Menu Zavřít

Nový model náboru ajťáků. České greipi poskytuje firmám IT specialisty i bez velkých počátečních nákladů

Autor: Greipi
  • Pro menší firmy může být aktuálně velký problém najmutí vlastních odborníků na IT. Důvodem jsou především vysoké počáteční náklady
  • Česká společnost greipi jim ale nabízí zcela nový náborový model, kdy jsou poplatky za zprostředkování specialistů rozděleny do 12 měsíčních plateb
  • Výhodu greipi je také fakt, že firma dokáže zajistit rovněž odborníky se specifickými schopnostmi. K jejím zákazníkům i díky tomu patří třeba Unicorn Systems, PwC nebo Vltava Labe Media

Současný rychlý rozvoj moderních technologií vede k tomu, že své vlastní IT specialisty potřebuje čím dál více firem napříč jednotlivými obory. Obzvláště pro menší společnosti ovšem jejich nábor představuje poměrně složitý oříšek. Zkušených odborníků je totiž na trhu velký nedostatek, a pokud navíc daná firma nemá vlastní IT tým či HR specialisty, nalezení vhodných kandidátů pro ni může být extrémně náročné a zdlouhavé.

Zmíněné komplikace řada podniků aktuálně řeší spoluprací s náborovými agenturami, i tento proces ovšem má svá úskalí. Najmutí kandidáta s pomocí třetí strany totiž stojí přibližně trojnásobek jeho měsíčního platu, který v případě zkušených expertů přesahuje i sto tisíc korun. Daná společnost tedy musí ještě před zahájením realizace jakýchkoliv IT projektů zaplatit obrovské finanční sumy, které představují poměrně zásadní zásah do firemního cash flow. Zároveň navíc hrozí riziko, že v případě ukončení spolupráce takový podnik o celou tuto počáteční investici přijde de facto bez náhrady.

Výroba specialistů na míru

Nové a méně nákladné řešení zmíněného problému poskytuje česká společnost greipi. Ta svým zákazníkům nabízí unikátní model agenturního IT recruitingu, který je pro ně, zejména s ohledem na ono cash flow, o poznání přijatelnější. Poplatek za nábor IT specialistů je totiž u greipi rozdělen do 12 měsíčních plateb, přičemž v případě ukončení spolupráce z jakéhokoliv důvodu jej zákazníci v daný moment zkrátka a jednoduše hradit přestanou.

„V dnešní situaci, kdy firmy dávají statisíce za jeden nábor nebo i milion korun v případě menšího týmu, přicházíme s možností, jak to řešit mnohem elegantněji a bezpečněji. A ukázalo se, že pokud jdeme společnostem naproti a neděláme službu standardním způsobem, pak se to oběma stranám vyplatí mnohem více,“ řekl pro Euro.cz šéf společnosti Zbyněk Šlosar.

Velkou výhodou greipi je podle něj třeba fakt, že dokáže svým zákazníkům splnit širokou škálu požadavků a že ani nalezení ajťáků s konkrétní specializací pro firmu nepředstavuje větší problém. „Existují sice určité kombinace požadavků zákazníků a očekávání specialistů, jež jsou složitější na hledání, ale obecně s radostí říkám, že je najdeme vždy. V některých případech lze navíc specialisty například dovzdělat, a v podstatě tak vyrobit člověka přímo na poptávanou pozici,“ doplnil Šlosar.

Zájem je i o hybridní model pronájmu

Za dobu svého fungování už greipi spolupracovalo s desítkami firem, mezi nimiž byly například Unicorn Systems, PwC, Vltava Labe Media, UP Slovensko nebo DataBreakers. I díky současnému nedostatku IT odborníků navíc zájem o služby české společnosti neustále roste.

O jaké konkrétní ajťácké dovednosti je ze strany těchto i dalších společností aktuálně největší poptávka? V kurzu jsou především lidé, kteří umějí programovat v Javě či Pythonu. Kromě nich ale firmy často shánějí i specialisty na učení jazykových modelů (LLM), odborníky na .NET technologie či javascriptové frameworky, dále pak projektové manažery, business analytiky a solution architekty.

Jen technické dovednosti v IT oborech nestačí, shodují se odborníci. Potenciál vidí v talentech s vysokou emoční inteligencí
Přečtěte si také:

Jen technické dovednosti v IT oborech nestačí, shodují se odborníci. Potenciál vidí v talentech s vysokou emoční inteligencí

Greipi svým zákazníkům každopádně IT odborníky pouze neshání, ale dokáže jim je obstarat třeba jen na dobu určitou. Tento model spočívá nejprve v klasickém pronájmu IT specialistů s tím, že když si to klient přeje, existuje zde možnost jejich převedení do interního stavu firmy. Tím nastává situace, kdy daná společnost nabírá do svých řad prověřeného kandidáta, jehož práci už delší dobu využívá a je s ní spokojená.

„Nechceme nikomu šlapat po štěstí, takže pokud mají daná firma i specialista pocit, že přechod pro ně bude lepší, nebráníme jim v tom. Navíc je samozřejmě jasné, že najmutí ověřeného odborníka je pro firmy téměř ideální stav,“ uzavřel Šlosar.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek