Za zdravější Čechy! Dietní krabičky NutritionPro získaly od investorů 74 milionů korun, posílí německou distribuci

25. 11. 2022
Doba čtení: 3 minuty
Zdroj: Nation 1
  • Český startup NutritionPro obdržel od investorů téměř 74 milionů korun. Získané finance firma využije k rozšíření distribuce v Německu

  • Na investici se podílel český venture kapitálový fond Nation 1 s investiční skupinou Leverage a americký investor William Jarvis

  • Do budoucna hodlá startup, který je na českém trhu od roku 2019, expandovat do Polska, poohlíží se i ve Velké Británii

Tuzemský startup NutritionPro, jenž nabízí krabičkovou dietu na míru, obdržel investici ve výši necelých 74 milionů korun. Finanční prostředky mu poskytl český venture kapitálový fond Nation 1 spolu s investiční skupinou Leverage a americkým investorem Williamem Jarvisem.

„Nové prostředky ihned využijeme k rozšíření distribuce našich menu po celé České republice, ale také k rozšíření naší sítě v Německu. Míříme ale daleko dál a i pro tento účel hledáme další partnery z investorského světa,“ sdělil redakci Euro.cz jako první zakladatel a generální ředitel NutritionPro Nurlan Abdrassilov. Následně dodal, že v Německu cílí kromě Mnichova také na Berlín a Frankfurt.

Konec jednorázových plastů? Třicet milionů od fondu Michala Dědka pomůže české firmě ETW vyrobit recyklačního robota
Přečtěte si také:

Konec jednorázových plastů? Třicet milionů od fondu Michala Dědka pomůže české firmě ETW vyrobit recyklačního robota

Skupina Leverage sleduje NutritionPlus již od samotného vzniku a nejvíce oceňuje její poslání a ambice ovlivnit životy a zdraví svých klientů. „Raketový růst NutritionPro v posledních dvou letech nás přesvědčil o tom, že existuje silná poptávka po zdravém jídle a že si již vydobyl pevné místo ve svém odvětví. Proto jsme se v Nation 1 rozhodli podpořit projekt investicí a podílet se touto cestou na významných cílech, které si zakladatelé vytyčili,“ okomentoval motivaci za investicí Marek Moravec, managing partner v Nation 1.

„S Leverage investujeme do projektů, které mají ambice uspět na trzích v Evropě i mimo ni, těší se vysoké oblibě u svých zákazníků a za kterými stojí špičkoví lidé – jak v osobě zakladatele, tak ,core týmu‘. NutritionPro tyto předpoklady splňuje beze zbytku a my jsme připraveni mu v plnění vytyčených cílů dát maximální podporu,“ přidal se partner skupiny Leverage Matěj Boruta.

Směrem k Polsku a Anglii

V současné době se společnost NutritionPro dívá kromě Německa také směrem k Polsku a v Anglii mezitím sbírá potřebná data. Ostatně o širokém využití produktu v zahraničí uvažovali už od samého počátku. To byl důvod, proč jej Abdrassilov a spol. budovali s relativně snadnou možností škálování. 

„Věříme, že s příchodem nových ,A-players‘ na exekutivní pozice dojde i ke skokové změně firemní kultury a staneme se atraktivní volbou pro řadu špičkových profesionálů. A na takovou změnu se právě v dnešních dnech připravujeme,“ řekl šéf dotčené společnosti.

Češi spořádají tunu červů měsíčně. Zakladatelé firmy WormUP považují hmyz za jídlo budoucnosti
Přečtěte si také:

Češi spořádají tunu červů měsíčně. Zakladatelé firmy WormUP považují hmyz za jídlo budoucnosti

Českému trhu představil NutritionPro zdravý jídelníček na míru poprvé v roce 2019. Zákazníkům od té doby nabízí dvou- až pětichodové menu, které sestavují nutriční specialisté s cílem pomoci zhubnout, udržet či naopak nabrat váhu. Touto cestou chce firma řešit civilizační choroby plynoucí z konzumace nekvalitních potravin nebo chybně složených jídelníčků.

„Před třemi lety jsme založili NutritionPro s cílem zlepšit stravovací návyky v Česku. Od té doby jsme narostli a vloni expandovali do Mnichova. Rostoucí zájem jak ze strany našich zákazníků, které počítáme na tisíce, tak i investorů nám potvrzuje, že jsme produkt již vyladili a přesně zacílili,“ přiblížil Abdrassilov.

Osmdesát tisíc porcí pro metropoli

Balíčky jídla doručuje NutritionPro každý den přímo na adresy tisíců zákazníků nebo do 13 odběrových míst po celé Praze. Klienti se tak mohou v klidu věnovat své práci a každodenním povinnostem, aniž musí myslet na přípravu snídaně, oběda, svačiny či večeře. Prostředky z nejnovější investice plánuje NutritionPro využít k rozšíření své distribuční sítě i mimo Prahu do dalších částí republiky. Jen v metropoli měsíčně připraví na 80 tisíc porcí.

Milion dolarů proti šikaně. Jiří Hlavenka znovu investuje do aplikace, která bojuje za lepší kulturu na pracovištích
Přečtěte si také:

Milion dolarů proti šikaně. Jiří Hlavenka znovu investuje do aplikace, která bojuje za lepší kulturu na pracovištích

Oproti českému trhu jsou němečtí zákazníci více zaměřeni na ekologii a udržitelnost. Výrazněji proto dbají na k přírodě šetrné obalové materiály svých porcí a ekologičnost samotné distribuce. „Zdraví lidí, ale i zdraví planety je naším cílem, a proto již s myšlenkou ekologie náš produkt vytváříme. Měnit jsme jej proto při vstupu do Německa museli jen minimálně,“ podotkl Abdrassilov.

Svoji první seed investici v inkubátoru UP21 získal NutritionPro už v roce 2019. Na tu v dalším roce navázala finanční injekce ve výši sedmi milionů korun od SFG holding, která pomohla raketovému startu společnosti. Vloni pak NutritionPro získal investici ve výši dalších 35 milionů, za níž stál investor Michal Dědek z SFG společně s miliardářem Karlem Janečkem a investičním fondem Lighthouse Ventures.

  • Našli jste v článku chybu?