Během několika měsíců by si turisté měli Pardubický kraj spojit zvláště s koňmi a oblastí Králického Sněžníku.
Tato dvě témata bude kraj zdůrazňovat ve svých marketingových aktivitách v oblasti cestovního ruchu. „Do projektu by se měli zapojit i místní podnikatelé, kteří by mohli mít z krajské kampaně prospěch,“ informovala mluvčí kraje Kateřina Nohavová.
Témata Koně a Králický Sněžník vybrala pracovní skupina složená z regionálních zástupců odborné veřejnosti. „Na ně bude po celý příští rok zaměřena nabídka nových turistických programů a doprovodných akcí a realizována řada marketingových a propagačních aktivit,“ uvedla Nohavová.
Podle krajského radního pro cestovní ruch a neziskový sektor Miloslava Macely znatelně roste zájem turistů o aktivní způsob trávení dovolené. K tomu jsou zvolená témata ideální. Koně jsou v regionu spojeni zejména s dostihy v Pardubicích a hřebčíny v Kladrubech nad Labem a Slatiňanech, mimo to ale v kraji přibývá farem chovajících tato zvířata a nabízejících projížďky a ubytování turistům.
„Do povědomí se dostává i poutní místo s rekonstruovaným klášterem na Hoře Matky Boží. Zvláště Poláci se na poutní turistiku zaměřují,“ řekl jednatel společnosti Králická rozvojová Dušan Krabec. Loni obce Králicka, 26 soukromých podnikatelů a dvě neziskové organizace založili obecně pospěšnou společnost Králický Sněžník, která by se měla starat o takzvaný destinační management, tedy koordinaci cestovního ruchu, nabídku turistům, propagaci a marketing. Na podobném principu vznikne k 1. lednu také Destinační společnost východní Čechy pro celý kraj.