Naplánovat a zorganizovat firemní akci na pár kliknutí? V dnešní době moderních technologií, aplikací a webových platforem na všechno možné žádný problém. A to třeba i díky českému startupu Lemondia, jehož zakladatelé Aleš Mlátilík, Mikoláš Belec a Erik Richnák se právě na této problematice rozhodli od základů vybudovat zcela nový byznys.
Byznys, který má podle všeho nemalý potenciál a kterému věří i skupina investorů z tuzemského venture kapitálového fondu Czech Founders VC. Právě do jejich akceleračního programu se totiž Lemondia zapojila a právě od nich získali Mlátilík a spol. svoji vůbec první investici. Ta dosahuje částky 40 tisíc eur (zhruba jednoho milionu korun) a poslouží k validaci jejich produktu.
„Myšlenka na automatizovanou platformu vznikla už během mého působení ve Zľavomatu, kde jsem si uvědomil, jak zdlouhavé, komplikované a často neefektivní plánování firemních akcí je,“ říká Mlátilík, který zároveň působí coby šéf zmíněného startupu. „Naše platforma celý proces radikálně zjednodušuje – poskytuje okamžitá doporučení prostor, umožňuje přímé rezervace a spojuje plánovače s provozovateli v reálném čase,“ dodává.
Pilotní provoz s poptávkami za šest milionů
Mlátilík a jeho kolegové věří, že hlavním přínosem Lemondie pro jednotlivé podniky, respektive jejich event manažery je právě značná časová úspora. Startup se snaží zvyšovat efektivitu jimi vynaložených nákladů mimo jiné tím, že jim skrze vlastní aukční systém poskytuje přehledné porovnání nabídek, totiž potenciálních míst konání pro tyto firemní akce.
O tom se ostatně v rámci pilotního provozu již několik firem přesvědčilo, a to rozhodně ne ledajakých. Mezi první zákazníky Lemondie totiž patřily například společnosti Ugo či Rohlík zakladatele a miliardáře Tomáše Čupra. Celkem pak český startup v této fázi zpracoval poptávky přesahující částku šesti milionů korun.
Do roka první expanze
První klienty se vedení Lemondie podařilo sehnat nejen na domácím trhu v Česku, potažmo na Slovensku, nýbrž i za oceánem, tedy konkrétně v USA. Do budoucna by přitom nejen z tohoto koutu světa mělo zákazníků přibývat, neboť ambice nového startupu jsou od samého začátku globální.
„Aktuálně testujeme product-market fit na lokálních trzích, ale do roku 2026 plánujeme zahájit expanzi do zahraničí,“ potvrzuje Mlátilík s tím, že ultimátním cílem společnosti bylo a je vytvořit celosvětovou platformu, která nejen dokáže automatizovat až 70 člověkohodin práce administrativního profesionála při organizaci jediné akce, ale zároveň těmto plánovačům – a samozřejmě i poskytovatelům dotčených prostor – přinese zcela novou zkušenost na poli event managementu.