Lítačka se rozjede naplno. Pilotní provoz karty prý neměl vážné potíže

04. října 2016, 14:01 - čtk
04. října 2016, 14:01

Pražští radní schválili převod karty MHD lítačka do standardního režimu fungování. Dosud fungovala v pilotním režimu, kdy provozovatel karty, městská firma Operátor ICT, postupně rozšiřoval a zlepšoval služby a prověřoval technologie. Kdy k přechodu přesně dojde, není zatím jasné, město musí s Operátorem ICT uzavřít novou smlouvu. Pro cestující by to komplikace znamenat nemělo. Kartu vydává město od března a postupně má zcela nahradit opencard.

Podle dokumentu, který radní schválili, se během pilotního provozu neobjevily žádné větší potíže. „Pokud byly zjištěny drobné provozní problémy, byly neprodleně řešeny a neměly dopad na žadatele nebo vlastní funkčnost karet,“ píše se v materiálu.

V rámci pilotního provozu Operátor ICT rozšiřoval mimo jiné místa, kde je kartu možné objednat nebo zavedl objednání lítačky přes internet. Potíže měla lítačka při provozu dvakrát, kdy asi na 20 minut vypadl systém, a to letos v dubnu a červenci.

Město nyní musí uzavřít s Operátorem ICT novou smlouvu. Představenstvo má podle usnesení radních předložit městu návrh smlouvy o poskytování služeb provozu, podpory a rozvoje lítačky do letošního 25. října. Smlouvu poté Praha musí schválit a obě strany ji podepsat. Radní v úterý rovněž svým rozhodnutím požádali firmu Operátor ICT, aby vypracovala návrh dalšího postupu v rámci opencard. Hotov má být do konce letošního roku.

Neplatné opencard je potřeba vrátit. Čtěte více:

Neplatné Opencard budou lidé vracet. Podle podmínek jsou majetkem města

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) na začátku září médiím oznámila, že město za pořízení lítačky zaplatilo 8,2 milionu korun, měsíční náklady na provoz vycházejí na 4,4 milionu. Podle opozice je k nákladům třeba ještě připočítat provoz Operátora ICT, který prý jen loni vyšel na 81 milionů.

Karty lítačka město vydává od března a postupně nahrazují opencard. Lítačku si za půl roku vyzvedlo 193 tisíc cestujících. Opencard, která stála 1,75 miliardy korun, vlastnilo asi 1,2 milionu lidí. V období od poloviny letošního roku do března roku 2017 vyprší platnost 700 tisíc opencard. Magistrát má s majitelem opencard nadále nevyřešené spory.


Čtěte také:

Pořízení Lítačky stálo 8,2 milionu, měsíční provoz 4,4 milionu

Opozice: Náklady na provoz Lítačky jsou podobné jako u opencard


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít