Filmy a hudbu z internetu loni stahovaly dvě pětiny Čechů

31. října 2016, 14:31 - čtk
31. října 2016, 14:31

Stahování filmů, videí a hudby z internetu je v Česku rok od roku oblíbenější. Loni tak učinili čtyři z deseti Čechů, v roce 2008 to byl každý desátý. Přehrávání či stahování hudby a filmu z internetu je populární především mezi mladými lidmi a s narůstajícím věkem opadá.

Pro mladé lidi ve věku od 16 do 24 let je stahování z internetu samozřejmostí, film či hudbu si takto pořizuje 85 procent z nich. S postupujícím věkem využití klesá. U věkové kategorie 35 až 44 let je stahování oblíbené u poloviny lidí, mezi seniory nad 65 let stahuje zhruba každý šestnáctý (6,3 procenta). Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad.

I přes poměrně širokou popularitu sledování a stahování není zatím v Česku příliš rozšířené využití internetu k nákupu hudebních a audiovizuálních děl, ať už jde o objednávku fyzických děl či jejich stažení a poslech online. Hudbu či film přes internet v minulosti koupila zhruba dvě procenta Čechů. Nejčastěji koupili hudbu či film prostřednictvím internetu lidé ve věku od 25 do 34 let, bylo jich 48 tisíc. Po nich to byli s počtem 41 tisíc 700 osob mladí do 24 let.


Ze světa internetu čtěte více:

Potravinový e-shop Košík.cz čeká letos obrat 350 milionů

Experti varují: Sociální sítě jsou poháněny vztekem

Cenzurou internetu státy loni přišly o 2,4 miliardy dolarů


ČSÚ také poukazuje na studii Audiovizuální trh v ČR, která se zaměřuje na lidi platící za audiovizuální obsah. Podle výsledků necelá polovina uživatelů audiovizuálních služeb (46 procent) sledovala v roce 2014 díla online a 26 procent za stažení či sledování filmu platila. Většina uvedla, že zdrojem staženého či přehrávaného materiálu jsou sdílená on-line úložiště. Pokud jde o veškerou placenou konzumaci audiovizuálních děl za poslední rok, nejčastěji uživatelé utratili peníze za lístek do kina (72 procent) a fyzické nosiče jako jsou DVD, Blu-Ray nebo VHS (40 procent). Stažení či přehrání filmu, seriálu nebo dokumentu uvedlo 26 procent lidí.

Podle dalšího šetření (Životní podmínky ČR z roku 2015) představení v kině navštívila loni téměř polovina populace. Nejčastějším důvodem, proč lidé do kina nezašli, byl nedostatek zájmu a času, ale i vysoká cena vstupenky či velká vzdálenost do nejbližšího kina. Kino navštěvovali nejčastěji děti a mládež do 14 let (62,7 procenta) a mladí lidé od 15 do 24 let (58,4 procenta).

Využití internetu k přehrávání nebo stahování hudby, videa či filmu (v procentech)
Podíl lidí starších 16 let
2008 11,8
2010 20,1
2012 32,2
2013 36,3
2014 38,7
2015 39,7

Zdroj: Výběrové šetření o informačních a komunikačních technologiích v domácnostech a jejich využívání jednotlivci, ČSÚ


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Seagate se vrací na trh běžných SSD, s diskem Nytro 141 pro PC, NAS a levné servery
Rychlejší spuštění, nižší spotřeba paměti. Firefox 55 nabídne signifikantní zlepšení
Lenovo na výstavě Tech World 2017 znovu předvedlo ohýbací tablet [video]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít