Do tří let jedničkou v online inzerci? Nová Hyperinzerce chce zválcovat Bazoš i Sbazar - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Do tří let jedničkou v online inzerci? Nová Hyperinzerce chce zválcovat Bazoš i Sbazar

,
Do tří let jedničkou v online inzerci? Nová Hyperinzerce chce zválcovat Bazoš i Sbazar
Zdroj: Hyperinzerce
  • Inzertní portál Hyperinzerce prochází pod záštitou společností Inveo a BigZoom největší změnou své historie

  • Uživatelům nabídne nové služby a aplikaci inspirovanou již neexistující aplikací Letgo

  • Do tří let chce být jedničkou na českém online inzertním trhu

Pokud jste někdy sháněli či prodávali věci z druhé ruky, dost možná jste zavítali alespoň na jeden ze dvou nejnavštěvovanějších českých internetových bazarů.  To by se časem mělo změnit. Tedy alespoň podle ředitele inzertního portálu Hyperinzerce, který věří, že by pozornost většiny zájemců měla v budoucnu směřovat právě tam.

„Portál jsme od základu přepracovali a chceme z něj do tří let udělat největší službu tohoto typu v České republice. Naší dlouhodobou ambicí je uspět i na dalších evropských trzích,“ říká provozní ředitel Jaroslav Holý, který dříve působil ve společnostech AXA, Imper, CzechInvest či Natland.

Největší změnou své historie Hyperinzerce prochází pod záštitou společností Inveo a BigZoom. „Když jsme loni v září Hyperinzerci přebírali, chtěli jsme ji jen resuscitovat, ale pak jsme zjistili, že to není možné. Za 14 let se vystřídalo ve vývoji několik desítek lidí a nešlo to jen přepsat. Proto jsme se rozhodli, že Hyperinzerci vytvoříme znovu od začátku,“ přibližuje Holý v rozhovoru pro CzechCrunch.

Spojení BigZoomu a Invea dává podle ředitele smysl, protože mají velké synergie offline a online světa. „Ani jedna firma by to nedokázala udělat v takové škále sama, a tak nám dávalo smysl jejich kompetence spojit. Inveo umí dobře dělat digitální produkty, ale mnoho zákazníků je pořád v offlinu, kde je dokáže oslovit BigZoom,“ komentuje dále Holý. V nově vzniklé společnosti drží BigZoom 70% a Inveo 30% podíl.

Ví, co je pro vás to pravé. Umělá inteligence od českých vývojářů šetří e-shopům práci a zákazníkům poradí s výběrem

Nový portál má uživatelům přinést řadu nových funkcí včetně integrovaného chatu, který má zjednodušit komunikaci mezi jednotlivými uživateli. „Uživatelské rozhraní je navržené tak, aby maximálně zjednodušilo práci s inzeráty včetně geolokace, díky které uživatelé snadněji najdou zboží ve své blízkosti a mohou ho obratem zakoupit,“slibuje Hyperinzerce v tiskové zprávě.

Vzhledem k tomu, že dominantní část uživatelů dnes na internetu nakupuje výhradně prostřednictvím chytrých telefonů, spouští Hyperinzerce spolu s přechodem na novou platformu také vlastní mobilní aplikaci. Při její tvorbě se tvůrci nechali inspirovat dnes již neexistující aplikací Letgo, která dokázala přilákat přes dva miliony uživatelů a po níž v roce 2019 zůstala díra na trhu. Část současných vývojářů nové Hyperinzerce se na jejím vzniku v minulosti ostatně podílela.

Nová aplikace má prodávajícímu umožnit rychle zveřejňovat inzeráty s okamžitou možností nadstandardního zviditelnění, tedy takzvaného topování. „Kupující zase ocení přehledné prostředí a rychlou komunikaci přímo v aplikaci,“ přibližuje Holý, podle kterého musí být prodej a nákup moderní, rychlý a jednoduchý. Důraz je pak třeba klást i na zvyšující se uživatelské nároky. „Ať už jde o vyhledávání v inzerátech, přehlednost nebo okamžitou interakci s protistranou,“ doplňuje.

Bazar, který má jméno

Nezdaru se Holý nebojí. Oproti Letgo má totiž Hyperinzerce tu výhodu, že nezačíná od nuly. „Máme etablovaný brand, lidé Hyperinzerci znají. Měsíčně se bavíme o desítkách tisíc nových inzerátů, celkem jich teď migrujeme 1,3 milionu,“ konstatoval Holý pro CzechCrunch. Dodává také, že i když o portálu v posledních letech nebylo příliš slyšet, navštěvovalo ho kolem milionu lidí měsíčně.

V modernizaci Hyperinzerce se skrývá také snaha předběhnout online bazary Bazoš a Sbazar, které představují dva aktuální největší hráče na tuzemském trhu. Za svou největší konkurenci však Holý považuje Marketplace na sociální síti Facebook.

Do budoucna se tvůrci chtějí v rámci zefektivnění inzerce zaměřit také na synergie s offline nabídkou a počítají s dalším rozšiřováním platformy, které je pro růst klíčové. „Cirkulární ekonomika je celosvětovým trendem a na našem trhu stále existuje prostor pro zásadní inovace a zvýšení komfortu pro prodejce i zákazníky,“ uzavírá Holý.