První krok k evropské výrobě: Tesla koupila německý Grohmann

09. listopadu 2016, 11:38  -  Daniel Džmuráň
09. listopadu 2016, 11:38

Americká společnost Tesla učinila první významný krok k výrobě automobilů v Evropě. Za dosud nespecifikovanou částku koupila německou inženýrskou firmu Grohmann Engineering, jež se specializuje na vývoj strojních zařízení k výrobě automobilů. Transakci nyní posuzují němečtí regulátoři.

Akvizici specializované firmy se sedmi sty zaměstnanci oznámil zakladatel a ředitel Tesla Motors Elon Musk v úterý s tím, že jde o zásadní krok na cestě k výraznému navýšení produkce. K tomu mu má dopomoci další tisícovka zkušených odborníků, které hodlá do německého závodu najmout během následujících dvou let.

Muskovy ambice na rozšíření výroby jsou tradičně neskromné. V příštím roce uvede Tesla na trh Model 3, první automobil zaměřený pro širší vrstvy, od něhož si slibuje navýšení roční produkce do roku 2018 až na 500 tisíc vozů. To je podle serveru Business Insider zhruba pětinásobek očekávané letošní produkce.

Vývoj akcií Tesly

Tesla Chart

Právě Grohmann Engineering, jenž disponuje tržbami přesahujícími 100 milionů eur (2,7 miliardy korun) a nově ponese jméno Tesla Grohmann Automation, má v této expanzi sehrát klíčovou roli. Akvizice prémiového strojaře přinese Tesle „špičkový tým a unikátní odbornost,“ jež pomohou automobilce k dosažení vyšší efektivity výrobního procesu, uvedla firma v oficiálním prohlášení na svém webu.

„Tesla plánuje pro Evropu velmi významné investice,“ uvedl Elon Musk. „Spoustu automobilů už tady prodáváme. Je tedy logickým a rozumným krokem zde v Evropě začít vozy také vyrábět.“ Letos prodá Tesla na starém kontinentu podle předpovědí 18 tisíc automobilů, tedy zhruba pětinu celosvětové produkce.

Otázky panují kolem možného konfliktu zájmů v rámci Grohmann Engineering. Firma sídlící v západoněmeckém městečku Prüm má již uzavřené kontrakty a funguje jako dodavatel pro několik velkých německých automobilek. „Firma má několik stávajících odběratelů. My však budeme tyto smlouvy respektovat a uděláme vše, abychom je naplnili, jak nejlépe umíme,“ ujistil Musk, že pozici ve firmě, jež dodává některým z jeho přímých konkurentů, nehodlá zneužít.

Dále čtěte:

Bezplatné ježdění končí. Majitelé vozů Tesla budou za dobíjení platit

Výrobce elektromobilů Tesla poprvé za tři roky vykázal zisk

Číňané představili autonomní vůz, jenž má skolit Teslu

Německý regulátor zakázal Tesle značku Autopilot


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás…
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni dají minimálně 12 milionů
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Technologie
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít