Podnikatelé mohou požadovat zvláštní poplatky od zákazníků, kteří služby či zboží hradí prostřednictvím platební karty. Podle rozhodnutí Nejvyššího správního soudu nejde o diskriminaci, kterou zakazuje zákon o ochraně spotřebitele. „Ačkoli Nejvyšší správní soud řekl, že účtování přirážky není diskriminující, zdůraznil, že může být protiprávní jiným způsobem.
Soud se však k těmto dalším okolnostem nemohl vyjadřovat, neboť přezkum dané věci byl vymezen obsahem stížnosti,“ uvedla mluvčí soudu Sylva Dostálová.
Nejvyšší správní soud se problémem zabýval na podnět provozovatelů hotelu na Teplicku, jimž ústecká pobočka České obchodní inspekce vyměřila pokutu 7000 korun. Hoteliéři se měli provinit proti zákonu o ochraně spotřebitele tím, že po zákaznících platících kartou vyžadovali tříprocentní přirážku.