Internetové obchody už přilákaly k nákupu 91 procent českých uživatelů této celosvětové počítačové sítě. Necelá pětina z nich si zboží objednává pravidelně aspoň jednou měsíčně.
Autor: Martin Siebert
Téměř tři pětiny lidí podle průzkumu agentury Mediaresearch nakupují přes internet několikrát ročně. „Nejaktivnějšími uživateli internetových obchodů jsou především mladí lidé ve věku 25 až 34 let,“ uvedl Jan Mazal z Mediaresearch. Potenciál dalšího růstu podle něj nabízí skupina 15 procent uživatelů, kteří přes internet nakupují méně často a desetina s nulovou zkušeností.
Internetoví obchodníci tvrdí, že obliba nakupováni na internetu v Česku stále roste. Pomáhá tomu údajně hospodářská krize, která nutí lidi vyhledávat co nejnižší ceny. U elektroniky či bílého zboží jsou podle nich ceny na internetu až o 30 procent nižší než v „kamenných“ obchodech.
