V době, kdy většina firem spoléhá na e-shopy a digitální marketing, potvrzuje Vorwerk, že osobní přístup ke klientům má stále svoji sílu. Přímý kontakt mezi zákazníkem a obchodním poradcem zůstává klíčovým nástrojem nejen pro samotný prodej, ale i pro budování důvěry, loajality a dlouhodobého vztahu se značkou. Právě díky tomuto modelu dosáhla česká pobočka Vorwerku v roce 2024 rekordního obratu.
Ten meziročně vzrostl o 14 procent na 685 milionů korun, přičemž čistý zisk zůstal na úrovni předchozího roku, tedy 15 milionů. Tyto výsledky řadí české zastoupení mezi nejúspěšnější v rámci celé skupiny, která působí v 61 zemích. Její úspěch stojí na osobním prodeji, produktových inovacích i rostoucím zájmu o kvalitní a udržitelné domácí spotřebiče.
Vorwerk, který v Česku zastupuje značky Thermomix® a Kobold, chce v růstu pokračovat i v roce 2025, a to nejen díky novým produktům, ale i dalšímu rozvoji sítě poradců. Důraz přitom klade na etiku prodeje, kterou vymezuje interní kodex. „Čeští zákazníci jsou zvídaví, nároční a zároveň velmi loajální. Vážíme si toho, že jim osobní přístup i kvalita našich výrobků dávají smysl,“ dodává generální ředitelka společnosti Vorwerk CS Anna Semenowicz.
Osobní prodej je pro Vorwerk klíčový už od jeho založení před 140 lety – a stejnou roli hraje i na českém trhu, kde značka působí od roku 1992. Přístroje jsou zákazníkům po předchozí dohodě prezentovány přímo v domácím prostředí s možností je reálně vyzkoušet, součástí servisu jsou i následné konzultace a poradenství, a to v obou divizích.
Tou první je již zmíněná značka Kobold, která se zabývá prodejem prémiového úklidového systému i dalších vysávacích pomocníků do domácnosti. Oproti tomu Thermomix se zase soustředí na prodej prémiového multifunkčního kuchyňského přístroje.