Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

Nářky zpovykaného Pražana
Nářky zpovykaného Pražana
Autor: Hynek Glos, Euro

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: závod s kufry na Veleslavíně

Jan Novotný 10. prosince 2018, 09:00  -  Jan Novotný
Nářky zpovykaného Pražana
Nářky zpovykaného Pražana
Autor: Hynek Glos, Euro
10. prosince 2018, 09:00

V našem seriálu Nářky zpovykaného Pražana o největších nešvarech, kterými trpí veřejný prostor našeho hlavního města, pokračujeme na Veleslavíně. Tady čeká na turisty přijíždějící z ruzyňského letiště první absurdní pražská atrakce: překážkový závod v nošení kufrů.

Poté, co pražský dopravní podnik v roce 2015 otevřel novou stanici metra A na Nádraží Veleslavín, hned schytal kritiku. V hlavním výstupu z metra směrem na letiště totiž chyběly jezdící schody a cestující museli tahat kufry po schodech sami, v lepším případě jim s nimi pomohli narychlo sjednaní portýři.

Dopravní podnik to tehdy vysvětloval tím, že v projektu na stanici metra se nepočítalo s tím, že ji budou využívat lidé při přestupu na letiště. Podle původních plánů už totiž dnes měla být dávno v provozu rychlodráha, která by letiště spojila přímo s centrem města.

A co když začne pršet?

Ale jak víme, v Praze nic nejde tak rychle, jak snadno se o tom sní. Letos na jaře dopravní podnik sice svou chybu konečně napravil, ale jenom částečně. U vstupu na autobusový terminál na Veleslavíně uvedl do provozu úzké eskalátory. Avšak bez střechy. V červnu proto eskalátory vyřadil z provozu přívalový déšť a bylo třeba je několik dní vysoušet.

Takto to dopadá, když projektanti a architekti zapomenou na „detaily“:

U výstupu, kam přijíždějí z letiště turisté z celého světa, jezdící schody i dnes chybí, a lidé tak stále tahají kufry svými vlastními silami. Výjimkou nejsou ani senioři nebo postižení, kteří čekají, jestli jim se zavazadly někdo pomůže. Jiní se zase na schody a polorozpadlé okolí dívají s nedůvěrou a v očích jim svítí otázka, jestli jsou skutečně v Praze.

Na tomto místě se zřejmě v blízké budoucnosti nic nezmění. Dopravní podnik se stavbou dalších eskalátorů na Veleslavíně už nepočítá. Nejsou na ně peníze.

Nejsou peníze na realizaci

„Co se týká dobudování dalších eskalátorů do schodišť, dopravní podnik nemá naplánované finanční prostředky na realizaci dalších podobných eskalátorů,“ uvedla stroze tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Na Veleslavíně je pro bezbariérový vstup do metra k dispozici výtah. Ale ten turisté tak snadno nenajdou. Je až na druhé straně ulice, a většina lidí tak zamíří raději na schodiště, i když musí prověřit své svaly.

Podobné bariéry u hlavním dopravních terminálů nenajdeme jen na Veleslavíně. Eskalátory chybí například na Florenci u výstupu k autobusovému nádraží nebo na Zličíně u výstupu k autobusu jedoucímu na letiště. Ani tady dopravní podnik nechystá žádné změny.

V prvním díle Nářků zpovykaného Pražana jsme ukázali místo, kde turisté hrají ruskou ruletu se životem. Podívejte se zde:

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte přímo pod kola aut


Čtěte také

 Ilustrace k eseji Freedom for Tibet y Catalunya

Esej: Freedom for Tibet y Catalunya

Proč jsou podpora nezávislosti Tibetu a názor, ze české národní zájmy jsou zpozdilým …

před 9 hodinami

Praha „Véčko“ na Pankráci

Vídeň, náš vzor. O osudu Prahy v UNESCO se rozhodne na jejím horizontu

Praha je v ohrožení. Kdo to nevěděl, mohl se to dočíst nejpozději na konci října ve…

před 9 hodinami

Miloš Zeman

Zeman pochybuje o pomníku pro vlasovce: Praze pomohli, ale byli to zrádci

Vlasovci sice pomohli v roce 1945 osvobodit Prahu, předtím se ale spoluprací s nacisty…

před 13 hodinami

Zdeněk Tůma

Zdeněk Tůma: Zatím se neříká, které země jsou ty špinavé

Zdeněk Tůma v sobě nezapře klasického makroekonoma, jímž byl celý profesní život od…

6. prosince 2019

 Otevření Konfuciova institutu na VŠFS se účastnil i hradní kancléř Vratislav Mynář.

Konfuciův institut v Praze povede 28letá expertka na Čínu

Posel čínského vlivu ve světě, síť Konfuciových institutů, zřídí od ledna příštího roku…

6. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 11 | Průměrné hodnocení: 4.55

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak připravit auto na zimu
Stres je všudypřítomný. Jak se jej zbavit?
Pro koho se příští rok sníží limit doplatků za léky?
Do čeho Češi nejčastěji spoří a investují
Nechodíte rádi do banky? Nevadí, již nemusíte
Auta
Nová studie ukázala, že výroba baterií je ekologičtější. Je…
Ford vyrábí autodíly z kávového odpadu od McDonald’s
Dähler vyladil nové BMW X3 M a X4 M až na 449 kW a 760 Nm. A to je prý teprve začátek
Nový mýtný systém v provozu
Tři roky, čtyři značky: Jozef Kabaň se ve skupině BMW neprosadil, vrací se pod křídla koncernu
Hry pro příležitostné hráče