Menu Zavřít

V Británii roste popularita pivních e-shopů, šanci mají české pivovary

Autor: Profimedia.cz

Zatímco ostrovní hostince a restaurace dlouho zely, britská žízeň po kvalitním pivu zdaleka nevyhasla. V době koronavirových omezení se přesunula z tradičně útulných pubů do obývacích pokojů.

Pivní online obchody se v zemi již několik let těší rostoucí
popularitě, ale ten pravý boom zaznamenaly právě nyní. Ačkoli online většinou
nelze nakoupit standardní „euro ležáky“, pivních specialit z celého světa je na
výběr mnoho. Právě na vlně řemeslného piva z malých pivovarů nyní jedou
e-commerce firmy jako Flavourly.com, Beer52, nebo BeerHawk.

Většina z těchto společností se věnuje jak konvenčnímu prodeji po internetu, tak i takzvanému beer subscription modelu, kdy pro zákazníky pivní specialisté každý týden či měsíc připravují tematicky zaměřený výběr. Ten se mnohdy týká země původu, a právě v tomto ohledu vidí londýnská kancelář agentury CzechTrade velký potenciál pro český export hned z několika důvodů.

České pivo má na britském trhu velmi silnou pozici a mnoho
Britů si Českou republiku spojuje s kvalitním zlatavým mokem. Navíc menší české
pivovary jsou již delší dobu plnohodnotnou součástí craftové pivní revoluce a
mají ve své nabídce širokou selekci maloobjemových a velmi kvalitních piv typu
IPA, APA, ležák, ale i specialit jako je Stout. Tyto příznivé faktory dělají v
současné době z britského online sektoru jednu z nejzajímavějších exportních
příležitostí pro Českou republiku.

Zástupci CzechTrade v Londýně již několik let intenzivně
pracují s malými českými pivovary a s pomocí Czech Beer Alliance dlouhodobě
tento segment na ostrovech popularizují. Připsali si již řadu úspěchů, včetně
dostupnosti piv jako Kutná Hora a Bohemia Regent v Londýnských pubech. Nyní jednají
hned s několika největšími hráči na pronikání do online obchodů v tomto prudce
se rozvíjejícím segmentu. Dosud evidují první dvě objednávky od společností
Noble Green Wines a Indiebeer.

Pivní online boom není pouze dočasnou záležitostí. Nároky a
trendy mezi zákazníky se mění a pohodlnost nákupu spolu se širokým sortimentem
jsou právě těmi faktory, které budou lákat i po znovuotevření hospod a barů.

BRAND24

Autor pracuje v kanceláři CzechTrade Londýn

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).