Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

V Mánesu se budou dražit díla Kokoschky, Zrzavého a Špillara

Sběratelé českého umění mají další šanci rozšířit své sbírky o jedinečná díla. Galerie…

Jak vybrat správný firemní dluhopis?

Úroky na spořících účtech v dnešní době klesají tak závratnou rychlostí, že každý, kdo si…

Tipface – sociální síť pro sázkaře

Při zahájení MS 2019 v hokeji, které se odehrává na Slovensku, byl spuštěn velmi…

Nářky zpovykaného Pražana
Nářky zpovykaného Pražana
Autor: Martin Pinkas, Euro

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte pod kola aut

Jan Novotný 21. listopadu 2018, 15:21  -  Jan Novotný
Nářky zpovykaného Pražana
Nářky zpovykaného Pražana
Autor: Martin Pinkas, Euro
21. listopadu 2018, 15:21

Nová pražská koalice v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem si na nedostatek práce rozhodně nemůže stěžovat. Praha totiž nyní tak trochu připomíná město ve válečné zóně. Padají tu mosty, drolí se silnice i chodníky, chybí cyklostezky a chůze nebo jízda na kole po centru má do příjemného zážitku daleko. Reportér týdeníku Euro Jan Novotný se proto rozhodl zmapovat největší nešvary, kterými pražský veřejný prostor trpí. Začínáme u hlavního nádraží.

Dostat se z Vinohrad pěšky k pražskému hlavnímu nádraží chce pořádný kus odvahy. Z úzkého propojovacího chodníčku nad Muzeem lidé často padají přímo pod kola aut na magistrálu. Město proto chce zúžit jízdní pruhy na magistrále tak, aby bylo možné chodník rozšířit. V dohledné době se ale nic nezmění.

Tato cesta je pouze na vlastní nebezpečí. Přesto po ní denně projdou stovky lidí. Nemají jinou možnost. Jen málokdo bude kvůli jedné stanici scházet dolů na metro.

V některých místech chodníku, pokud tento úzký pás betonu tak lze vůbec nazvat, se ale vedle sebe nevejdou ani dva chodci a kufr musí většinou vláčet mezi auty po magistrále, kde řidiči nejvýše povolenou padesátikilometrovou rychlost rozhodně nedodržují.

Nejhorší chodník v Praze? Posuďte sami:

Pražský magistrát už chtěl nebezpečný úsek v minulosti rozšířit pomocí zavěšení nové cesty na konzoly nad prostor přilehlého kolejiště. Správa železniční dopravní cesty, které koleje patří, to ale odmítla.

Vše je tedy závislé až na uskutečnění plánu takzvaného „zlidštění” magistrály. Té se ale zřejmě jen tak nedočkáme. „Snížení počtu jízdních pruhů na magistrále je v dohledné době nemožné,” říká tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Zúžení magistrály?

Institut plánování a rozvoje (IPR) nicméně plánuje alespoň zúžení stávajících jízdních pruhů na magistrále na minimální hodnoty. Tím by bylo možné získat určitý prostor pro rozšíření problematického „chodníčku”. Zúžení jízdních pruhů by ale zase vedlo k většímu ohrožování cyklistů, kteří by se do nich už nevešli.

„Zatím diskutujeme o několika variantách. Výběr výsledného řešení se bude odvíjet od jejich projednání a rychlosti možné realizace,” říká neurčitě tiskový mluvčí IPR Marek Vácha.

Nebezpečnou cestu na nádraží tak možná vyřeší až ambiciózní developerský projekt investiční skupiny Penta, projekční kanceláře Sudop a Českých drah za několik miliard. Počítá se zastřešením celého prostoru nad kolejemi mezi ulicemi Legerova, Vinohradská a Španělská. Na nové desce by pak mohly stát čtyř- až pětipodlažní budovy. Díky této nové čtvrti by se výrazně usnadnila i cesta pěších z Vinohrad na hlavní nádraží.

Penta momentálně dokončuje studii pro projednání změny platného územního plánu. IPR pak musí namalovat do budoucí čtvrti nové ulice a určit prioritní propojení pro chodce a cyklisty.

Podívejte se na další díl Nářků zpovykaného Pražana: Závod s kufry na Veleslavíně

Nářky zpovykaného Pražana ( Autor: Hynek Glos, Euro )


Čtěte také

Uzavření smlouvy, ilustrační foto

Ukončení brigády předčasně? I v případě dohody o provedení práce narazíte na výpovědní lhůtu

Sezóna letních brigád se nezadržitelně blíží, a tak je dobré si připomenout, jaká jsou…

před 1 hodinou

Ilustrační foto

Jak ochránit své know-how? Brněnský seminář napoví podnikatelům i výzkumníkům

Ve středu 5. června 2019 se v Brně uskuteční další z cyklu regionálních seminářů o…

před 2 hodinami

Události  Rusové - ilustrační foto

Optimismus je pryč: propad porodnosti ohrožuje ruské velmocenské ambice

Rusko a další postsovětské země čelí novému problému. Ekonomický útlum a nejisté vyhlídky…

před 2 hodinami

 České koruny, ilustrační foto

Babiš: Do rozvojového fondu by banky mohly dát na začátku asi šest miliard korun

Do Národního rozvojového fondu, kam by měly podle návrhu premiéra Andreje Babiše (ANO)…

před 3 hodinami

Jen to nikomu neříkej

Film o zneužívání dětí v církvi, jenž otřásl Polskem, je nyní dostupný s českými titulky

Dokument Jen to nikomu neříkej vyvolal u našich severních sousedů v Polsku v posledních…

před 3 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 27 | Průměrné hodnocení: 3.89

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak se měnily sliby o růstu rodičovské
6 nepříznivých zpráv pro hodnocení příjmů při výpočtu důchodu
Kdo a kolik vydělá na eurovolbách - odhad státních příspěvků na volební náklady
Zaměstnávání cizince: jak si vyřídit zaměstnaneckou kartu?
Co dělat, když jste si koupili ojeté auto. Jak ho přepsat na sebe?
Auta
BMW vrací do nabídky osmiválcové M550i nově naladěné na 530…
Test Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Jak moc si ceníte znak Audi?
Jaguar E-Pace je kompaktní SUV se vzhledem a dynamikou sportovních vozů
Podezřelé vysokorychlostní vážení silnice nezlepší
Žáci stavěli Tatry z Merkuru
Hry pro příležitostné hráče