Oblečení Athosu chce být vaším osobním ternérem

25. listopadu 2016, 06:27  -  Daniel Džmuráň
25. listopadu 2016, 06:27

Na lukrativní trh takzvaných chytrých doplňků, jež zahrnuje například hodinky či náramky měřící tělesné funkce a komunikující s telefonem, se pouští stále více firem. Kalifornská společnost Athos má však ambici posunout odvětví ještě o úroveň výš. Zákazníkům nabízí 'chytré oblečení', jež pomocí zabudovaných senzorů sleduje svalovou aktivitu a nashromážděná data posílá přes bluetooth do telefonu. Uživatel tak přesně vidí, jak je svalstvo zapojováno, a může tak trénink okamžitě upravovat.

„Dost bylo cvičení na základě odhadů,“ hlásá výkonný ředitel Don Faul. „Nyní mají sportovci a trenéři možnost detailně sledovat, co přesně se v těle během tréninku děje, jaké svalstvo pracuje a jaké nikoliv. Díky tomu pak mohou trénink obratně upravovat tak, aby sportovec dosáhl co nejlepšího výsledku. Taková možnost tu ještě nebyla,“ vychvaluje svůj produkt manažer startupu, do nějž vložili investoři od roku 2012 více než 50 milionů dolarů (1,3 miliardy korun).

Workout otcem myšlenky

Ideovými otci projektu jsou Dhananja Jayalath a Christopher Wiebe, kteří se potkali při studiu elektrického inženýrství na University of Waterloo v kanadském Torontu. Kromě společného studia spojovala muže i obliba ve cvičení. A protože oba zajímalo, zda trénují správně a zároveň si nemohli dovolit osobního kouče, rozhodli se využít nabytých znalostí k vývoji vlastního digitálního kouče.

Technologie chytrého oblečení z dílny Athosu je postavena na sledování elektrických biosignálů, jež vycházejí při pohybu ze svalstva. V textilii jsou zabudované dýchací a EMG (elektromyografické) senzory, které tyto signály zachycují, shromažďují a převádí je do podoby čitelné pro uživatele.

Podívejte se, jak chytré oblečení od Athosu funguje

Například sportovec v posilovně si tak může okamžitě zkontrolovat, zda při cvičení na bench pressu nepřetěžuje jednu ruku a případně tuto nevyrovnanost napravit. Stejně tak při dělání dřepů hned pozná, zda jeden hýžďový sval nezatěžuje až příliš.

Cílovou skupinou společnosti jsou prozatím profesionální a skoro-profesionální sportovci (od vysokoškolských týmů po olympioniky), o čemž svědčí malý rozsah nabídky a poměrně vysoká cena. Pánské tričko společně s kraťasy nabízí firma za 547 dolarů (14 000 korun), dámské legíny pak přijdou na 149 dolarů (3800 korun). V plánu má však společnost vývoj i podstatně dostupnějších modelů a rozšíření nabídky, díky čemuž chce v budoucnu oslovit mnohem širší spektrum zákazníků.

Dále čtěte:

Apple zvažuje expanzi na pole chytrých brýlí

Chytré hodinky od Armaniho? Žádný problém

Evropu křižuje Valeo. Auto bez řidiče dorazí i do Česka


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon…
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Technologie
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít