Menu Zavřít

Větší sklad plný robotů i tucet nových klientů. Authentica Fulfillment má za sebou rozsáhlou investici, letos chce odbavit dva miliony zásilek

Výkonný ředitel Authentica Fulfillment Petr Litavec
Autor: Authentica Fulfillment
  • Modernizace českého fulfillmentu, komplexnější klientela a posilování značky – takový byl pro brněnskou logistickou firmu Authentica Fulfillment rok 2024
  • Firma vloni investovala tři miliony eur do implementace robotického systému. To pomohlo zvětšit její skladovou plochu o osm tisíc čtverečních metrů. Stejné rozšíření se navíc chystá i letos
  • Authentica během loňského roku získala i 12 nových klientů, mezi nimiž byly například značky Vuch, OlaOla, SILA nebo Testuj.to. Letos je pak jedním z hlavních cílů posílení vlastní působnosti v zahraničí

Má sídlo v Brně a poskytuje komplexní logistický servis více než 30 klientům. Firma Authentica Fulfillment, v jejímž čele stojí český startupista, odborník na e-commerce a package forwarding Petr Litavec, loni opět posílila, rozšířila sklady a získala nové klienty.

Výsledkem modernizace i dalších investic je 50procentní růst počtu objednávek a 1,55 milionu odbavených zásilek, které zahrnovaly více než 30 milionů kusů zboží. Letos pak firma cílí dokonce až na dva miliony objednávek, přičemž v plánu také je posílení spolupráce se zahraničními e-shopy.

„V roce 2025 plánujeme rozšíření svého fulfillmentu o sklad zaměřený primárně na B2B segment. Také budeme i nadále pokračovat s vylepšováním procesů automatizace,“ popisuje výkonný ředitel Authenticy Petr Litavec.

Zatěžkávací zkouška

Kontinuální růst moravské společnosti by nebyl možný bez pokračujících investic do vlastního rozvoje. Konkrétně vloni se vedení podniku pustilo do implementace skladového robotického systému, který Authenticu vyšel celkem na tři miliony eur (74 milionů korun). To firmě pomohlo zvětšit svoji skladovou plochu o více než polovinu na současných 20 tisíc metrů čtverečních a také navýšit kapacitu expedovaných zásilek na 600 tisíc kusů měsíčně. S nimi aktuálně pomáhá v brněnském skladu 63 robotů.

„Loni prošel náš fulfillment poměrně velkou zatěžkávací zkouškou. Od začátku roku jsme svoji pozornost směřovali primárně na dlouho připravovanou automatizaci značné části našeho skladu. Ta je již od října 2024 klíčovou součástí provozu, který někteří měli možnost vidět v rámci naší první e-commerce konference Authentica Day. Nyní se chystáme na převedení dalších klientů do skladu s roboty a zároveň dál zefektivňujeme vychystávání objednávek,“ doplňuje Litavec.

Investuje, vytváří nové divize, a přesto je nadále zisková. Brněnská Authentica vloni vůbec poprvé dosáhla půlmiliardového obratu
Přečtěte si také:

Investuje, vytváří nové divize, a přesto je nadále zisková. Brněnská Authentica vloni vůbec poprvé dosáhla půlmiliardového obratu

Budování nových prostorů je podle něj v plánu i letos. Konkrétně v srpnu by mělo dojít k rozšíření skladu o dalších osm tisíc metrů, díky čemuž přibude na deset tisíc paletových míst. Cílem je možnost vychystávání velkých paletových objednávek.

Tucet nových zákazníků

Během uplynulého roku se Authentice dařilo i obchodně. Litavcova společnost rozšířila své klientské portfolio o 12 nových značek, mimo jiné například o platformu Testuj.to, jež má za úkol propojit menší influencery s firmami. Ty jim následně nabídnou produkty zdarma nebo se slevou výměnou za autentické recenze. Dále Authentica pod svá křídla přibrala český e-shop specializující se na módní doplňky Vuch nebo internetový obchod zaměřený na zdravou výživu a doplňky stravy OlaOla, který aktuálně rozšiřuje své působení na zahraniční trhy.

Zakladatelé Ovečkárny spouští projekt v oblasti dlouhověkosti. S doplňky stravy OlaOla chtějí rozjet stamilionový byznys pro celou Evropu
Přečtěte si také:

Zakladatelé Ovečkárny spouští projekt v oblasti dlouhověkosti. S doplňky stravy OlaOla chtějí rozjet stamilionový byznys pro celou Evropu

Za hranice Česka bude nicméně větší pozornost letos soustředit i Litavcův tým. Součástí plánů Authenticy na rok 2025 je totiž posílení spolupráce s online prodejci v regionu DACH, kam patří Německo, Rakousko a Švýcarsko. Cílem je nabídnout efektivní logistická řešení firmám, jež expandují na evropský trh a hledají flexibilního partnera pro outsourcing logistiky.

„Co se týká expanze, nejsme omezeni konkrétní lokalitou, klíčovým faktorem je spíše jazyk. Proto se zaměřujeme na sektor DACH, primárně však na německý trh,“ doplňuje pro Euro.cz šéf Authenticy Fulfillment.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek