Praha se chystá přidat další kapitolu do své bohaté mostní historie. Po Dvoreckém mostu přichází na řadu další projekt, kterým je dálniční přemostění Vltavy mezi Suchdolem a Březiněvsí. Architektonická soutěž na novou dopravní tepnu v rámci budoucího Pražského okruhu D0 měla najít řešení, které citlivě zapadne do krajiny a zároveň vytvoří výraznou novou dominantu. Nyní pět nejlepších z celkem patnácti návrhů zveřejnila Česká komora architektů.
Nejvýše porota ohodnotila návrh sdružení Stráský, Hustý a partneři a Studio acht. Vyzdvihla na něm mimo jiné to, že jako jediný nepočítá s vybudováním masivních pilířů na březích. „Soutěžní návrh ze všech nejlépe uspěl z hlediska hodnocení úrovně architektonického a technického řešení mostu a dopravního řešení obou předmostí,“ uvedla porota v hodnocení s tím, že přiznala i možné vyšší náklady: „Lze očekávat poměrně vyšší pořizovací náklady z důvodu delšího rozpětí mostu, nicméně porota předpokládá, že jde o konstrukci, která má efektivní konstrukční systém, a tedy vyšší náklady budou dány pouze vlivem velkého rozpětí mostu. Vyšší náklady jsou současně vyváženy přínosem navrženého řešení z hlediska ochrany krajiny bez masivních mostních pilířů zasahujících do údolí.“
Na druhém místě skončil návrh společnosti Valbek, který podle poroty nabízí jednoduchou a staticky vyváženou konstrukci respektující charakter údolí. Třetí místo obsadil projekt od Cowi Czech Republic, u něhož porota kromě architektury ocenila i technické řešení umožňující rychlý postup výstavby. Čtvrtý skončil návrh sdružení 2T engineering a Top Con Servis, který přinesl mimo jiné lávky s výhledy a velkorysý prostor pro pěší a cyklisty. Pátý byl projekt společnosti ov architekti a V–CON.
Z pěti oceněných návrhů vzejde finální podoba mostu. Hodnotit se však bude nejen architektonická kvalita, ale podle webu Zdopravy.cz i náklady na stavbu a provoz. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla zatím žádný vítěz není, je pouze vybráno pět nejlepších a z těch se bude vybírat dál.
Návrhy musely počítat s lávkou pro pěší a cyklisty a s možností zachovat provoz v režimu 2+2 jízdní pruhy i během případné opravy. Most má být 572 metrů dlouhý, 43 metrů široký a ve výšce 83 metrů překlenout hluboké údolí Vltavy, přičemž náklady se odhadují na dvě miliardy korun a ŘSD by mělo stavbu zahájit v roce 2027.