Poslední dva z letošní série seminářů pořádaných týdeníkem Profit se minulý týden uskutečnily v Českých Budějovicích a v Praze. Témata přednášek byla určena především pro firmy zabývající se exportem či importem zboží.
Zástupce Asociace malých a středních podnikatelů ve svém příspěvku seznámil podnikatele s příležitostmi a riziky malých a středních firem v dobývání nových teritorií. Včetně Číny, Indie a Ruska.
Na mezinárodních trzích podpoří podnikatele kromě Asociace i státní agentura CzechTrade. Regionální konkultant CzechTrade Marek Houda podnikatele seznámil s tím, jak může agentura podpořit konkurenceschopnost českých firem na mezinárodních trzích a s jakými programy ze zdrojů Evropské unie může pomoci. Bankovní produkty pro efektivní obchod s Evropskou unií, tedy například možnosti financování, bylo téma pro zástupce Československé obchodní banky.
Pražští podnikatelé se na semináři nejvíce zajímali o možnosti financování svých projektů ze zdrojů fondů Evropské unie a o možnosti spolupráce se státními agenturami CzechTrade a CzechInvest. Řada dotazů směřovala také na možnosti kurzového zajištění a na podrobnosti kolem přijetí eura.
V podstatě velmi podobné dotazy padaly i na semináři v Českých Budějovicích, kterého se zúčastnilo kolem čtyřiceti podnikatelů. Otázky směřovaly k programu Marketing, tedy na agenturu CzechTrade, a na podrobnosti kolem zajištění se proti kurzovému riziku. Semináře se konaly pod záštitou CzechTrade, za podpory firmy Papirius, hlavním partnerem akcí byla Československá obchodní banka.