České Outfindo slibuje, že vybere kolo za vás. Bude jej zajímat, jakou zubní pastu preferujete - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

České Outfindo slibuje, že vybere kolo za vás. Bude jej zajímat, jakou zubní pastu preferujete

,
České Outfindo slibuje, že vybere kolo za vás. Bude jej zajímat, jakou zubní pastu preferujete
Zdroj: Outfindo
  • E-shop Outfindo zakladatele Jana Matějů nabízí zákazníkům možnost ušetřit čas při hledání jízdního kola

  • Používá k tomu online průvodce, jenž bicykl vybere na základě jednoduchých, avšak místy nesouvisejících kritérií

  • Prostřednictvím své platformy, která sdružuje nabídky mnoha internetových i kamených obchodů, je Matějů schopen zákazníkům nabídnout až devět tisíc jízdních kol více než 120 různých značek

Jsou produkty, jejichž vlastnosti, kvalitu a technické parametry stojí za to před zakoupením důkladně prověřit, a věci, kdy na výše zmíněných atributech zas až tolik nesejde. Jízdní kola se bezpochyby řadí do první uvedené skupiny. Přesto se najdou tací, kteří věří, že ani v jejich případě nemusí zákazník složitým porovnáváním různých modelů mezi sebou trávit na internetu dlouhé hodiny.

Myslí si to i Jan Matějů, cyklista a sám bývalý závodník, který před časem založil jednu z největších platforem sdružující cyklistické e-shopy a kamenné prodejny u nás. V nabídce jeho Outfinda mohou lidé nalézt až devět tisíc kol více než 120 různých značek na jednom místě. A také nevšedního online poradce, který zákazníka jinak náročným procesem výběru provede za pár desítek sekund.

Proplat.to pomáhá firmám, které banky odmítly. Loni stihla služba uhradit faktury za 70 milionů, letos cílí na trojnásobek

„Věřím, že i složitější produkt lze koupit jednoduše,“ konstatuje Matějů, který několik let šéfoval známé české službě Dáme jídlo. „Určitě není nutné strávit hodiny hledáním a porovnáváním. Stejně se pak zpravidla jdete zeptat někoho ze svého okolí, kdo se v tom vyzná, abyste si byli jistí. Proto v Outfindo na jednom místě spojujeme právě odbornost profíků z oboru, technologie, která to dokáže replikovat, a pohodlný výběr,“ dodává.

S výběrem pomůže muž v křesle i žena na houpačce

Samotný průvodce je tvořen několika dílčími kroky, z nichž některé na první pohled nemají s výběrem jízdního kola mnoho společného. Poté, co potenciální zákazník zaškrtne dva z osmi druhů cest, po nichž se chystá nejčastěji jezdit, je vyzván k označení dvou každodenních situací, které znázorňují například člověka sedícího v pohodlném křesle, mladou ženu na houpačce či rodinu sledující západ slunce.

Jakmile tak uživatel učiní, dostane za úkol vybrat si preferovanou značku auta nebo zubní pasty – to podle toho, které z obou kategorií dá přednost. Jakou spojitost má oblíbená pasta na zuby s na míru padnoucím bicyklem?

„Každá otázka v rámci dotazníku má svou roli – ať už jde o typy terénu, mood boardy, oblíbené značky jiných produktů nebo třeba výšku jezdce,“ zdůrazňuje Matějů. „Část, kde nám zákazník zaškrtává, jaké značky u jiných produktů má rád, nám pomůže lépe pochopit, do jakého cenového segmentu ho zařadit. Ten totiž není odvislý jen od výšky rozpočtu, který si zákazník určí, ale také od toho, jestli má raději prémiové/prestižnější značky, nebo jestli mu na tom tolik nezáleží.“

Proces výběru kola přes Outfindo může být chvílemi opravdu netradiční. Foto: Outfindo
Proces výběru kola přes Outfindo může být chvílemi opravdu netradiční. Foto: Outfindo

Situaci dále rozvádí na konkrétním příkladu: „U kola za 35 tisíc korun jednomu zákazníkovi nabídneme prestižnější značky s rozumnou výbavou, jiným co nejlépe vybavené kolo, bez ohledu na značku. Je nutné říct, že v doporučovacím algoritmu se jednotlivé otázky doplňují.“

Hříčka, nebo shoda náhod?

Redakce Euro.cz si průvodce výběrem sama vyzkoušela, dokonce několikrát po sobě. Když například člověk zodpoví všechny otázky identicky pouze s tou výjimkou, že pokaždé zaškrtne jiný „náladový“ obrázek, může se stát, že průvodce jednou doporučí na prvním místě celoodpružené a podruhé hardtail kolo. Což svádí k podezření, že jde spíše o jakousi náhodnou hříčku. Takovému tvrzení se nicméně šéf Outfinda brání:

„Rozhodně tomu tak není. Všechny kroky dotazníku vstupují do kalkulace výsledku určitou vahou. Dotazník pracuje s několika faktory, které jsou pro výběr důležité a vždy záleží na jejich kombinaci. Proto může nastat i takovýto případ.“

Na světě je tolik lodí, že máme práci na 20 let dopředu, říká Pavel Přibiš. Letos by jeho Boataround měl utržit 600 milionů

Že jím navržená metoda výběru kola je pro zákazníky užitečná, si Matějů spolu se svými kolegy ověřil během důkladného ročního testování. V rámci něj vyjádřilo se službou spokojenost celých 90 procent zákazníků, kteří nové kolo prostřednictvím Outfinda doopravdy zakoupili.