zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Výroba elektromobilů v Německu, ilustrační foto
Výroba elektromobilů v Německu, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Bezradnost německého autoprůmyslu. Neví se, jak zachránit téměř půl milionu míst

15. ledna, 17:05  -  František Novák
Výroba elektromobilů v Německu, ilustrační foto
Výroba elektromobilů v Německu, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
15. ledna, 17:05

Hlubší analýza zprávy Národní platformy pro budoucnost mobility, jež předpokládá, že v německém autoprůmyslu může být kvůli rozvoji elektromobily ohroženo 410 tisíc míst, ukazuje, že němečtí experti jsou bezradní v tom, jak tento problém řešit a nemají připravený realistický plán, který dopady co nejvíce zmírní.

Elektromobilita je jedním z pilířů transformace německé ekonomiky k bezemisní společnosti. To ale znamená výraznou transformaci motoru německé ekonomiky – autoprůmyslu. Národní platforma pro budoucnost mobility (NPM) přitom v jednom ze scénářů počítá s tím, že do roku 2030 může nejsilnější ekonomika EU, na kterou je silně vázané i české hospodářství,přijít o 410 tisíc pracovních míst.

„Mnohem děsivější je bezradnost, s jakou chtějí experti zachránit klíčové odvětví Německa,“ podivuje se nad zprávou NPM deník Die Welt.

Kromě toho, že počet míst, jež mají zaniknout, je mnohem větší než předchozí prognózy, jedná se také o absenci řešení. Doporučení pro automobilový sektor je pouze obecný. Například „má co nejdříve identifikovat nový potenciál tvorby hodnot a přizpůsobit obchodní modely mobilitě budoucnosti“.

Vezme výroba elektromobilů lidem práci?

Podle deníku by jednotlivé pracovní skupiny v rámci NPM, jež je poradním orgánem německé vlády, měly řešení rozpracovat a nabídnout konkrétní kroky. Přitom v pracovních skupinách jsou zastoupeni manažeři prestižních německých firem jako je Continental, Bosch, Volkswagen nebo Daimler.

Ze zprávy vyplývá, že o práci přijdou zejména lidé bez kvalifikace. Jen v sektoru výroby motorů a převodovek by to mělo být 88 tisíc lidí. Zejména pokud Německo nezačne ve větší míře vyrábět akumulátory do elektromobilů a přestat dovážet ve velké míře elektromobily ze zahraničí, mohl by sektor přijít o polovinu pracovních míst. V roce 2018 zaměstnával 834 tisíc lidí.

Německá vláda počítá s tím, že do roku 2030 bude po německých silnicích jezdit deset milionů automobilů. To se ale zatím jeví jako málo pravděpodobný scénář. Předseda německého svazu autoprůmyslu Kurt-Christian Scheel pesimistickou prognózu odmítá, podle něj se jedná o katastrofický a nerealistický scénář.

Počet nově registrovaných aut s alternativním pohonem v Německu v roce 2019
Hybrid 239 250
Elektromobil 63 281
Zemní plyn CNG 7 623
Zkapalněný ropný plyn LNG 7 256

Zdroj: KBA

Naopak organizace Bundesverband eMobilität loni v říjnu uvedla, že jen v sektoru výstavby dobíjecích stanic v následujících letech vznikne 255 tisíc nových pracovních míst.

V příštích letech budou podle NPM potřeba v sektoru výroby automobilů především odborníci na software a elektroniku. I proto by měli více spolupracovat politici, podnikatelé a vzdělávací instituce, aby na pracovním trhu nechyběly právě profese, které souvisí s nástupem digitalizace. Měla by také vzniknout „centrální koncepce vzdělávání v odvětví elektromobility“. To je ale podle deníku Die Welt jen mlhavé označení, které možná zní dobře, ale ve skutečnosti nenabízí konkrétní recept.

Dále čtěte:

Izraelské startupy mají změnit autobranži. Investuje do nich i Škoda Auto

Místo kobaltu a niklu síra. Vědci věří levnější variantě baterií

Chaos v Bolívii ohrožuje německou e-mobilitu. Morales před svým pádem zastavil projekt těžby lithia

Slabina elektromobility: extrémně drahé materiály. Automobilky řeší, jak výrobu zlevnit


Čtěte také

Nejsilnější vyráběná větrná turbína Haliade X výrobce GE, ilustrační foto

U Británie roste největší větrný park na světě. Celkový výkon přesáhne tři reaktory z Temelína

Začala výstavba největší větrné elektrárny na světě v Severním moři ve vodách Velké…

21. ledna 2020

 První poslední Petra Weikerta

Konec Babišovy vesničky

Právě končí jeden kdysi výbušný příběh. Na jeho začátku byly výzva, aby Česko přijalo…

21. ledna 2020

 Americký prezident Donald Trump na Světovém ekonomickém fóru v Davosu

Amerika opět vítězí, prohlásil Trump v Davosu. USA prý zažívají nevídaný hospodářský rozmach

Americký prezident Donald Trump dnes na úvod letošního zasedání Světového ekonomického…

21. ledna 2020

Plynové potrubí, ilustrační foto

Zbytečné projekty. Investice Bruselu do plynu ve výši 730 miliard mohou být mrháním peněz

Evropská investiční banka schválila celkovou sumu 29 miliard eur (728 miliard korun) do…

21. ledna 2020

 Slevy, ilustrační foto

Obchod jako škola podvodu. Nekalé praktiky českých prodejců se ale chýlí ke konci

Obchod je školou podvodu, napsal v osvíceném 18. století francouzský spisovatel a…

21. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jaká je v roce 2020 daňově nejvýhodnější stravenka?
Koupě bytu, vypořádání dědictví i luxusní dovolená. Na co všechno si lze vzít hypotéku?
Vydavatelství Mladá fronta uhradilo smyšlenou pohledávku a vyzvalo soud k neprodlenému odmítnutí insolvenčního návrhu
5 případů, kdy musíte odevzdat přehled a nečekáte to
Rozhovor s Ondřejem Chládkem o whisky TREBITSCH a založení investičního fondu SICAV
Auta
Další test ukázal, že auta na plyn jsou ekologičtější než…
Remote Tacho Download v rámci služby DAF Connect
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2020. Prohlédněte si fotky, které se do něj nevešly
I ty, Subaru? Japonská značka chce po roce 2035 prodávat jen elektroauta
Tesla chystá hatchback, kterým zaútočí na Volkswagen ID.3. Navrhne ho v Číně
Hry pro příležitostné hráče