Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Co s emisemi CO2? ArcelorMittal z nich bude vyrábět palivo pro auta

David Tramba 20. června, 06:02  -  David Tramba
20. června, 06:02

Revoluční projekt, který může ukázat cestu dalším průmyslovým podnikům, spustil koncern ArcelorMittal v belgickém Gentu. Emise oxidu uhličitého z tamní ocelárny chce již za dva roky využívat k produkci etanolu. Ten bude možné využít k pohonu osobních aut namísto biolihu první generace, vyráběného z cukrové řepy, třtiny či kukuřice.

Dodavatelem unikátní technologie je americká společnost LanzaTech. Ta dodá bio-reaktor s bakteriemi, které umějí z oxidu uhličitého vyrobit etanol. Po několika pilotních projektech jde o první velkokapacitní zařízení, které bude po dokončení produkovat 80 milionů litrů (65 tisíc tun) etanolu ročně. Jedná se o podobnou kapacitu, jakou mají české závody na výrobu bioetanolu ze zemědělských plodin v Dobrovicích a Vrdech.

Investice v belgické ocelárně je poměrně nákladná – ArcelorMittal vyčíslil náklady na 150 milionů eur (3,8 miliardy korun). Část peněz – konkrétně 10,2 milionu eur – uhradí Evropská unie z programu Horizon určeného na podporu moderních technologií. Zařízení na výrobu etanolu z emisí má v Gentu zahájit provoz nejpozději v polovině roku 2020.


Loučení s mahárádžou: Mittal koupil ostravské hutě za 175 milionů, vytáhl z nich 47 miliard


Oproti původním záměrům nabral projekt zpoždění. „Jsme nadšení, že po několika letech výzkumu a inženýringu můžeme pokročit s největším projektem svého druhu v rámci skupiny ArcelorMittal. Stavíme první zařízení, které nabídne komerčně životaschopný příběh nového využití uhlíkových emisí ve velkém rozsahu,“ uvedl k investici Carl De Maré, viceprezident ArcelorMittalu pro technologickou strategii.

Zatímco zájem o využití průmyslových emisí k výrobě paliva či plastů v Evropě roste, nad biopalivy první generace se stahují mračna. Evropská komise před rokem navrhla omezit jejich podíl v dopravě na sedm procent a postupný přechod na biopaliva druhé generace (vyráběná z odpadních surovin). Evropský parlament je ještě radikálnější a hovoří o úplném odklonu od výroby biolihu a bionafty první generace do roku 2030.

Dále čtěte:

Důsledek růstu ocelářského průmyslu: uhlíkové emise v EU loni poprvé za sedm let stouply

Přidejte v ochraně ovzduší, nebo půjdete k soudu, vzkazuje Brusel zemím unie

Whiskey znečišťuje životní prostředí. S regulacemi bojuje i Jack Daniel‘s

Všichni řešili jen OKD. Co bude dál s Ostravskem?

Češi odpad třídí zodpovědně, často ale zbytečně



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Co je důležité vědět o exekuci v podnikání?
Minimální mzda v roce 2019 vzroste na 13 350 Kč
10 příkladů, kdy vám může vzniknout dluh na zdravotním pojištění
Auta
Přehnaně agresivní cíle týkající se emisí CO2
Na rybách i na lovu
Autobusová krize na jihu Moravy
Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel
Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Technologie
+29 % v IPC, takty v AVX2 a další detaily k procesorové architektuře Zen 2 od AMD
Tlačítkové mobily ještě nemizí. Přichází nová Nokia 106
Huawei v roce 2019: čtyři foťáky, 10× zoom a žádný levný model
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h?
Modem pro 5G sítě už má i Intel. Nabídne rychlost až 6 Gb/s
Hry pro příležitostné hráče