Menu Zavřít

V Česku roste beauty impérium. Bezvavlasy míří k miliardě, expandují do dalších zemí a finišují fúzi s firmou Hair Servis

Group CEO Bezvavlasy Daniel Horák
Autor: Bezvavlasy (publikováno se svolením)
  • Beauty skupina Bezvavlasy si i přes náročný transformační rok udržela stabilní výkonnost. Její tržby dosáhly podle předběžných údajů 946 milionů korun při 50milionovém provozním zisku EBITDA
  • Klíčovým projektem roku 2025 zůstává integrace skupiny Hair Servis, která by měla být dokončena ve čtvrtém kvartálu
  • Loni přibylo do portfolia společnosti ke Slovensku či Maďarsku také Rumunsko a Chorvatsko. Na přelomu letošního června a července pak Bezvavlasy otevřou prodej ve Slovinsku a v listopadu se přidá další východoevropský trh

Tuzemské e-commerce scéně se loni dařilo. Podle dat portálu Heuréka.cz se zdejší trh meziročně navýšil o pět procent a rok 2024 zakončil s celkovým obratem 194 miliard korun. Podílí se na tom i česká beauty skupina Bezvavlasy, která má za sebou náročné období restrukturalizace a fúze s distribuční skupinou Hair Servis a která si navzdory tomu udržela stabilní výkonnost, když její tržby podle předběžných výsledků dosáhly hranice 946 milionů korun při 50milionovém provozním zisku EBITDA. 

Nutno navíc podotknout, že firma si vede nad míru dobře i letos. V prvním čtvrtletí vzrostly její online tržby, které se podílejí na těch celkových necelou polovinou, o 40 procent na 121 milionů korun. Podle vedení by pak společnost za celý letošní rok měla obratově atakovat úroveň 1,05 miliardy, zatímco predikce zisku EBITDA hovoří o částce mezi 60 až 70 miliony (do výsledků nicméně ještě promluví náklady spojené s fúzí).

„Klíčovým projektem roku 2025 pro nás zůstává integrace skupiny Hair Servis, která by měla být dokončena ve čtvrtém kvartálu. Po úspěšném završení právní fúze šesti regionálních firem v roce 2024 a implementaci nového ERP systému v prvním čtvrtletí nyní probíhá migrace logistiky do centrálního skladu v Boru,“ komentuje současné aktivity skupiny její CEO Daniel Horák s tím, že stěhování regionálních skladů bude probíhat postupně během celého letoška.

Faktory podílející se na růstu tržeb Bezvavlasy v letech 2022 až 2025Autor: Bezvavlasy (publikováno se svolením)

Z garáže do celé Evropy

Na začátku toho všeho byl v roce 2009 e-shop Bezvavlasy.cz, jehož majitelé rozesílali produkty doslova z garáže. Postupně rostli, přebírali další internetové obchody a expandovali, přičemž jejich skupina dnes provozuje síť dvaceti velkoobchodních poboček v celém Česku a působí na pěti e-commerce trzích střední a východní Evropy. V plánu je navíc expanze i na další trhy s cílem se stát klíčovým hráčem v oboru péče o vlasy napříč celým kontinentem.

Indie je největším světovým vývozcem lidských vlasů, tamní sběrači však živoří. Tisíce dolarů díky nim vydělávají až v Číně
Přečtěte si také:

Indie je největším světovým vývozcem lidských vlasů, tamní sběrači však živoří. Tisíce dolarů díky nim vydělávají až v Číně

A nutno dodat, že ambiciózní plán se zatím daří – jen loni přibylo do portfolia skupiny ke Slovensku a Maďarsku také Rumunsko a později i Chorvatsko. Na přelomu letošního června a července pak Bezvavlasy, jejichž zboží a služby aktuálně využívá více než 20 tisíc kadeřníků, otevřou prodej ve Slovinsku a v listopadu přibyde další východoevropský trh. Tím navíc rozšiřování nekončí, v každém následujícím roce by chtěla skupina vstupovat na jeden až dva nové trhy, potažmo realizovat další akvizice.

S rychlou expanzí pomáhá společnosti i umělá inteligence (AI), jak potvrzuje ředitel skupiny Nicolas Eich: „Díky současným možnostem využití AI se nám daří zkracovat dobu přípravy spuštění e-shopu pro nové regiony. Například úprava jazykových mutací tak je nejen finančně, ale především časově neporovnatelně méně náročná.“

Integrace ve finální fázi

Mezi další letošní novinky Bezvavlasů patří uvedení prémiové služby slotového rozvozu po Praze. Kromě toho skupina zvažuje také výdejní místa v Rumunsku a s jejich rozšiřováním mezitím úspěšně pokračuje i na domácím trhu – jedno takové přidala letos v lednu v Plzni. V současnosti tak její distribuční síť čítá celkem tři e-shopy, devatenáct velkoobchodních a dvě maloobchodní prodejny a třináct školicích center. A opomenout nelze ani zmíněnou fúzi, po které nyní Bezvavlasy sjednocují sortiment napříč celým Českem.

„To povede k lepším maržím a vytvoří se i prostor pro zavádění nových značek. Od června otevřeme novou prodejnu Hair Servis v Olomouci a pracujeme na sloučení devíti lokálních webů do jednotné platformy s nasazením v létě. Hair Servis tak již letos realizuje nejen čistě integrační, ale zároveň i první rozvojové projekty,“ dodává Horák.

Vývoj struktury tržeb skupiny Bezvavlasy v letech 2022 až 2025Autor: Bezvavlasy (publikováno se svolením)

Zmíněná akvizice a e-commerce expanze umožnila skupině transformovat strukturu tržeb směrem k vyšší stabilitě a maržím, zatímco význam EU wholesale (segment velkoobchodního prodeje profesionální vlasové kosmetiky do zemí Evropské unie – pozn. red.) klesl téměř až na nulu, a to ve prospěch hlavních divizí skupiny. Zároveň tento segment nebude od roku 2026 negativně ovlivňovat vývoj tržeb.

Kromě expanze se daří Bezvavlasům i na trhu START pražské burzy, kam firma vstoupila v září roku 2022. Od té doby se zhodnotily její akcie o necelých 43 procent na současných 700 korun.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek