Obchodu s luxusním zbožím se loni v Evropě dařilo. Konkrétně bylo na 20 hlavních nákupních třídách v 16 městech a 12 zemích otevřeno celkem 83 luxusních butiků. Něco málo přes třetinu nových provozoven si připsaly značky vlastněné společnostmi LVMH, Richemont a Kering.
Míra neobsazenosti se v těchto prémiových lokalitách zmenšila, přičemž sedmnáct z dvaceti klíčových ulic má neobsazenost méně než pětiprocentní a šest z nich pak dokonce žádnou. Zároveň mírně, respektive o 6,8 procenta, vzrostlo nájemné, uvádí studie European Luxury Retail 2025 společnosti Cushman & Wakefield s tím, že rekordmanem je v tomto ohledu milánská Via Montenapoleone, která je nyní nejdražší maloobchodní destinací na světě.
Pozadu ovšem nezůstává ani Praha a její Pařížská ulice a přilehlé okolí. Koneckonců vloni se opět dostala mezi 20 nejdražších nákupních tříd vůbec a zároveň stihla přivítat i pět nových obchodů s luxusním zbožím – konkrétně šlo o butiky Patrizia Pepe v Pařížské 21, The Brands v Maiselově ulici, Le Labo a The Ingredients ve Vězeňské a Tudor na Staroměstském náměstí. Celkově je pak dnes v Pařížské v provozu přes 50 obchodů známých značek, z nichž většina zde má přímé zastoupení.
„Silná poptávka po luxusních značkách na Pařížské ulici, s nulovou neobsazeností stávajících maloobchodních prostor na konci roku 2024, podtrhuje její trvalou přitažlivost jako přední nákupní destinace v oblasti luxusu ve střední a východní Evropě,“ říká vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor v Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.
Co se roku 2025 týče, ten byl měl být z pohledu příchodu nových prémiových značek rekordní. Velkou zásluhu na tom bude mít po velké rekonstrukci na jaře znovuotevřený bývalý hotel InterContinental, jenž nově ponese jméno Fairmont Golden Prague. Ten nabídne 1 200 čtverečních metrů maloobchodní plochy a uvítá sedm nových prodejen. Druhým projektem je Pařížská 25 od Kaprain Real Estate, jenž přidá dalších tisíc metrů čtverečních určených maloobchodům a k tomu i devatenáct prémiových bytů v horních patrech.
A pokud jde o nové brandy ve Fairmont Golden Prague, některé jsou již známé. Měly by to být značky šperků Grenardi, dále Pasquale Bruni a Damiani, nový vlajkový obchod Max Mara či umělecká galerie Kodl Contemporary. Další mají být oznámeny již brzy.