Menu Zavřít

Další pokuta pro miliardáře Písaříka. Bohemia Energy blokovala odchod lidí ke konkurenci

24. 10. 2019
Autor: Tomáš Novák

Největší alternativní dodavatel elektřiny na českém trhu Bohemia Energy entity dostal další pokutu od Energetického regulačního úřadu. Má zaplatit 110 tisíc korun za to, že svým zákazníkům podával chybné informace o konci smlouvy na dobu určitou, a tím blokoval jejich odchod ke konkurenci.

Regulátor pravomocně rozhodl o udělení pokuty v červnu, na svém webu však informaci zveřejnil až v tomto týdnu. Bohemia Energy se proti původnímu verdiktu z října loňského roku odvolala, regulační úřad však své rozhodnutí v druhoinstančním řízení potvrdil.

Pokuta se týká prohřešků z ledna roku 2015, kdy zmíněný dodavatel energie sdělil sedmi zákazníkům usilujícím o změnu dodavatele, že smluvní vztah nebyl řádně ukončen. Současně je varoval, že pokud i nadále budou chtít přejít ke konkurenčnímu dodavateli, tak jim bude naúčtována sankce za předčasné ukončení smlouvy.

Společnost Bohemia Energy vedená Jiřím Písaříkem je v energetické branži známa svým drsným, často až neetickým přístupem k zákazníkům. Regulační úřad ji pokutoval již několikrát v minulosti. Předchozí pokuta ve výši 300 tisíc korun byla firmě udělena loni v říjnu. Důvod byl podobný jako u letošní pokuty. Zaměstnanci Bohemia Enegy během nahrávaného telefonního hovoru podávali zákazníkům nepravdivé údaje ohledně zvažované změny dodavatele elektřiny nebo plynu.

Změnili jste v posledním roce dodavatele elektřiny nebo plynu?

Mluvčí ERÚ Michal Kebort k pokutě uvedl, že se jedná spíše o nižší postih. Zatím nejvyšší pokuty úřad udělil firmě Stabil Energy. Letos v únoru se jednalo o finanční postih ve výši čtyři miliony korun, a to hlavně za převádění zákazníků k této firmě bez jejich vědomí a souhlasu. Již v dubnu loňského roku tato firma dostala za podobné prohřešky proti zákonu o ochraně spotřebitele a energetickému zákonu dvoumilionovou pokutu.

Prodejci Stabil Energy projevili zatím nejvíc drzosti, co se týká manipulace se zákazníky. Podle zjištění ERÚ kontaktovali zákazníky po telefonu a za uzavření smlouvy považovali jakoukoli reakci osloveného. Převedli k sobě i člověka, který hovor ukončil větou „Musím se ještě rozmyslet“. Nevyžádanému převodu neunikli ani vážně nemocní lidé či neslyšící stařenka. Jednalo se o menšího dodavatele, který už na trhu skončil.

Čtěte více:

BRAND24

Pozdě, ale přece. Ministerstvo průmyslu už ví, jak zkrotit šmejdy v energetice

Uzavření smlouvy, ilustrační foto

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).