Bezdrátový pevný internet za čtyři stovky. Nordic Telecom zahajuje ofenzivu - Euro.cz

Přihlášení

Bezdrátový pevný internet za čtyři stovky. Nordic Telecom zahajuje ofenzivu

, Ondřej Hergesell,
Bezdrátový pevný internet za čtyři stovky. Nordic Telecom zahajuje ofenzivu
Zdroj: Martin Siebert, E15

Operátor Nordic Telecom se chce stát třetím největším poskytovatelem fixního internetu v Česku.

Telekomunikační operátor Nordic Telecom, patřící do investiční skupiny Nordic Investors Tomáše Otruby, spouští komerční provoz své „fixní“ sítě. Internet od Nordic Telecomu je šířen vzduchem přes základnové stanice, ale nabízí parametry a výhody pevné linky, jako je rychlost připojení, žádná omezení pro stahování dat nebo možnost pořízení internetové televize.

Levnější tarif za 395 korun měsíčně umožňuje stahovat data rychlostí 40 megabitů za vteřinu a odesílat rychlostí 4 Mbps, vyšší balíček za 555 korun nabízí připojení 100/10 Mbps. IP televize s 80 kanály přijde na 195 korun, vyšší balíček se 120 kanály stojí 495 korun. „Služby poskytujeme bez časových i jiných závazků, abychom uživatelům co nejvíce zjednodušili rozhodování o změně poskytovatele internetu,“ říká Martina Lovčíková, ředitelka operátora pro retailové zákazníky.

Služba běží v pásmu 3,7 GHz, které Nordic Telecom získal v loňské aukci Českého telekomunikačního úřadu za 406 milionů korun. Podle licenčních podmínek musí operátor do dvou let spustit komerční provoz, Nordic Telecom to stihl ani ne za rok. Momentálně jsou datové služby operátora dostupné ve dvacítce měst a obcí, převážně ve Středočeském kraji.

V následujících dvou letech chce Nordic Telecom vybudovat zhruba tisíc základnových stanic a další stovky dokrývacích buněk v hustě obydlených oblastech. „Cílem do konce roku 2020 je, aby byl signál našeho pevného internetu dostupný ve třetině domácností Česka,“ slibuje Libor Dočkálek, ředitel Nordic Telecom pro akvizice a finance. Služby pro firmy hodlá operátor nabídnout v první polovině příštího roku.

Nordic Telecom má se svou fixní bezdrátovou linkou smělé plány: Do tří let by chtěl mít 300 tisíc přípojek, tedy aktivních retailových klientů. „Rádi bychom se po O2 a UPC stali třetím největším poskytovatelem fixních internetových služeb,“ tvrdí Dočkálek.

Čtěte další novinky ze světa technologií na webu Cnews.cz