Bez makeupu ani ránu. Japonské byznysmeny ve středním věku zachvátila kosmetická horečka, chtějí se líbit na Zoomu - Euro.cz

Přihlášení

Bez makeupu ani ránu. Japonské byznysmeny ve středním věku zachvátila kosmetická horečka, chtějí se líbit na Zoomu

,
Bez makeupu ani ránu. Japonské byznysmeny ve středním věku zachvátila kosmetická horečka, chtějí se líbit na Zoomu
Zdroj: Depositphotos
  • Japonské salóny krásy zažívají na sklonku pandemie obrovský růst zájmu o své služby. Ten však paradoxně nepřichází ze strany žen, nýbrž mužů

  • Nejčastějšími zákazníky jsou podnikatelé, obchodníci a ostatní byznysmeni ve věku od 40 let

  • Zvýšeného zájmu o pánskou kosmetiku si všímá i francouzský L’Oreal, který se v jeho důsledku rozhodl expandovat na 35 nových trhů

Že je přirozené, aby během videokonference z „home office“ vypadal člověk celkově vzato hůř, než kdyby byl přítomen na pracovišti? Ve většině zemí možná, ne však v dalekém Japonsku. Země, která je známá svou striktní podnikatelskou kulturou a kde smrt z přepracování není ničím neobvyklým, zdá se, žene do extrému i práci z domova.

Tamní byznysmeni totiž při pohledu do svých monitorů dospěli k závěru, že jejich vizáž je tristní, a tak o sebe začali více pečovat. A výsledek? Dveře salónů krásy, které jsou na rozdíl od těch českých v provozu, se aktuálně netrhnou.

„Předtím tvořili většinu našich zákazníků lidé z řad náctiletých a dvacátníků, díky práci na dálku máme ale teď daleko víc byznysmenů,“ potvrdil webu CNBC Takumi Tezuka z Tokia. „Do našeho salónu nově chodí muži po čtyřicítce, padesátce i šedesátce, protože cítí potřebu nosit makeup.“ Aktuální trend si Tezuka vysvětluje právě tím, že mají lidé díky videokonferencím svoji tvář neustále na očích a všímají si věcí, které jim obvykle při letmém pohledu do zrcadla unikaly.

V kurzu je i makeupový online filtr

Že Japonci ve středním věku začali, respektive začínají více dbát o svůj zevnějšek, dokládají rovněž statistiky. Společnost Shiseido se nechala slyšet, že prodej jedné z jejích produktových řad pánské kosmetiky nyní meziročně roste dvouciferným tempem. Tedy dost na to, aby se vedení podniku rozhodlo přehodnotit dosavadní obchodní strategii. Značka Uno, která pod jednu z nejstarších kosmetických firem na světě spadá, se začne více soustředit právě na segment té části mužské populace, která již dosáhla 40 let věku.

Počítač ví, kdo se vám líbí. Finští vědci tvoří ideál krásy za pomoci umělé inteligence

„Myslím si, že koronavirus vytvořil mezi byznysmeny určitou potřebu, která je nutí daleko víc se starat o stav své pleti,“ podotkl manažer značky Jošijuki Matsao. A skutečně, volání japonských podnikatelů, obchodníků a dalších korporátních zaměstnanců po zlepšení nabídky s kosmetickými výrobky jsou v poslední době čím dál hlasitější. A to jak pokud jde o produkty fyzické, tak virtuální.

Když totiž zhruba před rokem uvedla společnost Shiseido zdarma na trh makeupový filtr, jež je schopen odstranit během online meetingů skrze Zoom a podobné platformy vady na dámské pokožce, vzápětí obdržela stovky žádostí ze strany pánských zákazníků, kteří se domáhali stejné funkce. A kde je poptávka, tam zákonitě dříve či později vznikne i nabídka. Minulý měsíc firma představila rovněž mužskou verzi filtru.

L’Oreal cítí příležitost

Zvýšeného zájmu o pánskou kosmetiku v Japonsku si stihl všimnout už i L’Orealu. A protože rozhodně nemíní přenechat slibně se rozvíjející trh konkurenci, rozhodli se jednat. Francouzský gigant tak začne své pánské produkty již brzy prodávat celkem v 35 nových zemích napříč jihoasijským, pacifickým, středovýchodním a severoafrickým regionem.

„Tento region, neboli SAPMENA (South Asia, Pacific, Middle East, North Africa), jak jej nazýváme, pro nás bude významným hnacím motorem,“ vysvětlil redakci CNBC Vismay Sharma, který má v rámci L’Orealu všechny tyto trhy na starosti. „Přesně tady se nám v průběhu příští dekády podaří získat největší počet zákazníků,“ předpověděl.

Zoom vyjde brzy z módy. Na firemních poradách ho nahradí brýle s virtuální realitou, věří někteří odborníci

Na rozdíl od japonských výrobců zkrašlovacích produktů ale nebudou on a jeho kolegové sázet na generaci dnešních čtyřicátníků. Rozhodli se cílit na mladší ročníky. „Přes 40 procent zákazníků (v uvedených regionech) je mladší 25 let. To činí daný trh v našich očích vzrušujícím a do budoucna zároveň i velice strategickým,“ dodal Sharma.