Že s vámi na zákaznické podpoře nejprve mluví robot, a teprve až poté lidský operátor, je už pár let běžnou praxí. České Advanto, které firmám a jejich zaměstnancům nabízí službu Výplata kdykoliv, nicméně tuto technologii nyní posouvá ještě o úroveň výš. Představilo totiž svoji AI asistentku Eriku, jejímž cílem je usnadnit náborářům jejich práci.
Erika zvládne projít životopisy uchazečů, vyhodnotit ideální kandidáty, a ty následně také obvolat a pozvat je na pohovor. „Při spolupráci se stovkami klientů jsme často viděli případy, kdy ve firmě s tisícem zaměstnanců byl jen jeden recruiter. Ten držel v průměru 10 otevřených pozic a každý měsíc mu na stole přistálo kolem 50 nových kandidátů na každou z nich. To je 500 kandidátů měsíčně. Je jasné, že to sám nemůže dlouhodobě stíhat,“ vysvětluje okolnosti vzniku Eriky spoluzakladatel a šéf Advanta Martin Fortelný.
On sám novou AI asistentku vnímá coby jakéhosi digitálního pomocníka každého personalisty či personalistky. „Nejtěžší v náboru je kandidáty vůbec sehnat. Nejvíce času ale zabírá náborářům procházet životopisy a volat kandidátům na takzvaný prescreening. Jakmile to totiž neuděláte ve stejný den, kandidáti berou jinou pozici u někoho, kdo stejný den zavolal,“ doplňuje šéf Advanta.