S hlavou v oblacích a pod vodou zároveň. Lufthansa představila koncept letadlové kabiny, jejíž strop zdobí obří akvárium - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

S hlavou v oblacích a pod vodou zároveň. Lufthansa představila koncept letadlové kabiny, jejíž strop zdobí obří akvárium

,
S hlavou v oblacích a pod vodou zároveň. Lufthansa představila koncept letadlové kabiny, jejíž strop zdobí obří akvárium
Zdroj: Lufthansa Technik
  • Dceřiná společnost německých aerolinek Lufthansa zveřejnila studii unikátního designu letadlové kabiny, díky níž se cestující během letu ocitnou „pod vodou“

  • Stěny a strop interiéru soukromého Airbusu ACJ330 chce vybavit systémem obrazovek připomínajících obří akvárium

  • Firma se při svém návrhu inspirovala designem a prvky nacházejícími se na lodích třídy explorer a očekává, že o něj ze strany zákazníků bude velký zájem

Na palubě soukromých byzjetů se dá najít ledasco. Od pohodlných manželských lóží přes vlastní sprchy až po domácí kino. Lufthansa, respektive její dceřiná společnost Lufthansa Technik zabývající se údržbou a modernizací dopravních letadel hodlá nicméně nastavenou laťku posunout ještě o pořádný kus výš. Jak totiž ukázala v rámci svého nejnovějšího konceptu, v budoucnu by její zákazníci mohli cestovat na palubách letadel, jejichž kabina je vybavena obřími akvárii, která jsou obyčejně k vidění v zoologických zahradách či zábavních parcích. Tedy alespoň zdánlivě.

Ve skutečnosti se o žádná akvária plná žraloků a dalších vodních živočichů přirozeně nejedná. Tuto iluzi má pouze navodit speciálně zkonstruovaný projekční systém umístěný na vnitřních stěnách a stropu privátního letounu Airbus ACJ330, pro který byl, respektive má být navržen.

Luxus k nezaplacení. Airbus potvrdil nového zájemce o soukromý tryskáč s domácím kinem a doletem přes půl světa

Svému nejnovějšímu výtvoru dala německá společnost obchodní název „Explorer“. Odkazuje se tím na druh výzkumných super jachet, které jsou rovněž budovány či přestavovány na zakázku, aby se na jejich palubách cítila posádka během dlouhých plaveb za poznáním co nejkomfortněji, uvádí web CNN.

„Během několika uplynulých měsíců jsme intenzivně analyzovali vizuální kontext a typické prvky nacházející se na lodích třídy explorer ve snaze si tyto nápady vypůjčit a dostat je z vody do vzduchu, čímž tak vznikne zcela nový kabinový design,“ říká šéf obchodu ve firmě Lufthansa Technik Jan Grube. Kromě podmořského světa si ale pasažéři, kterých se v této konkrétní konfiguraci vejde na palubu dotčeného Airbusu až šestnáct, budou moci nad svými hlavami promítat de facto cokoliv.

Velký zájem

Svoji práci představila německá společnost minulý týden na jachtařském veletrhu v Monte Carlu, avšak jen zčásti. Celý její koncept bude poprvé k vidění teprve až na akci Dubai Airshow 2021, jež se má konat během nadcházejícího listopadu.

Žádné konkrétní zákazníky, kteří by si přáli nechat svoji korporátní „třistatřicítku“ přestavět dle uvedeného návrhu, společnost Lufthansa Technik zatím nemá. Dušuje se však tím, že se během monacké výstavy dočkala ze strany potenciálních klientů velkého zájmu, a že pokud by některý z nich doopravdy podal závaznou objednávku, zabere jí převedení konceptuálních obrázků do reality 18 až 24 měsíců.

Soukromých tryskáčů ke koupi jen nejméně v historii

Stroj ACJ330, respektive jeho současná verze neo je po ACJ350 druhým největším soukromým letounem, který evropský výrobce produkuje. V závislosti na konkrétní konfiguraci je schopen pojmout až pětadvacet cestujících, a to na vzdálenost 20,5 tisíce kilometrů. Technicky vzato tak dokáže doletět na druhý konec světa, aniž by během své štace musel absolvovat mezipřistání za účelem doplnění paliva.

Čím víc křídel, tím víc letadlo? Nevšední americký koncept má být až o 70 procent úspornější než konvenční dopravní stroje

Podobné vlastnosti – tedy dlouhý dolet a soukromí na palubě – se přitom v poslední době i díky přetrvávající pandemii stávají při cestování letadlem čím dál žádanější. Zatímco běžné aerolinky v uplynulých měsících strádaly a jen pozvolna se navracejí k předcovidovým číslům, poptávka po byzjetech je aktuálně natolik velká, že ani málem nestíhá být uspokojována.

Dle dat společnosti Colibri Aircraft, která tyto soukromé stroje zákazníkům zprostředkovává a na níž se odkazuje web City A. M., bylo na konci letošního druhého kvartálu na trhu možné zakoupit pouze a jen 4,7 procenta celé soukromé proudové letadlové flotily. Jedná se o vůbec nejnižší číslo od osmdesátých let minulého století, kdy odvětví tento ukazatel začalo bedlivě sledovat. Řečeno jinak, zatímco vloni na přelomu jara a léta čekalo na svého nového majitele 1 839 strojů, letos v červnu se jejich počet zastavil na počtu 1 134, což představuje pokles o masivních osmatřicet procent.