Neplatné Opencard budou lidé vracet. Podle podmínek jsou majetkem města

12. září 2016, 10:09 - čtk
12. září 2016, 10:09

Kartu opencard, které skončila platnost, lidé musejí vrátit na úřad nebo na přepážku dopravního podniku. Podle mluvčího magistrátu Víta Hofmana je totiž majetkem hlavního města. Mnozí lidé ale o povinnosti kartu vracet prý nevědí. Stěžují si na to i na facebooku nové karty pro cestování MHD Lítačka, kterou magistrát od letošního března za končící opencard vydává.

„Karty opencard je nutné vracet, neboť je tato povinnost zakotvena ve všeobecných obchodních podmínkách. Karta je majetkem hlavního města, nikoli klienta, proto je nutné kartu vrátit,“ sdělil Hofman. Obchodní podmínky k opencard ale lidé, kterým teď karta končí, podepsali před několika lety. Vracet budou lidé podle obchodních podmínek i nové karty Lítačka.

Držitelů opencard bylo zhruba 1,2 milionu, letos končí platnost asi půl milionu karet. Lidé se pak musí rozhodnout, jestli chtějí novou, zelenou plastovou kartičku nebo třeba papírový kupon. Do budoucna magistrát slibuje také možnost mít časový kupon na MHD nahraný v aplikaci v telefonu.

Přečtěte si, jak kauzu Opencard vidí jeden ze zúčastněných:

Bývalý radní k Opencard: Připadal jsem si, jako kdyby o nás rozhodoval schizofrenik

Novou Lítačku si mohou lidé objednat přes internet a pak si ji vyzvednou za sto korun na úřadě nebo si ji nechat zdarma poslat poštou. I v tom případě ale musí starou opencard odevzdat. Pokud cestující nepotřebuje o vrácení karty potvrzení, může ji odevzdat také na pobočkách dopravního podniku. Potvrzení ale vydají jen informace na úřadě ve Škodově paláci.

V pražské MHD stále nejvíc lidí cestuje na kartu opencard, která v minulosti Prahu stála zhruba 1,75 miliardy korun. Držitelů opencard je asi 950 tisíc. Lítačku, na kterou se vedení města snaží provoz převést, si za prvních pět měsíců provozu vyzvedlo přes sto tisíc lidí.

Za vývoj a pořízení nové karty na pražskou hromadnou dopravu Lítačka zaplatilo město 8,2 milionu korun, její měsíční provoz vychází na 4,4 milionu. Podle opozice je tak karta stejně drahá jako kritizovaná opencard.


O peripetiích pražské chytré karty čtěte více:

Kauza opencard: Svoboda a Hudeček dostali podmíněné tresty

Pořízení Lítačky stálo 8,2 milionu, měsíční provoz 4,4 milionu

Opozice: Náklady na provoz Lítačky jsou podobné jako u opencard


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít