DANIELA HUPÁKOVÁ, MLUVČÍ ČSA: Nízkonákladové aerolinky jsou sice pro České aerolinie konkurencí, ale pouze v některých vybraných segmentech zákazníků. „Naší výhodou je zejména kvalita,“ tvrdí Daniela Hupáková. Jak České aerolinie reagují na levnější přepravce?
DANIELA HUPÁKOVÁ, MLUVČÍ ČSA: Nízkonákladové aerolinky jsou sice pro České aerolinie konkurencí, ale pouze v některých vybraných segmentech zákazníků. „Naší výhodou je zejména kvalita,“ tvrdí Daniela Hupáková. Jak České aerolinie reagují na levnější přepravce? Tyto společnosti intenzivně pracují s nízkou cenou letecké přepravy převážně jako s marketingovým akvizičním konceptem, a ne ve všech případech proto publikovaná cena odpovídá skutečné ceně letenky pro každého zákazníka. Naší konkurenční výhodou je i řada benefitů, jako například možnost čerpat výhody a slevy na základě věrnostního programu, množství destinací a počtu přímých a navazujících spojení nebo flexibilní letenky, u kterých si cestující může změnit datum odletu. Liší se nějak typický zákazník těchto společností od vašeho? Cílový segment zákazníků ČSA se od zaměření low cost přepravců odlišuje. Je zřejmé, že v některých případech, kdy zákazník kupuje letenku, preferuje nízkou cenu, avšak v mnoha případech je pro něho rozhodující nabízený benefit. Neobáváte se toho, že bude stále více rozhodovat cena letenky a počet cestujících nízkorozpočtových aerolinek bude stoupat na úkor klasických aerolinek?**
Je obvyklé, že ve většině oborů podnikání existuje celá řada konceptů, jakými si navzájem jednotliví účastníci trhu konkurují a podle úspěšnosti těchto konceptů je určována distribuce tržních podílů. Otázkou zůstávají dlouhodobé zisky těchto účastníků.