Menu Zavřít

Výplata kdykoliv si razí cestu Českem. Advanto zavedli v Burger Kingu i Costa Coffee, v dalších firmách běží přípravy

16. 8. 2021
Autor: Advanto
  • Advanto nabízí firmám možnost vyplatit zaměstnancům mzdu nebo její část s předstihem, a to bez složité interní administrativy

  • Jako první ji začali využívat kurýři firmy DoDo, jejíž šéf později do Advanta investoval miliony

  • Dnes služba funguje i v Dáme jídlo nebo Burger Kingu a přemýšlí o zahraniční expanzi


Boj o zaměstnance se v Česku rozhořel naplno. Alespoň v některých odvětvích. Firmy mají o nové lidi nouzi a snaží se je získat všemi možnými způsoby. Podle pravidelného šetření Svazu průmyslu a obchodu a ČNB počítají firmy pro příští období s průměrným růstem mezd o tři procenta. Kromě peněz se dalším nejvýznamnějším lákadlem pro nábor stala flexibilita ve všech oblastech – od typu úvazku přes pracovní dobu či místo výkonu práce (pokud to jde) až po oblast odměňování.

„Lidé slyší na možnost vybrat si výplatu kdykoli, klidně hned po odpracované směně nebo týdnu. Z vedení firem stále častěji slyšíme, že peníze a rychlý přístup k nim začínají zaměstnanci považovat za nový standard,“ říká Martin Fortelný ze služby Advanto, která v Česku nabízí možnost vyplácet mzdu kdykoli od loňského roku.

Projekt nedávno získal významný rozvojový impuls, když do něj Michal Menšík a Zdeněk Šoustal prostřednictvím svého nového investičního studia V-Sharp Alpha nalili 17 milionů korun. Právě v Menšíkově kurýrní službě DoDo bylo totiž Advanto nasazeno poprvé. „Naši kurýři spontánně zmiňovali, že jim Advanto pomáhá tyto situace zvládat. Dvě třetiny lidí, kteří Advanto používají, chtějí sami pracovat víc a navíc s námi zůstávají déle,“ popisoval tehdy Menšík pro CzechCrunch.

Aktuálně má u nás ke službě přístup okolo sedmi tisíc zaměstnanců. Kromě kurýrů DoDo využívají Advanto lidé z Dáme Jídlo nebo srovnávače pojištění Srovnejto.cz.  Mezi nejnovější přírůstky patří česká divize nadnárodní skupiny Lagardère Travel Retail, která čítá bezmála tři tisíce zaměstnanců a provozuje pobočky mezinárodních řetězců jako Burger King, Costa Coffee nebo Relay.

Chybu v doručení zákazník vždy vnímá jako selhání e-shopu, říká šéf kurýrní služby DoDo a startupový investor Michal Menšík
Přečtěte si také:

Chybu v doručení zákazník vždy vnímá jako selhání e-shopu, říká šéf kurýrní služby DoDo a startupový investor Michal Menšík

„Chtěli jsme našim zaměstnancům nabídnout nový typ benefitu, který jim pomůže především při řešení nenadálých finančních situací,“ vysvětluje pro Euro.cz důvody zavedení Advanta personální ředitelka Lagardère Travel Retail Eva Kyselová. „Rychlý a snadný přístup k vlastní odpracované výplatě může být zásadní pro udržení finanční stability. Důležitou roli podle nás i hraje soukromí, které aplikace poskytuje a fakt, že celý proces je online a nevyžaduje složitou administrativu nebo interakci s nadřízeným.“

Advanto od svého startu profinancovalo dřívějších výplatách miliony korun a momentálně se připravuje jeho zavedení zhruba do desítky dalších velkých společností. Pomáhá tomu i spolupráce s benefitním gigantem Up, kterou startup navázal letos v květnu.

Bitva o zaměstnance se odehraje v retailu

Zatímco v loňské podzimní sezoně jsme byly svědky masivních náborových kampaní v logistice, letos budou podle Fortelného o pracovní síly bojovat hlavně velké obchodní řetězce. A právě jim dokáže Advanto zásadně pomoci.

„Tržby v maloobchodu po skončení tvrdého lockdownu rostou, Češi utrácejí karanténní úspory. Dostupnost cestování i jiných zážitků je stále částečně omezená, a tak se lidé soustředili na nákup věcí. Blíží se Back to School a pak hned vánoční sezona. Pro firmy v retailu je zásadní, aby oslovily kandidáty včas a zajistily benefity, které budou reflektovat, co uchazeči hledají,“ podotýká Fortelný.

BRAND24

Výplata kdykoliv je podle něj zatím na úplném začátku. Některé velké společnosti se snaží zavést podobnou službu vlastními silami, bez účasti třetí strany, a Fortelný navíc očekává, že jeho Advantu v dohledné době vyroste nová konkurence. Tvrdí ale, že se jí nebojí: „Vstup dalších projektů na český trh významně urychlí povědomí o službě, což je zdravé pro všechny. Nás ale zajímá především zahraniční konkurence, zejména z Británie a jižní Evropy. S těmito hráči se totiž brzy potkáme při zahraniční expanzi,“ nastiňuje zakladatel na závěr plány pro blízkou budoucnost.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).