Pražská ODS chce zrušit parkovací zóny, navrhuje tarifní pásma

10. listopadu 2016, 09:55 - čap
10. listopadu 2016, 09:55

Nedávné spuštění parkovacích zón je přítěž pro celou Prahu, myslí si to městští zastupitelé za ODS. Celý systém by nejraději zrušili. Místo něj navrhují v metropoli zavést tarifní pásma, změnit systém platby a do silnic zabudovat senzory ukazující počet volných parkovacích míst. Zároveň chtějí rozšířit záchytná parkoviště P+R a stavět parkovací domy.

Zóny podle ODS vůbec neřeší problém nedostatku parkovacích míst, se kterým se Praha potýká a navíc město trestá obyvatele pražských městských částí za to, že chtějí parkovat i mimo své bydliště. „Navrhujeme zrušit neférové parkovací zóny a zavést tarifní zóny, kde si každý Pražan může zvolit, kde a za jakou cenu bude v Praze parkovat,“ zmínila předsedkyně pražského klubu zastupitelů ODS Alexandra Udženija.

Systém parkovacích zón přitom odstartoval v Praze v 90. letech, kdy byla u vlády právě ODS. Teď by ale strana podle předsedy pražské ODS Filipa Humplíka ráda zavedla kruhová tarifní pásma, která by umožnila Pražanům parkovat na celém území metropole bez ohledu na jejich bydliště. „Řešení musí být podpořeno urychleným dokončením výstavby pražských okruhů, nových P+R parkovišť i parkovacích domů,“ dodal.

Zastupitel ODS a člen výboru pro Smart Cities Alexander Bellu by zase rád v ulicích viděl systém parkovacích senzorů, který veřejně poskytne informace například o obsazenosti, možnosti platby nebo možnosti rezervace místa. „Tím řidičům výrazně umožníme urychlit parkování, přispěje to tak i k nižší spotřebě a nižším emisím. Na základě získaných dat bude možné informace poskytovat přes informační tabule a mobilní aplikace všem řidičům,“ konstatoval. Podobná řešení podle něj využívají moderní metropole jako Londýn, Milán nebo Oslo.

Systém parkovacích zón dlouhodobě kritizuje například Středočeský kraj. Prahu opakovaně vyzval, aby nezaváděla parkovací zóny na území Prahy 5 a 6 do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškodí Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací.

Pražský magistrát už kvůli parkování mimopražských řidičů vytipovalo na okrajích metropole 62 míst, na kterých by mohla v krátké době vzniknout záchytná parkoviště. První parkovací zónu zavedla na části svého území v roce 1996 Praha 1. Postupně se zóny rozšířily na celou Prahu 1, 2, 3 a městskou část Praha 7, platí na části území Prahy 16. Dále je samy provozují městské části Praha 13, 16 a 22.

Více k zónám:

Praha 5 chce P+R z odtahového parkoviště na Plzeňské

Parkovací zóny: Praha a Středočeský kraj zapomněly jednat

Praha 5 postaví v Plzeňské ulici parkovací dům


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít