Její autobusy, tramvaje či vlaky jezdí od České republiky po Finsko a zájem o ně roste. Jak vyplývá z právě zveřejněných hospodářských výsledků společnosti Škoda Group za rok 2024, objem nových zakázek vloni meziročně vzrostl o 74 procent na 1,7 miliardy eur (43 miliardy korun) při 185procentním nárůstu provozního zisku EBITDA, který se tak vyšplhal na hodnotu 62 milionů eur (1,55 miliardy korun).
„V loňském roce jsme stabilizovali výkonnost a zvýšili ziskovost skupiny,“ nechal se slyšet finanční ředitel společnosti Jaroslav Zoch. „Po náročném období minulých let jsme se také zaměřili na zlepšení interních procesů, racionalizaci nákladové struktury a investice směřovaly primárně do posílení a zefektivnění našich výrobních a dodavatelských kapacit. Navýšili jsme kapacitu výroby, kde jsme překonali 5,2 milionu výrobních hodin a jsme tak dobře připraveni na plnění zakázek, které máme nasmlouvány v objemu 3,4 miliardy eur,“ doplnil.
Během loňského roku se plzeňské Škodovce, která spadá pod křídla české skupiny PPF, podařilo vyrobit na 432 nových vozidel. Zároveň ale stihla vyprodukovat i takřka tři tisíce motorů, trakčních kontejnerů a dalších zařízení.