Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané kategorii
Bobtnající kombi
Honda nebyla prvním, kdo přišel s nápadem položit za sebe dvě řady po třech sedadlech. V jejím pojetí to však vypadá nejelegantněji. Na první pohled totiž FR-V spíše než velkoprostorový automobil připomíná kombík, který se trošku rozrostl do šířky a do výšky. Řadicí páka není umístěná na přístrojové desce kvůli rychlejšímu řazení, ale aby se mezi řidiče a spolujezdce vměstnal ještě jeden pasažér. A do zavazadlového prostoru se i při plném obsazení vejde slušné množství zavazadel. U prostorných rodinných vozů není primární rychlost, takže benzinová sedmnáctistovka stačí. Dá se s ní jet stoosmdesátkou a kombinovaná spotřeba 7,5 litru na sto kilometrů zní příznivě. Teprve ve druhé polovině letošního roku však bude FR-V neodolatelná. Dostane totiž dvoulitrový turbodiesel.
Cena: 599 000 Kč
Renault Grand Espace 3.0 V6 dCi Privilége
V sedmi na palubě
Velkoprostorových automobilů je spousta, ale pouze jeden vypadá zevnitř jako vesmírná loď. Renault Grand Espace má v základní výbavě pětici křesel a palubní desku ze čtyřiadvacátého století. Za patnáct tisíc korun se z něj dá stvořit šestimístný koráb a za dalších patnáct se počet sedadel rozroste na sedm. Všechna jsou naprosto stejně komfortní a navíc se dají nastavovat dle libosti posádky. Pokud se najde ochotník, který bude řídit, dá se cesta po Evropě strávit ve čtyřech kolem karetního stolku, nejspíš nad bridgem. Ani řidič ale trpět nebude. I přes veškerý prostor, který poskytuje, je totiž Grand Espace neovladatelnosti dodávek vzdálen mnoho světelných let.
Cena sedmimístné verze: 1 353 000 Kč
Volvo XC90 D5
Něco pro děti
Místo pro sedm cestujících ve většině vozů vypadá jako v XC90. Pět sedadel pro dospělé a dvě místečka vzadu malá tak pro děti. Švédská automobilka však nouzovost třetí řady povýšila na přednost. Sedadla se dají sklopit do podlahy a za běžných okolností neubírají místo zavazadlům, přičemž mechanismus je natolik jednoduchý, že k ovládání stačí jedna ruka. Ve třetí řadě sedadel je v základním vybavení dokonce dětská sedačka a přístup k ní je bezproblémový. Spousty airbagů a ochranných systémů proti poranění čehokoliv jsou samozřejmostí. Pohodlný interiér, přehled na silnici a pětiválcový turbodiesel o výkonu 163 koní je přesně to, co rodinný vůz potřebuje.
Cena: 1 516 000 Kč
No pasarán!
Automobily, kterým to v E8 jen tak neprojde
Chrysler PT Cruiser Cabrio
Za co si to Evropa zasloužila? Z Ameriky se oficiálně nedováží kabriolet Corvette ani nový Ford Mustang, ale Chrysler PT Cruiser Cabrio ano. Nádherné retro tvary PT Cruiseru se automobilka rozhodla zprznit plátěnou střechou, která se k jeho karoserii hodí asi jako stan k éčkovému mercedesu. Je sice fajn, že na Floridě a v Kalifornii chce Chrysler dopřát svým zákazníkům slunečnou jízdu, ale za devět set tisíc je lepší si užít pořádnou dovolenou, než se snažit nalézt příjemné stránky automobilu, o něž jej v Detroitu bezezbytku připravili.