Vyvíjejí a prodávají chytrý náramek, jenž slouží k měření variability srdeční frekvence metodou spektrální analýzy – či jinak řečeno, náramek, který umožňuje monitoring lidského organismu a svým nositelům prozradí, v jaké kondici se jejich tělo aktuálně nachází. Češi tuto chytrou vychytávku z dílny tuzemské společnosti Elonga zakladatelů Vojtěcha Hlavenka a Radima Šlachty již nějaký čas znají, teď s ní oba pánové začali seznamovat i klienty z Nizozemska.
Že by se mohlo jednat o skvělý tah, naznačují první čísla. Během úvodního týdne, co Elonga na tamním trhu působí, dokázala realizovat příjmy převyšující hranici 200 tisíc korun. Technicky vzato tak firma v této západoevropské zemi zažila úspěšnější start než doma v Česku.
„Od samého začátku jsme věděli, že se musíme stát světovým hráčem, abychom uspěli. Takže nebylo pochyb o tom, že první kroky povedou na Západ, kde jsou nároky zákazníků vyšší. Naší největší výhodou i slabinou je to, že všude na světě soupeříme se stejnými konkurenty. To znamená, že jsme od prvního dne museli nabídnout dostatečnou přidanou hodnotu vůči produktu od největší firmy na světě – Applu,“ říká Hlavenka.
Pakliže se bude jeho týmu v Nizozemsku dařit i nadále, hodlá na rozvoj tamního byznysu vynakládat až milion korun měsíčně: „Na rozdíl od českého trhu, kde hrají prim emoce, nizozemští zákazníci při rozhodování spoléhají spíše na racionální argumenty a důkazy. Navzdory zažité představě neplatí, že mají více peněz, a proto je lehkomyslně utrácejí. Naopak, své nákupy zvažují často pečlivěji než Češi.“
Dle Hlavenky budou po Nizozemsku následovat i další zahraniční trhy. V příštích měsících se v rámci mezinárodní expanze chystá Elonga vstoupit také do Spojených států.