Article, show

Pražská ODS chce zrušit parkovací zóny, navrhuje tarifní pásma

10. listopadu 2016, 09:55 - čap
10. listopadu 2016, 09:55

Nedávné spuštění parkovacích zón je přítěž pro celou Prahu, myslí si to městští zastupitelé za ODS. Celý systém by nejraději zrušili. Místo něj navrhují v metropoli zavést tarifní pásma, změnit systém platby a do silnic zabudovat senzory ukazující počet volných parkovacích míst. Zároveň chtějí rozšířit záchytná parkoviště P+R a stavět parkovací domy.

Zóny podle ODS vůbec neřeší problém nedostatku parkovacích míst, se kterým se Praha potýká a navíc město trestá obyvatele pražských městských částí za to, že chtějí parkovat i mimo své bydliště. „Navrhujeme zrušit neférové parkovací zóny a zavést tarifní zóny, kde si každý Pražan může zvolit, kde a za jakou cenu bude v Praze parkovat,“ zmínila předsedkyně pražského klubu zastupitelů ODS Alexandra Udženija.

Systém parkovacích zón přitom odstartoval v Praze v 90. letech, kdy byla u vlády právě ODS. Teď by ale strana podle předsedy pražské ODS Filipa Humplíka ráda zavedla kruhová tarifní pásma, která by umožnila Pražanům parkovat na celém území metropole bez ohledu na jejich bydliště. „Řešení musí být podpořeno urychleným dokončením výstavby pražských okruhů, nových P+R parkovišť i parkovacích domů,“ dodal.

Zastupitel ODS a člen výboru pro Smart Cities Alexander Bellu by zase rád v ulicích viděl systém parkovacích senzorů, který veřejně poskytne informace například o obsazenosti, možnosti platby nebo možnosti rezervace místa. „Tím řidičům výrazně umožníme urychlit parkování, přispěje to tak i k nižší spotřebě a nižším emisím. Na základě získaných dat bude možné informace poskytovat přes informační tabule a mobilní aplikace všem řidičům,“ konstatoval. Podobná řešení podle něj využívají moderní metropole jako Londýn, Milán nebo Oslo.

Systém parkovacích zón dlouhodobě kritizuje například Středočeský kraj. Prahu opakovaně vyzval, aby nezaváděla parkovací zóny na území Prahy 5 a 6 do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškodí Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací.

Pražský magistrát už kvůli parkování mimopražských řidičů vytipovalo na okrajích metropole 62 míst, na kterých by mohla v krátké době vzniknout záchytná parkoviště. První parkovací zónu zavedla na části svého území v roce 1996 Praha 1. Postupně se zóny rozšířily na celou Prahu 1, 2, 3 a městskou část Praha 7, platí na části území Prahy 16. Dále je samy provozují městské části Praha 13, 16 a 22.

Více k zónám:

Praha 5 chce P+R z odtahového parkoviště na Plzeňské

Parkovací zóny: Praha a Středočeský kraj zapomněly jednat

Praha 5 postaví v Plzeňské ulici parkovací dům


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít