Menu Zavřít

Na Mezinárodním strojírenském veletrhu se Česko představilo jako země pro budoucnost

25. 10. 2019
Autor: CzechTrade

Strojírenský veletrh v Brně přivítal letos téměř 1700 vystavovatelů, z nichž polovina přijela ze zahraničí. Velký zájem měly firmy z Německa, Číny, Indie či Maďarska.

Počátkem října přišel vrchol tuzemské strojírenské sezony. V Brně se konal už 61. ročník tradičního Mezinárodního strojírenského veletrhu (MSV), který je největší veletržní akcí ve střední Evropě. Letos na něj dorazilo 1660 vystavovatelů ze 30 zemí světa. Ze zahraničí přijela polovina všech zúčastněných firem.

Plocha, na níž vystavovatelé svou produkci představili, přesáhla 41 tisíc metrů čtverečních. Veletrh také vytvořil nový rekord, když se na něm konalo plných 91 doprovodných akcí. To znamenalo více než 200 hodin seminářů, konferencí či obchodních setkání.

Hlavní téma ročníku znělo Digitální továrna. Veletrh tak odrážel trend směřující k Průmyslu 4.0 a digitalizaci. Tahounem byly jak tradiční obráběcí a tvářecí stroje, tak i oblasti automatizace, elektroniky a měřicí techniky.


České zastoupení na Mezinárodním strojírenském veletrhu:


Co se týče zahraničních firem, nejvyšší zájem byl tradičně z Německa. Téměř stovka firem přijela ale také z Číny a přes padesát vystavovatelů dorazilo z Indie. Zajímavostí byla vůbec první oficiální expozice Maďarska.

MMF24

Samotná Česká republika také poprvé nabídla jednotnou národní expozici, na níž bylo zastoupeno hned 13 státních institucí. Podnikatel tudíž mohl dostat v české expozici ucelenou radu pro všechny fáze podnikání. Mottem české národní expozice se stal slogan, pod nímž chce Česko nadále budovat svou image před světem. Zní: The Country For The Future. V souladu s tímto sloganem se také doprovodné akce pořádané českými institucemi často zaměřily právě na inovace, digitalizaci či Průmysl 4.0.

PDF verze říjnového čísla magazínu Export a podnikání ke stažení  Titulka Export a podnikání 10/19

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).