První zásilka autonomního kamionu: 50 tisíc plechovek piva

Adam Štěpánek 25. října 2016, 15:36  -  stp
25. října 2016, 15:36

V americkém státě Colorado byla provedena zřejmě vůbec první komerční zásilka samořídícím vozidlem. Společnými silami se o ni postaraly pivovar Anheuser-Busch a technologická firma Otto, jejíž nákladní auto urazilo s 50 tisíci plechovkami piva přes 190 kilometrů dlouhou cestu.

Cesta nákladního auta začala v místní centrále pivovaru ve městě Loveland. Odtud jej na vážící stanici ve Fort Collins odvezl řidič, který si pak ale na dvě hodiny mohl odpočinout a jen sledovat, jak vozidlo samo překonává trasu dlouhou 160 kilometrů průměrnou rychlostí 90km/h. V Colorado Springs, kam zásilka piva Budweiser mířila, už pak znovu převzal kontrolu.

„Tento úžasný úspěch je příkladem toho, co všechno je možné, když se využije samořídící technologie,“ rozplýval se nad povedenou demonstrací Lior Ron, spoluzakladatel společnosti Otto, od srpna patřící pod Uber, který za ni údajně zaplatil 680 milionů dolarů (16,8 miliardy korun).

Jedná se přitom o mladou firmu, která byla založena až letos v lednu poté, co Ron a další tři kolegové opustili Google, kde pracovali na konceptu autonomních vozidel a systému Google Maps. Ve svém novém působišti, které od začátku zaměstnává 40 lidí s předchozí zkušeností například z Tesly či Applu, se zaměřují výhradně na kamionovou dopravu.

Otto nevyrábí vlastní nákladní auta, ale místo toho se zaměřuje na vývoj samořídícího systému pro již existující kamiony. Patří do něj například dvě kamery, které hlídají umístění v jízdním pruhu, senzor znázorňující 3D prostředí, další dva v přední části vozu, které reagují na případné překážky a také GPS senzor.

Demonstrace možností takto upravených vozidel zaujala velké společnosti, mezi nimiž byl právě i pivovar Anheuser-Busch. „Doufáme, že se tato technologie rozšíří na naše dálnice a zvýší se tak bezpečnost všech účastníků silničního provozu,“ uvedl po povedené zásilce James Sembrot, ředitel logistiky Anheuser-Busch.

Také představitelé společnosti Otto kladou ve svých prohlášeních velký důraz na bezpečnost, jinak se však zaměřují hlavně na byznysovou stránku svého projektu. „Chceme se dostat ještě dál a vypořádat se s dalšími typy silnic či rozmanitosti počasí. A samozřejmě navázat další partnerské dohody,“ dodává Ron.


O autonomních vozidlech dále čtěte:

Číňané představili autonomní vůz, jenž má skolit Teslu

Autonomní vozy jsou požehnáním, myslí si piráti silnic

Samořídící auta samozřejmostí. USA pro ně připravily legislativní půdu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít