Dvě podoby návratu tramvají na Václavské náměstí. Rozhodnutí je na Praze

07. října 2016, 08:31 - čtk, čap
07. října 2016, 08:31

Dvě varianty, jak vrátit tramvaje na Václavské náměstí, narýsoval Praze Institut plánování a rozvoje (IPR Praha). Tramvajová trať z Vinohradské ulice by mohla vést k hlavnímu nádraží buď Opletalovou ulicí, nebo Wilsonovou a následně Vrchlického sady. Rozhodnutí nyní leží na pražském magistrátu. O návratu tramvají na náměstí se mluví několik let, zatím k němu ale město reálné kroky nepodniklo.

IPR zpracoval několik variant, kudy by mohla tramvajová trať vést. Z nich nakonec vybral dvě, které městu doporučil k dalšímu projednání. Obě počítají s tím, že by trať vedla kolem sochy svatého Václava až doprostřed náměstí, kde by se napojila na stávající trať spojující Vodičkovu s Jindřišskou ulicí. Obě rovněž vyžadují revitalizaci Vrchlického sadů.

V první variantě by vedla trasa z Vinohradské přes magistrálu a následně Wilsonovou ulicí k Vrchlického sadům. Tato varianta počítá s co nejmenším zásahem do zeleně v parku u hlavního nádraží. Do Opletalovy ulice by se trať napojila v oblasti křižovatky s Růžovou ulicí. Podmínkou pro vybudování této varianty je zkoordinovat ji s úpravou severojižní magistrály a vytvořit zastávky před Státní operou.

Druhá varianta počítá s tím, že by trať k hlavnímu nádraží vedla přes Václavské náměstí, odkud by tramvaje zabočily do Opletalovy ulice. Tady bude nutno změnit režim dopravy v ulici a rovněž vyřešit hluk, který by trať působila. Tato varianta pak počítá se vznikem nové zastávky Václavské náměstí, která by byla proti ústí Opletalovy ulice.

IPR prověřoval možnost vést trať Washingtonovou ulicí až k hlavnímu nádraží nebo Wilsonovou a následně přes Vrchlického sady. Ani jednu z těchto variant ale k výstavbě nedoporučil. Kterou variantu město vybere, není zatím jasné. „Je to pro mě klíčová stavba a během několika týdnů vybereme finální verzi,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Praha 1 nechce, aby tramvaje jezdily po náměstí podélně. (Foto Archiv DPP)

Městská část Praha 1 by podpořila podle starosty Oldřicha Lomeckého (TOP 09) variantu, kdy by případné koleje vedly po překročení magistrály z Prahy 2 na úrovni Washingtonovy ulice na Senovážné náměstí a dále na Masarykovo nádraží.

O návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví zejména v souvislosti s rekonstrukcí náměstí. Město před několika lety uspořádalo architektonickou soutěž, v níž zvítězil návrh ateliéru Cigler-Marani. Praha zatím ale směrem k rekonstrukci nepodnikla zásadní kroky, pouze před několika lety uzavřela pro auta spodní část náměstí. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.

Dále čtěte:

Praha 3 testovala participativní rozpočet. Dva miliony si rozdělí osm projektů

Grandi Stazioni končí na Hlavním nádraží. Za 13 let nedokončilo rekonstrukci


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít