Kofola nově vstupuje do kategorie ovocných nápojů a džusů s vlastní značkou Curiosa, která má zaujmout zákazníky netradičními kombinacemi chutí. Podle generálního ředitele Daniela Buryše chce společnost prostřednictvím nového brandu posílit nabídku zdravějších nápojů bez přidaného cukru a umělých sladidel. Na českém trhu nesycených nealkoholických nápojů se Curiosa zaměří především na segment kaváren, cukráren a hotelů. Nápoje obsahující směsi ovoce, bylinek a koření budou dostupné v gastro baleních, PET lahvích a plechovkách.
„Spotřebitelé v gastronomii hledají jedinečnost. Džusy a nektary patří mezi nejoblíbenější nápojové kategorie – zpestřují pitný režim, jsou atraktivní pro zákazníky a zároveň skvělým nástrojem pro barmany,“ říká Jaroslav Vích, obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko.
Zákazníky mají oslovit jak netradiční směsice chutí, například mango s kurkumou nebo černý rybíz s levandulí, tak i klasické džusy. „Svými originálními chuťovými kombinacemi, poctivým složením a atraktivním designem má značka Curiosa potenciál přinést moderní přístup a originalitu do této relativně tradiční kategorie,“ dodává Vích.
Kofola zároveň oznámila rozšíření spolupráce se společností Dilmah. Od února 2025 uvede na trh nové ledové čaje Dilmah Ice Tea, vyráběné z ručně sbíraných čajových lístků ze Srí Lanky. Tyto čaje budou obsahovat nízké množství cukru a žádná umělá sladidla. Mezi plánovanými příchutěmi se objeví například černý čaj s broskví nebo zelený čaj s jasmínem.
Nové plány Kofola představila krátce poté, co oznámila ukončení desetiletého partnerství s rakouským výrobcem džusů Rauch. Spolupráce s Rauchem, který si bude distribuci dále řídit po vlastní ose, skončí na českém i slovenském trhu.