Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte pod kola aut

Jan Novotný 21. listopadu 2018, 15:21  -  Jan Novotný
21. listopadu 2018, 15:21

Nová pražská koalice v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem si na nedostatek práce rozhodně nemůže stěžovat. Praha totiž nyní tak trochu připomíná město ve válečné zóně. Padají tu mosty, drolí se silnice i chodníky, chybí cyklostezky a chůze nebo jízda na kole po centru má do příjemného zážitku daleko. Reportér týdeníku Euro Jan Novotný se proto rozhodl zmapovat největší nešvary, kterými pražský veřejný prostor trpí. Začínáme u hlavního nádraží.

Dostat se z Vinohrad pěšky k pražskému hlavnímu nádraží chce pořádný kus odvahy. Z úzkého propojovacího chodníčku nad Muzeem lidé často padají přímo pod kola aut na magistrálu. Město proto chce zúžit jízdní pruhy na magistrále tak, aby bylo možné chodník rozšířit. V dohledné době se ale nic nezmění.

Tato cesta je pouze na vlastní nebezpečí. Přesto po ní denně projdou stovky lidí. Nemají jinou možnost. Jen málokdo bude kvůli jedné stanici scházet dolů na metro.

V některých místech chodníku, pokud tento úzký pás betonu tak lze vůbec nazvat, se ale vedle sebe nevejdou ani dva chodci a kufr musí většinou vláčet mezi auty po magistrále, kde řidiči nejvýše povolenou padesátikilometrovou rychlost rozhodně nedodržují.

Nejhorší chodník v Praze? Posuďte sami:

Pražský magistrát už chtěl nebezpečný úsek v minulosti rozšířit pomocí zavěšení nové cesty na konzoly nad prostor přilehlého kolejiště. Správa železniční dopravní cesty, které koleje patří, to ale odmítla.

Vše je tedy závislé až na uskutečnění plánu takzvaného „zlidštění” magistrály. Té se ale zřejmě jen tak nedočkáme. „Snížení počtu jízdních pruhů na magistrále je v dohledné době nemožné,” říká tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Zúžení magistrály?

Institut plánování a rozvoje (IPR) nicméně plánuje alespoň zúžení stávajících jízdních pruhů na magistrále na minimální hodnoty. Tím by bylo možné získat určitý prostor pro rozšíření problematického „chodníčku”. Zúžení jízdních pruhů by ale zase vedlo k většímu ohrožování cyklistů, kteří by se do nich už nevešli.

„Zatím diskutujeme o několika variantách. Výběr výsledného řešení se bude odvíjet od jejich projednání a rychlosti možné realizace,” říká neurčitě tiskový mluvčí IPR Marek Vácha.

Nebezpečnou cestu na nádraží tak možná vyřeší až ambiciózní developerský projekt investiční skupiny Penta, projekční kanceláře Sudop a Českých drah za několik miliard. Počítá se zastřešením celého prostoru nad kolejemi mezi ulicemi Legerova, Vinohradská a Španělská. Na nové desce by pak mohly stát čtyř- až pětipodlažní budovy. Díky této nové čtvrti by se výrazně usnadnila i cesta pěších z Vinohrad na hlavní nádraží.

Penta momentálně dokončuje studii pro projednání změny platného územního plánu. IPR pak musí namalovat do budoucí čtvrti nové ulice a určit prioritní propojení pro chodce a cyklisty.

Podívejte se na další díl Nářků zpovykaného Pražana: Závod s kufry na Veleslavíně


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 27 | Průměrné hodnocení: 3.89

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se počítají srážky ze mzdy při exekuci v roce 2019?
Jak se rok sešel s otcovskou poporodní péčí
Může být vaše hrubá mzda nižší než minimální mzda?
Podrobně a postupně: jak podat své první daňové přiznání v 6 krocích
Kdy budou Velikonoce?
Auta
Podrobně a postupně: jak podat své první daňové přiznání v …
Nový Ford Focus ST dostal motor z Mustangu a diferenciál ze Škody Octavia RS 245
VW T2 sestavený ze 400 000 kostek LEGO
Jak využít staré baterie z elektromobilů? Nissan je instaloval do nafukovacího stanu
Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?
Technologie
Upgradování srozumitelnější, ale přísnější. Končí Cílený pololetní kanál [Windows 10]
Co přinesou iPhony, iPady, Macy a Apple Watch v roce 2019?
Soutěžte s Kaspersky Lab a vyhrajte spolehlivý antivir pro svůj počítač nebo mobil
Ministryně Nováková ví, proč máme drahá mobilní data. Můžou za to i spotřebitelé
Kvíz: Rozumíte řeči teenagerů na internetu?
Hry pro příležitostné hráče