Menu Zavřít

Z Boleslavi do Bratislavy? Odbory Škoda Auto se obávají přesunu výroby nového SUV Kamiq

Autor: čtk

Odbory mladoboleslavské automobilky se obávají přesunu části výroby dalšího modelu, tentokrát má jít podle nich o nové malé SUV Kamiq. Část jeho výroby by se mohla přesunout z Mladé Boleslavi do výrobního závodu v Bratislavě, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář. Spekuluje se také o přesunu výroby modelů Fabia a Superb.

Vedení koncernu Volkswagen již dříve potvrdilo, že v Bratislavě se bude vyrábět také část modelů Karoq, který se vyrábí v Mladé Boleslavi a v Kvasinách na Rychnovsku. "Trápí mě diskuse o budoucnosti našich modelů. Dozvěděli jsme se z Bratislavy, že tam má jít kromě části výroby modelu Karoq také část výroby modelu Kamiq. V té době jsem si říkal, že se o tom nic neví, ale nyní se dozvídáme, že se na tom pracuje," řekl odborový předák Jaroslav Povšík.

Škoda si zahrává s budoucností pracovních míst, tvrdí odbory

Firma si podle odborů "zahrává s budoucností pracovních míst, ziskovostí firmy a tím tvorbou bonusů a dalších složek odměňování zaměstnanců."

Povšík pro týdeník uvedl, že hrozbu přesunu části výroby některých modelů mohou odbory zohlednit v nynějším kolektivním vyjednávání. "Jestli o těchto věcech budete diskutovat bez nás, tak zapomeňte na flexikonta a naši další flexibilitu. Nikde na jiných lokalitách by se o tom nerozhodovalo bez zaměstnanců a odborů," uvedl Povšík.

Připomněl, že podobně se řešila situace při spekulacích o přesunu výroby modelu Superb. "Takový veletoč jsme zažili se Superbem, a jestli v tom chcete pokračovat, tak už žádná solidarita s představenstvem nebude, propojíme to na kolektivní vyjednávání a bude to tady hořet!," řekl Povšík.

Spekulace o přesunu části výroby modelu Kamiq souvisí podle odborů s přípravou nové generace modelu Fabia, zvažuje se totiž, že se bude vyrábět stále i ve variantě kombi, kterou chtěl koncern s příchodem nové generace zrušit a zachovat pouze hatchback.

Odbory se kvůli přesunu výroby některých modelů obávají o pracovní místa. "Zajímá nás, co tedy bude s firmou Škoda a budoucností pracovních míst, když odsunete část výroby modelu Karoq, následníka modelu Superb a možná i část produkce vozu Kamiq. Zajímá nás, co nastane, když tady poklesne výroba," řekl Povšík.

Člen představenstva Škody Auto Dieter Seemann podle týdeníku uvedl, že cílem firmy je plná zaměstnanost a každoročně lepší finanční výsledek. "Vždy budeme pracovat jen na takových na scénářích, které zajistí lepší výsledky po všech stránkách," řekl Seemann.

Škoda Auto
Automobilka loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 tisíc lidí.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek