých 85 centů v Evropě.

Ve zkratce. Pokud uživatelské základny sociálních sítí v USA již dále nerostou, znamená to, že prostor pro stimulaci růstu reklamních mašinérií technologických gigantů se významně snižuje.

Technologičtí giganti tak musí začít hledat nové cesty. Organický růst počtu uživatelů ve zbytku světa zjevně není zárukou rostoucích příjmů z reklamy.

Možné alternativy

Jsou i další možnosti. Jedním ze způsobů, jak v USA generovat více peněz z reklamy na sociálních sítích navzdory stagnaci či poklesu uživatelské základny, může být její zdražení.

Jinou cestou je pak to, že provozovatelé sociálních sítí nacpou do svých produktů zkrátka více reklam. Již nyní se například na Facebooku setkáváme s reklamou tam, kde dříve nebyla: například v komunikační aplikaci Messenger. Více reklamy zde však zcela logicky snižuje uživatelský komfort.

Co to znamená nasycený trh? Ve Spojených státech a v Kanadě má Facebook 185 milionů uživatelů, kteří uvádí, že tuto sociální síť používají každý den. Takové číslo představuje celkem 51 procent celkové populace těchto zemí.

Lidí, kteří zapnou Facebook alespoň jednou za měsíc, je pak v USA a Kanadě ještě více, 242 milionů, což zastupuje početně dokonce 67 procent všech Američanů a Kanaďanů.

Dále čtěte:

Chytrý malware z Moskvy: virus Triton měl likvidovat elektrárny

Číňané „omylem“ šmírovali americké uživatele Androidu

Šmírák Tinder. Za pár let nasbíral o uživatelce data na 800 stran


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 3.67

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Akcie Apple a Alphabet vymazaly letošní zisky
Jak si vyřídit živnostenský list a kolik to bude stát?
Kdy potřebujete návrh vkladu do katastru nemovitostí? Jde to online?
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Auta
Jízdní dojmy: Autobusy Isuzu
Volkswagen Atlas Cross Sport: Další SUV s karoserií „kupé“ se představuje v sériové podobě
Kvíz: Poznáte auto jen podle fotky zadního světla?
CNG autobusy Solaris pro Paříž
Nová Mazda3 se ukázala v Praze. Jen dva týdny po světové premiéře v L.A.
Technologie
Cnews FM: Produkty od Googlu mizí, herní obchody přibývají [podcast]
Subnautica navždy zdarma: parádní dárek nově spuštěného Epic Games Storu
Tohle je 25 nejhorších hesel roku 2018. Stále vede 123456
Xbox Game Pass jen za polovinu. Za 1500 Kč můžete hrát 100+ her po celý rok
Stáhněte si zdarma hry Lego The Hobbit a Full Throttle Remastered
Hry pro příležitostné hráče