Menu Zavřít

Alibaba na vlně. Tržby čínského prodejce stouply o polovinu

2. 11. 2016
Autor: ČTK

Největšímu čínskému internetovému prodejci Alibaba Group Holding vzrostly ve druhém fiskálním čtvrtletí tržby o 55 procent na 34,3 miliardy juanů (123,6 miliardy korun). Hospodaření podpořily hlavní aktivity, tedy prodej přes internet, ale také nové aktivity v oblasti cloudových služeb. Čistý zisk se za tři měsíce do konce září prudce snížil o 69 procent na 7,08 miliardy jüanů, avšak důvodem byly mimořádné položky způsobené vývojem směnného kurzu juanu. Očištěný zisk i zisk na akcii rostly.

Údaje překonaly odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří čekali tržby 33,9 miliardy juanů. Očištěný zisk na akcii stoupl o 46 procent na 5,26 juanu a rovněž překonal odhady. Hrubý objem obchodů se zvýšil o 24,4 procenta na 837 miliard jüanů. Tento ukazatel měří hodnotu obchodních transakcí uskutečněných prostřednictvím firemních platforem ostatními prodejci.

„Kromě silného výkonu našeho hlavního obchodního podnikání nás těší pokračující rapidní růst našeho podnikání v oblasti cloudových služeb,“ uvedl generální ředitel firmy Daniel Zhang. „Vidíme také obrovský potenciál v naší nově integrované divizi digitálních médií a zábavy.“


Čtěte více ze světa technologií na webu Cnews.cz


Příjmy cloudové divize stouply o 130 procent na 1,5 miliardy juanů. Příjmy hlavní obchodní divize se zvýšily o 41 procent na 28,5 miliardy juanů.

BRAND24

Alibaba vyrovnává zpomalování růstu výnosů z internetového prodeje na domácím trhu expanzí do dalších sektorů a do zahraničí. V poslední době se pouští zejména na pole médií a filmového průmyslu. Investuje i do cloudových služeb a samořízených automobilů.

Půlroční vývoj akcií Alibaby:

Půlroční vývoj akcií Alibaby

Zdroj: TradingEconomics.com

Čtěte dále:

Alibaba se zaměřuje na zábavní průmysl. Investuje do něj 36 miliard

Spielberg a šéf Alibaby budou společně dělat filmy

Průvodce těžkým terénem. Alibaba otevře západním firmám dveře do Číny

Alibaba

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).