Má nevšední design a uhrančivý pohled. Indické studio přišlo s konceptem superjachty, která ,vidí‘ - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Má nevšední design a uhrančivý pohled. Indické studio přišlo s konceptem superjachty, která ,vidí‘

,
  • Indické studio Bhushan Powar Design představilo studii unikátní superjachty připomínající tvar oka či černé díry

  • Jmenuje se Zion, na délku má měřit 110 metrů a její cena se – pokud se najde zájemce – může v přepočtu vyšplhat až na částku 14 miliard korun

  • Na palubu plavidla se vejde celkem 20 hostů a dalších více než 20 členů posádky. Designéři si však nejprve musejí ověřit, že stavba lodi je z technického hlediska proveditelná

Fakt, že disponují vlastním heliportem, tělocvičnou i několika rozměrnými bazény, sám o sobě žádné jachtě v dnešní době místo na výsluní nezajistí. Podobná výbava je totiž jakýmsi standardem, a tak musejí loděnice, potažmo designéři ve snaze nechat své plavidlo vyniknout mezi desítkami jiných luxusních lodí, jež jsou každým měsícem spouštěny na hladinu, přicházet s čím dál odvážnějšími nápady.

Indické studio Bhushan Powar Design dotáhlo tuto myšlenku do extrému. Což však není tak úplně na škodu. Přišlo totiž s konceptem superjachty, která se pyšní oblými, a tedy i dokonale aerodynamicky tvarovanými křivkami, jež díky kulatému výklenku umístěnému po obou stranách plavidla připomínají jedno velké ,oko‘, respektive obří černou díru.

Stodesetimetrová loď prozatím existuje pouze na papíře, totiž na počítači, designéři však odhadují, že její cena – pakliže o ni někdo projeví zájem – se bude pohybovat na hranici 500 až 600 milionů dolarů, tedy v přepočtu nějakých 12 až 14 miliard korun.

Čím víc teras, tím větší luxus. Emirátská společnost přišla s konceptem přepychové superjachty za devět miliard

Plavidlo ponese jméno Zion a kromě onoho proskleného dómu s výklenky, jenž hostům nabídne 360stupňový výhled, bude vybaveno i všemi výše zmíněnými nezbytnostmi. Na jeho palubě se tedy bude nacházet takzvaný nekonečný bazén, výtah i dvanáctimetrový heliport. Pro usnadnění přímého přístupu do moře navíc jachta disponuje v zadní části svého trupu i dvěma vysouvacími moly.

Plavidlo má být vybaveno deseti luxusními kajutami a prostorným apartmá s balkónem, jež se budou společně nacházet na hlavní palubě. O patro níže pak bude situován beach club s tělocvičnou a místem pro slunění. Na loď se vejde celkem 20 hostů a další více než dvě desítky členů posádky.

„Hlavní paluba disponuje otevřenou jídelnou, která je spojena s proskleným bazénem pomocí zavěšeného mostu. Spodní paluba má velkou garáž, jež umožňuje snadnou obsluhu člunů, skútrů a dalších vodních hraček,“ uvádí designéři.

Přes tisíc rozestavených superjachet

Za jak dlouho by mohl Zion začít brázdit vody světových moří a oceánů, nevědí ani sami designéři, ani zakladatel zmíněného studia Bhushan Powar. Ten podle CNN zároveň na rovinu dodává, že se společně s inženýry bude muset nejprve přesvědčit o technické proveditelnosti celého jejich impozantního konceptu. Věří však, že jednoho dne se realitou doopravdy stane.

Kdo z boháčů nemá superjachtu, jako by nebyl. Loděnice jich díky pandemii nyní stavějí nejvíce v historii

Ostatně, podmínky na trhu jsou k tomu nyní ideální. V důsledku pandemie, během které většina majetných byznysmenů ještě více zbohatla, totiž celé odvětví zažilo, respektive zažívá nebývalý boom. Miliardáři vzali loděnice doslova útokem, a ty tak pod tíhou enormního zájmu o zhotovení zbrusu nových superjachet přestaly stíhat. Koncem uplynulého roku proto vznikalo v jeden okamžik po celém světě na 1200 plavidel této kategorie, což podle specializovaného časopisu Boat International značilo ve srovnání s obdobím o pouhých 12 měsíců nazpět 25procentní nárůst.

Napilno měly zejména loděnice sídlící v Itálii, které se snažily, respektive snaží uspokojit bezmála polovinu celé poptávky. Před osmdesát dalších pak stihli rozestavět konstruktéři ve Velké Británii.