Pražská ODS chce zrušit parkovací zóny, navrhuje tarifní pásma

10. listopadu, 09:55 - čap
10. listopadu, 09:55

Nedávné spuštění parkovacích zón je přítěž pro celou Prahu, myslí si to městští zastupitelé za ODS. Celý systém by nejraději zrušili. Místo něj navrhují v metropoli zavést tarifní pásma, změnit systém platby a do silnic zabudovat senzory ukazující počet volných parkovacích míst. Zároveň chtějí rozšířit záchytná parkoviště P+R a stavět parkovací domy.

Zóny podle ODS vůbec neřeší problém nedostatku parkovacích míst, se kterým se Praha potýká a navíc město trestá obyvatele pražských městských částí za to, že chtějí parkovat i mimo své bydliště. „Navrhujeme zrušit neférové parkovací zóny a zavést tarifní zóny, kde si každý Pražan může zvolit, kde a za jakou cenu bude v Praze parkovat,“ zmínila předsedkyně pražského klubu zastupitelů ODS Alexandra Udženija.

Systém parkovacích zón přitom odstartoval v Praze v 90. letech, kdy byla u vlády právě ODS. Teď by ale strana podle předsedy pražské ODS Filipa Humplíka ráda zavedla kruhová tarifní pásma, která by umožnila Pražanům parkovat na celém území metropole bez ohledu na jejich bydliště. „Řešení musí být podpořeno urychleným dokončením výstavby pražských okruhů, nových P+R parkovišť i parkovacích domů,“ dodal.

Zastupitel ODS a člen výboru pro Smart Cities Alexander Bellu by zase rád v ulicích viděl systém parkovacích senzorů, který veřejně poskytne informace například o obsazenosti, možnosti platby nebo možnosti rezervace místa. „Tím řidičům výrazně umožníme urychlit parkování, přispěje to tak i k nižší spotřebě a nižším emisím. Na základě získaných dat bude možné informace poskytovat přes informační tabule a mobilní aplikace všem řidičům,“ konstatoval. Podobná řešení podle něj využívají moderní metropole jako Londýn, Milán nebo Oslo.

Systém parkovacích zón dlouhodobě kritizuje například Středočeský kraj. Prahu opakovaně vyzval, aby nezaváděla parkovací zóny na území Prahy 5 a 6 do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškodí Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací.

Pražský magistrát už kvůli parkování mimopražských řidičů vytipovalo na okrajích metropole 62 míst, na kterých by mohla v krátké době vzniknout záchytná parkoviště. První parkovací zónu zavedla na části svého území v roce 1996 Praha 1. Postupně se zóny rozšířily na celou Prahu 1, 2, 3 a městskou část Praha 7, platí na části území Prahy 16. Dále je samy provozují městské části Praha 13, 16 a 22.

Více k zónám:

Praha 5 chce P+R z odtahového parkoviště na Plzeňské

Parkovací zóny: Praha a Středočeský kraj zapomněly jednat

Praha 5 postaví v Plzeňské ulici parkovací dům


Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče