S miliardářem na horách. Rattaj chce proniknout i do Alp - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

S miliardářem na horách. Rattaj chce proniknout i do Alp

, Ondřej Hergesell,
S miliardářem na horách. Rattaj chce proniknout i do Alp

Byznysmen Igor Rattaj a skupina TMR chce po Tatrách a Krkonoších ovládnout i Alpy.

Je bývalým slovenským reprezentantem ve sjezdovém lyžování a největším akcionářem společnosti Tatry mountain resorts (TMR), která provozuje lyžařská střediska v Tatrách, Špindlerově Mlýně a na Ještědu. Přesto minulou zimu kvůli zranění nestrávil na lyžích ani jeden den. „Letos jsem se to snažil vynahradit a lyžoval jsem asi 50 dní, v podstatě každý druhý den sezony,“ říká Igor Rattaj.

Kolik z toho bylo ve vašich střediscích a kolik času jste věnoval sledování konkurence?

Ve Špindlu jsem byl dvakrát, v Tatrách asi čtyřikrát za sezonu, majorita připadá na zahraniční střediska. Zjišťuji, jak jinde vypadá provoz, jaké lanovky tam jezdí, jak mají upravené tratě, co zanedbali… Hodně jezdím lyžovat jinam pro inspiraci. Tento rok jsem strávil dva týdny v Americe, projel jsem asi osm středisek – Aspen, Vail a další skiareály v Coloradu či Utahu. Byznys tam dělají jinak než my v Evropě, ani ne tak na sjezdovce jako okolo.

Jaké nápady z USA hodláte v Česku a na Slovensku implementovat?

Konkrétní být zatím nemohu, ale máme pár zajímavých nápadů, které zákazníci uvidí v příští zimní sezoně. Náš byznys je specifický v tom, že zásadní nové věci můžeme implementovat jednou za rok, během pár letních měsíců. Jakmile napadne sníh, strukturální věci nelze měnit, v zimě v podstatě jen hasíte problémy, které vzniknou.

Obecně lze konstatovat, že lidé v USA nejezdí na hory primárně kvůli lyžování, ale kvůli jiným věcem – ať je to…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje