Obchvat Vítězného náměstí by mohl být v provozu za pět let

07. listopadu 2016, 17:12 - čtk
07. listopadu 2016, 17:12

Obchvat pražského Vítězného náměstí v Praze 6 by mohl být v provozu za pět let. Nová silnice by spojila Svatovítskou ulici s Evropskou. Úřady začaly posuzovat dopady projektu na životní prostředí, který Praha 6 zveřejnila v systému EIA. Dejvice zatížil zvýšený automobilový provoz po otevření tunelu Blanka.

Obchvat by auta přijíždějící z tunelu odvedl na Evropskou přímo bez nutnosti zajíždět na Vítězné náměstí. Plánovaná trasa vede podél železnice po okraji pozemku kasáren. Podle dokumentu by novou komunikaci mohlo využívat až 26 tisíc aut denně.

„V současnosti probíhající proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí velmi pravděpodobně potrvá až do jara příštího roku, neboť tunelový komplex Blanka, který svým zprovozněním vnesl do místní dopravní i ekologické situace zcela nové proměnné, doposud funguje stále ještě ve zkušebním provozu,“ uvedl mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.

Magistrát už spojnici vedoucí z Evropské na Svatovítskou posuzoval v roce 2007. Tehdy se ale počítalo se silnicí se čtyřmi jízdními pruhy. Radnice Prahy 6 žádala její zúžení na dva, proto úřad územní řízení zastavil. Nové zahájí po skončení posuzování vlivu na životní prostředí, jehož součástí budou i hluková nebo dopravní studie.

Tunelový komplex Blanka se po řadě odkladů otevřel loni v září. Jeho nejvytíženější částí pod ulicí Milady Horákové, která ústí právě na Prašném mostě, jezdí až 85.000 aut denně. V Praze 6 se po jeho otevření zhoršila dopravní situace na Vítězném náměstí a v navazujících ulicích. Situaci v posledních měsících komplikuje ještě uzavírka Korunovační, kde se opravuje most přes železnici.

Více zpráv z Prahy 6:

Praha vypíše urbanistickou soutěž na úpravy Vítězného náměstí

V Praze 6 se srazila tramvaj s náklaďákem. Nehoda zastavila dopravu

Do pražského obchodního centra Šestka vstupuje fond Pale Fire Capital


Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče