Menu Zavřít

Airbnb představilo v upravené aplikaci řadu novinek, lidé si mohou objednat osobního šéfkuchaře i zahrát plážový volejbal s olympioničkou

Autor: Depositphotos
  • Společnost Airbnb rozšiřuje nabídku nad rámec svého hlavního byznysu krátkodobých pronájmů a přidává nové luxusní zážitky a služby
  • Uživatelé si skrze aplikaci budou moci rezervovat wellness procedury, kadeřníka či profesionálního šéfkuchaře, kteří dorazí i do místa ubytování
  • V upravené sekci zážitků lze nově najít exkluzivní nabídky v podobě originálního setkání třeba se slavnými sportovci

Máte raději ubytování v hotelu s možností wellness či špičkové restaurace, anebo dáváte přednost „domácí“ a méně formální alternativě v podobě Airbnb? Nyní můžete mít obojí najednou. Zmíněná společnost totiž tento týden oznámila rozšíření své nabídky, v rámci níž si její zákazníci budou moci skrze redesignovanou aplikaci rezervovat například služby osobního trenéra, maséra či dokonce šéfkuchaře, ale také mnoho dalších exkluzivních a originálních zážitků.

„Lidé si vybírají hotely kvůli službám a Airbnb kvůli prostoru. Nyní vám dáváme to nejlepší z obojího,“ uvedl generální ředitel firmy Brian Chesky ve firemním prohlášení. Novinka byla zveřejněna nedlouho poté, co vedení Airbnb investorům naznačilo, že v důsledku nepředvídatelné obchodní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa, která se projevuje mimo jiné poklesem důvěry spotřebitelů a jejich ochoty utrácet za výlety a zážitky, by mohlo dojít k útlumu rezervací na tamním trhu.

Podle BBC nicméně za současnými snahami o zatraktivnění vlastních služeb stojí i fakt, že ačkoliv se platforma nedlouho po svém založení v roce 2008 stala globálním fenoménem, jenž změnil tradiční pojetí cestovního ruchu, a dokázala ubytovat přes dvě miliardy hostů, čelí v mnoha zemích obrovským výzvám. V posledních letech se potýká třeba s žalobami ohledně ochrany soukromí či rostoucími omezeními ze strany místních samospráv.

Další nové či aktualizované služby

Luxusní nabídky, které uživatelé najdou v nové sekci „Airbnb Services“, zahrnují například wellness procedury, fotografy, vizážisty, kadeřníky nebo již zmíněné šéfkuchaře, kteří dorazí třeba i do místa ubytování. Tyto prověřené služby budou zpočátku dostupné ve 260 městech (některé jsou k dispozici už i v Praze), přičemž společnost uvádí, že ceny začínají na 50 dolarech (v přepočtu více než 1 120 korun). K dispozici budou i těm, kteří přes Airbnb ubytovaní nejsou.

Stále více Evropanů ruší cesty do USA. Čeští turisté politiku neřeší, podle cestovek ale ubylo váhavých zájemců
Přečtěte si také:

Stále více Evropanů ruší cesty do USA. Čeští turisté politiku neřeší, podle cestovek ale ubylo váhavých zájemců

Kromě toho obsahuje upravená aplikace také aktualizovanou záložku „Airbnb Experiences“, kde si lze rezervovat zážitky, výlety a další podobné aktivity. Tato služba byla původně spuštěna již v roce 2016.

Pak ale přišla pandemie covidu a Airbnb bylo nuceno některé své ambice omezit a soustředit se na základní nabídku. Zmíněné novinky tak představují vlastně návrat k vizi komplexní cestovní platformy, jak popisuje CNN. Rovněž by mohly přispět k vyšší konkurenceschopnosti společnosti vůči jiným cestovním aplikacím a hotelům.

Exkluzivní nabídka

V upravené sekci zážitků je nově záložka „Airbnb Originals“, jež není na rozdíl od běžných zážitků na jiných platformách dostupná. Díky této exkluzivní nabídce si lze třeba zahrát plážový volejbal v Rio de Janeiru s olympioničkou Carol Solbergovou, strávit neděli s hvězdou NFL Patrickem Mahomesem nebo si prohlédnout katedrálu Notre-Dame s architektem, který pracoval na její obnově.

„Naši lidé jsou přímo v terénu a hledají ty nejkreativnější, nejzajímavější lidi. Prohledáváme i sociální sítě, hodně funguje i osobní doporučení,“ vysvětlil provozní ředitel Airbnb Dave Stephenson.

Cestování na míru

Aby byla cestovní aplikace kompletní, bude záložka „Trips“ více připomínat plánovač dovolené. Po rezervaci ubytování dostanou uživatelé doporučení na zážitky a služby v dané lokalitě, přičemž se vše zobrazí na časové ose spolu s informacemi o pobytu, pokyny k check-inu a check-outu a dalšími detaily cesty.

Šéf EliteVoyage: Za týdenní dovolenou pro dva u nás klienti v průměru zaplatí 700 tisíc. Máme už i první zájemce o let balónem do stratosféry
Přečtěte si také:

Šéf EliteVoyage: Za týdenní dovolenou pro dva u nás klienti v průměru zaplatí 700 tisíc. Máme už i první zájemce o let balónem do stratosféry

„Tyto nové funkce podobné těm hotelovým odrážejí měnící se potřeby turistů. Cestovatelé dnes mnohem více přemýšlejí o tom, jak si výlet přizpůsobit na míru – nejde už jen o dopravu a ubytování,“ dodává ředitel agentury Check-in Asia Gary Bowerman. A potvrzuje to i konzultantka luxusního cestování Anastasia Oriordanová, podle které takové individuálně přizpůsobené možnosti jsou součástí širšího trendu, kdy turisté stále více vyhledávají netradiční, autentické zážitky.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek