Menu Zavřít

Již drobné změny ve veřejném prostoru mohou vyvolat zlepšení ve společnosti

3. 2. 2020
Autor: Communication Lab

Čím dál více developerů začíná spolupracovat s progresivními architekty a marketingovými konzultanty. I v Česku tak začínají pozvolna vznikat projekty, které umí zaujmout nejen samy o sobě, ale i veřejným prostorem. Další inspiraci můžeme podle Jarmily Fryntové z konzultační společnosti Henceforth. hledat například ve Spojených arabských emirátech.

Jarmila více než 11 let své profesní kariéry strávila ve Spojených arabských emirátech, kde vedla multidisciplinární týmy, mimo jiné na pozici COO a členky představenstva ve společnosti Gulf Sotheby's International Realty. Zároveň je členkou britského Chartered Institute of Marketing a během své kariéry získala v oblasti marketingu řadu mezinárodních ocenění. V Henceforth., agentuře specializované na real estate segment, má na starost tvorbu klientských strategií a nastavení systémových řešení. Pomáhá značkám budovat jejich vizuální identitu a maximalizovat tak jejich obchodní potenciál.

Jak jste se dostala k real estate marketingu?

Vždy mě přitahovala architektura a design a má profesní dráha k tomu přirozeně směřovala. Má první pracovní zkušenost v UAE byla v rámci mezinárodní architektonické kanceláře, kde jsme připravovali velké projekty do soutěží po celém světě; od Kanady po UAE, Saúdskou Arábii, Libyi, ale třeba i Kazachstán.

Následně jsem v rámci venture capital fondu byla zodpovědná za vybudování platformy pro marketing startupů v různých segmentech od průmyslových firem, po fashion a prémiové značky. Během pěti let jsme tým 5 zakládajících členů rozrostli na 2000 zaměstnanců a každé čtyři měsíce jsme na trh uváděli novou značku.

V roce 2015 mě oslovila nadnárodní realitní společnost Sotheby’s International Realty®, abych jim pomohla vytvořit zastoupení pro Blízký Východ. Zde jsem působila nejprve z pozice marketingové ředitelky a posléze jako Chief Operational Officer a člen dozorčí rady. Kromě klasické realitní činnosti jsme pro developery vyvinuli kompletní platformu pro servisování projektů od jejich koncepčního pojetí, value engineeringu, kreativní vize a marketingu až po konečný prodej. Podíleli jsme se na několika ikonických projektech v regionu a získali několik mezinárodních ocenění za unikátnost pojetí marketingu.

Co vám přinesla zahraniční zkušenost ve Spojených arabských emirátech?

Obecně vnímám život v zahraničí jako velmi obohacující a obzory rozšiřující zkušenost. Od 16 let jsem studovala v USA a později v Irsku, takže to pro mě nebyla úplně nová zkušenost. Život v Dubaji, která je charakteristická svým multikulturním prostředím a vysokými požadavky na pracovní výkon, mi dal zejména životní nadhled. Není možné tam „nic nedělat“. Zaměstnavatel od vás očekává maximální výkon, efektivitu a invenční myšlení. Dubaj tak přitahuje specifický profil lidí, kteří rádi něco budují, nebojí se změn a jsou flexibilní. Je to příklad země, kde je vidět, čeho je možné dosáhnout, pokud existuje vize a vůle. Toto je ve zkratce to, co mě na životě v Dubaji fascinuje a v evropském prostředí mi chybí.

Čím bychom se ze Spojených arabských emirátů mohli inspirovat v oblasti developmentu a veřejného prostoru?

Je to právě vize, vůle, nadšení, odvaha a chuť měnit status quo k něčemu lepšímu. Jedním slovem by se to dalo nazvat jako aspirace, snaha posouvat limity. Toto funguje v Dubaji na úrovni jednotlivce i celku. Vize je určující prvek na všech úrovních. Věřím, že klíč je ve změně u sebe sama.

Veřejný prostor je téma, které mě velmi zajímá, jelikož je zde velký prostor pro zlepšení. Neutěšený veřejný prostor, zvláště vizuální smog, může vést k jisté vlně frustrace ve společnosti, která dle mého pohledu není nezbytná; již drobné změny ve veřejném prostoru mohou vyvolat zlepšení ve společnosti. Někdy nejde o to dělat grandiózní věci, ale více malých a kvalitních věcí a to nás také jako agenturu zajímá. Jak kromě toho, že děláme, co nás baví, můžeme přispět k této změně kolem nás.

Jak vidíte budoucnost real estate a jeho marketingu u nás?

Věřím, že uzrála doba na zajímavé projekty, ať už rezidenční či komerční, tak abychom byli schopni se v budoucnu ohlédnout zpět a vidět zajímavé a odvážné počiny. Těší mě, že čím dál více developerů spolupracuje se zahraničními a mladými lokálními architekty. Tento posun je stále vícHenceforthe požadován samotnými zákazníky s tím, jak roste jejich očekávání a chuť po kvalitě toho, kde a jak žijí, rostou. V rámci Henceforth. nás baví pracovat na projektech v koncepční úrovni, kdy se teprve rodí a právě toto ovlivňovat. Vzniká tak mnohem silnější produkt, který má přirozenou cílovou skupinu. Je pak mnohem snazší připravovat kompletní marketingový mix a celkově produkt nabídnout na trhu. Ve zvyšování kvality produktů a jeho propracovanosti strategie napříč trhem jsou velké možnosti, které se snažíme na projektech s našimi klienty postupně odemykat. Zde vidím velký potenciál.

Co vás vedlo k návratu do vlasti?

Do Dubaje jsem původně odjela na dva roky, ze kterých se stalo dvanáct. Jsem patriot. Vždy jsem věděla, že se jednoho dne vrátím. Po tom, co jsme úspěšně otevřeli pobočky v regionu, a dosáhli mnoha ocenění našich iniciativ v rámci Sotheby’s International Realty v regionu i mezinárodně, ve mně uzrála ta správná chvíle pro návrat do Evropy a čas na další životní etapu.

Co pro vás znamená práce v Henceforth.?

Henceforth. je pro mě srdcovka, tak jako projekty, na kterých jsem kdy pracovala. Partneři společnosti za 16 let existence společnosti vytvořili neuvěřitelné know-how na místním trhu, které doplňujeme o zkušenosti ze zahraničí a daří se nám je dále rozvíjet i za hranice České a Slovenské republiky. Je to pro nás možnost vytvořit platformu, která sdružuje talent lokální i mezinárodní. Zároveň se snažíme rozvíjet business tak, abychom byli schopni přinést příležitosti k vyjádření tohoto talentu a společně vytvářet něco inovativního, funkčního, krásného a pozitivně tak ovlivnit prostředí, ve kterém žijeme.

V čem se lišíte od konkurence?

Konkurenci v tradičním slova smyslu nevnímáme. Samozřejmě jsme na trhu i s jinými subjekty, ale náš přístup ke klientům i projektům je diametrálně odlišný. Zpravidla se neúčastníme tradičních tenderů, naším klientům nabízíme služby v širším strategickém pojetí a přesahem do obchodního modelu a to ať se bavíme o real estate či jiných segmentech. Chceme být rovnocennými partnery developerů a firem, které mají chuť něco změnit. Inovujeme, přinášíme nekonvenční řešení nejen pro společnosti v oblasti real estate, ale také v jiných segmentech. Klientů a sami sebe se v průběhu celého tvůrčího procesu ptáme “Proč?”, abychom našli správná řešení, která pak fungují více přirozeně.

Henceforth. uspěl v rámci letošní International Property Awards v Londýně. Jak vnímáte tento úspěch?

Velmi si tohoto mezinárodního ocenění vážíme. Je to jak satisfakce pro tým, který na projektu pracoval v rámci vytvoření koncepční myšlenky, tak i ujištění, že pokud nechybí odvaha a vize ze strany zadavatele, vznikají úspěšné a netradiční projekty.

BRAND24

Máte před sebou ještě nějaké výzvy, kterých byste chtěla dosáhnout?

Každý den je pro mě výzvou. Ráda bych přispěla k prohloubení kvality nabízených produktů a služeb v oblasti developmentu a v rámci zkvalitňování, veřejného prostoru. Ať už se jedná o práci na značkách developerů nebo jiných produktů a služeb. Naše prostředí nás ovlivňuje více, než si občas připouštíme, tak proč ho nevylepšit. Mou hlavní obchodní výzvou je momentálně expanze na nové zahraniční trhy, v současné době se soustředíme například na Saúdskou Arábii.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).