První zásilka autonomního kamionu: 50 tisíc plechovek piva

Adam Štěpánek 25. října 2016, 15:36  -  stp
25. října 2016, 15:36

V americkém státě Colorado byla provedena zřejmě vůbec první komerční zásilka samořídícím vozidlem. Společnými silami se o ni postaraly pivovar Anheuser-Busch a technologická firma Otto, jejíž nákladní auto urazilo s 50 tisíci plechovkami piva přes 190 kilometrů dlouhou cestu.

Cesta nákladního auta začala v místní centrále pivovaru ve městě Loveland. Odtud jej na vážící stanici ve Fort Collins odvezl řidič, který si pak ale na dvě hodiny mohl odpočinout a jen sledovat, jak vozidlo samo překonává trasu dlouhou 160 kilometrů průměrnou rychlostí 90km/h. V Colorado Springs, kam zásilka piva Budweiser mířila, už pak znovu převzal kontrolu.

„Tento úžasný úspěch je příkladem toho, co všechno je možné, když se využije samořídící technologie,“ rozplýval se nad povedenou demonstrací Lior Ron, spoluzakladatel společnosti Otto, od srpna patřící pod Uber, který za ni údajně zaplatil 680 milionů dolarů (16,8 miliardy korun).

Jedná se přitom o mladou firmu, která byla založena až letos v lednu poté, co Ron a další tři kolegové opustili Google, kde pracovali na konceptu autonomních vozidel a systému Google Maps. Ve svém novém působišti, které od začátku zaměstnává 40 lidí s předchozí zkušeností například z Tesly či Applu, se zaměřují výhradně na kamionovou dopravu.

Otto nevyrábí vlastní nákladní auta, ale místo toho se zaměřuje na vývoj samořídícího systému pro již existující kamiony. Patří do něj například dvě kamery, které hlídají umístění v jízdním pruhu, senzor znázorňující 3D prostředí, další dva v přední části vozu, které reagují na případné překážky a také GPS senzor.

Demonstrace možností takto upravených vozidel zaujala velké společnosti, mezi nimiž byl právě i pivovar Anheuser-Busch. „Doufáme, že se tato technologie rozšíří na naše dálnice a zvýší se tak bezpečnost všech účastníků silničního provozu,“ uvedl po povedené zásilce James Sembrot, ředitel logistiky Anheuser-Busch.

Také představitelé společnosti Otto kladou ve svých prohlášeních velký důraz na bezpečnost, jinak se však zaměřují hlavně na byznysovou stránku svého projektu. „Chceme se dostat ještě dál a vypořádat se s dalšími typy silnic či rozmanitosti počasí. A samozřejmě navázat další partnerské dohody,“ dodává Ron.


O autonomních vozidlech dále čtěte:

Číňané představili autonomní vůz, jenž má skolit Teslu

Autonomní vozy jsou požehnáním, myslí si piráti silnic

Samořídící auta samozřejmostí. USA pro ně připravily legislativní půdu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí? Jaké jsou platy lékařů a sester?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Zkušený řidič poráží autonomní řízení. Nesplete si igelitku…
Až se zima zeptá… Renault představil Duster vybavený pásy, který odolá i granátům
Jak číst značení pneumatik a co znamenají zkratky na boku pneumatiky
Volkswagen T-Roc používá techniku Golfu. Je to už čtvrté SUV od VW
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít