Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: závod s kufry na Veleslavíně

Jan Novotný 10. prosince, 09:00  -  Jan Novotný
10. prosince, 09:00

V našem seriálu Nářky zpovykaného Pražana o největších nešvarech, kterými trpí veřejný prostor našeho hlavního města, pokračujeme na Veleslavíně. Tady čeká na turisty přijíždějící z ruzyňského letiště první absurdní pražská atrakce: překážkový závod v nošení kufrů.

Poté, co pražský dopravní podnik v roce 2015 otevřel novou stanici metra A na Nádraží Veleslavín, hned schytal kritiku. V hlavním výstupu z metra směrem na letiště totiž chyběly jezdící schody a cestující museli tahat kufry po schodech sami, v lepším případě jim s nimi pomohli narychlo sjednaní portýři.

Dopravní podnik to tehdy vysvětloval tím, že v projektu na stanici metra se nepočítalo s tím, že ji budou využívat lidé při přestupu na letiště. Podle původních plánů už totiž dnes měla být dávno v provozu rychlodráha, která by letiště spojila přímo s centrem města.

A co když začne pršet?

Ale jak víme, v Praze nic nejde tak rychle, jak snadno se o tom sní. Letos na jaře dopravní podnik sice svou chybu konečně napravil, ale jenom částečně. U vstupu na autobusový terminál na Veleslavíně uvedl do provozu úzké eskalátory. Avšak bez střechy. V červnu proto eskalátory vyřadil z provozu přívalový déšť a bylo třeba je několik dní vysoušet.

Takto to dopadá, když projektanti a architekti zapomenou na „detaily“:

U výstupu, kam přijíždějí z letiště turisté z celého světa, jezdící schody i dnes chybí, a lidé tak stále tahají kufry svými vlastními silami. Výjimkou nejsou ani senioři nebo postižení, kteří čekají, jestli jim se zavazadly někdo pomůže. Jiní se zase na schody a polorozpadlé okolí dívají s nedůvěrou a v očích jim svítí otázka, jestli jsou skutečně v Praze.

Na tomto místě se zřejmě v blízké budoucnosti nic nezmění. Dopravní podnik se stavbou dalších eskalátorů na Veleslavíně už nepočítá. Nejsou na ně peníze.

Nejsou peníze na realizaci

„Co se týká dobudování dalších eskalátorů do schodišť, dopravní podnik nemá naplánované finanční prostředky na realizaci dalších podobných eskalátorů,“ uvedla stroze tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Na Veleslavíně je pro bezbariérový vstup do metra k dispozici výtah. Ale ten turisté tak snadno nenajdou. Je až na druhé straně ulice, a většina lidí tak zamíří raději na schodiště, i když musí prověřit své svaly.

Podobné bariéry u hlavním dopravních terminálů nenajdeme jen na Veleslavíně. Eskalátory chybí například na Florenci u výstupu k autobusovému nádraží nebo na Zličíně u výstupu k autobusu jedoucímu na letiště. Ani tady dopravní podnik nechystá žádné změny.

V prvním díle Nářků zpovykaného Pražana jsme ukázali místo, kde turisté hrají ruskou ruletu se životem. Podívejte se zde:

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte přímo pod kola aut


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 11 | Průměrné hodnocení: 4.55

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Jak si vyřídit výpis z katastru nemovitostí online?
Příspěvek na péči může měsíčně dělat i přes 15 000 Kč. Kdo má na něj nárok?
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Auta
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Smutníte po G 500 4×4 „na druhou“? Brabus 700 je ještě extrémnější, exkluzivnější a ne o moc dražší
Právě vychází časopis Motocykl 12/2018
Elektrobusy EKOVA Electron s ultrarychlým nabíjením
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž (první dojmy)
Technologie
Mobilní internet v zahraničí zlevní. Jak vypadá EU roaming v roce 2019?
Intel odhalil architekturu Sunny Cove pro procesory Ice Lake. A plán, co přijde po ní
Telegram zlepšil jazykovou podporu. Jak aktivovat komunitní český překlad?
Telefony porostou. Příští rok bude nejvíce těch s 6″ displeji a většími
GTA V nikdy nebylo levnější. Hru pro PC můžete mít za hubičku
Hry pro příležitostné hráče